REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Awaria twardego dysku? Jak rozpoznać pierwsze objawy?

Coś niedobrego dzieje się z Twoim komputerem? Twardy dysk zaczyna zachowywać się dziwnie? Jak rozpoznać objawy zbliżającej się awarii? Czego nie robić w takiej sytuacji?

Proces odzyskiwania danych w firmie Kroll Ontrack

Profesjonalne odzyskiwanie danych to proces wielostopniowy i skomplikowany. Aby udało się go skutecznie przeprowadzić konieczne jest zachowanie chronologii i postępowanie zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. Sprawdź, jak taki proces wygląda w przypadku firmy Kroll Ontrack.

Włączenie informatyki śledczej do planu ciągłości działania firmy

Prezentujemy listę działań pozwalający na włączenie informatyki śledczej do planu ciągłości działania firmy (BCP - Business Continuity Plan).

Sprzętowe metody kasowania danych

Istnieją dwie metody bezpowrotnego kasowania danych: programowa i sprzętowa. Pierwsza wykorzystuje aplikacje przeznaczone do bezpowrotnego usuwania danych. Choć programowe kasowanie danych jest pewną i bezpieczną metodą ich usuwania, w pewnych warunkach wykorzystanie jej jest niestety niemożliwe i trzeba wybrać drugą metodę.

REKLAMA

Najoryginalniejsze przypadki utraty danych w 2005 roku

Prezentujemy najoryginalniejsze przypadki utraty danych w 2005 roku zanotowane przez specjalistów z laboratorium Kroll Ontrack.

Informatyka śledcza - znane przypadki (część II)

Prezentujemy drugą część zestawienia najciekawszych przypadków dotyczących informatyki śledczej, zanotowanych przez firmę Kroll Ontrack.

Co zrobić, gdy dane zaleje woda?

Kontakt nośnika danych z wodą to sytuacja krytyczna, w której użytkownicy komputerów w sposób szczególny narażeni są na utratę danych. Prawidłowe zachowanie w takiej sytuacji gwarantuje odzyskanie nawet 99% utraconych danych. Optymalnym rozwiązaniem jest zwrócenie się o pomoc do specjalistycznej firmy posiadającej laboratorium odzyskiwania danych. Zanim to zrobisz, sam zadbaj o prawidłowy stan zalanego nośnika, z którego chcesz odzyskać dane. Pamiętaj, że ważny jest czas reakcji, ponieważ elementy nośników wskutek działania wody ulegają korozji.

Włączenie odzyskiwania danych do planu ciągłości działania firmy

Prezentujemy listę działań pozwalający na włączenie odzyskiwania danych do planu ciągłości działania firmy (BCP - Business Continuity Plan).

REKLAMA

Włączenie kasowania danych do planu ciągłości działania firmy

Prezentujemy harmonogram działań pozwalający na włączenie kasowania danych do planu ciągłości działania firmy (BCP - Business Continuity Plan). 

Informatyka śledcza - Kto? Co? Gdzie? Kiedy? Jak?

Na czym polega informatyka śledcza? Kiedy się ją stosuje? Co można dzięki niej udowodnić? Jakie czynności składają się na jej proces? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Statystyki odzyskiwania danych

Jaka jest skuteczność procesu odzyskiwania danych? W jakich regionach kraju zdarza się najwięcej przypadków utraty danych? Jakie są najczęstsze przyczyny utraty danych? Dowiesz się tego wszystkiego z poniższego zestawienia.

Wykonanie umowy zawartej przez internet

Zakupiłem w e-sklepie laptopa. Od momentu złożenia przez mnie zamówienia minęło 3 tygodnie, a ja nadal nie otrzymałem towaru. Czy mogę zrezygnować z tej umowy?

Zwrot towaru zakupionego na licytacji

Kupiłem telefon komórkowy w sklepie internetowym. Następnego dnia chciałem go oddać korzystając z prawa do namysłu. Sprzedawca powiedział mi jednak, że nie odstąpić od umowy ponieważ telefon został zakupiony na licytacji. Czy miał racje?

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.

Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.

Niewykonanie umowy w terminie

Niewykonanie umowy w terminie to nie dostarczenie towaru konsumentowi w terminie. Termin wykonania umowy może wynikać albo z regulaminu przedsiębiorcy albo z zapisu ustawy. Zgodnie z nim umowa zawarta przez internet powinna być wykonana najpóźniej w terminie 30 dni.

Rezygnacja z usług finansowych zawartych w internecie

Tak samo jak w przypadku zwykłych zakupów w internecie, z umowy dotyczącej usług finansowych można zrezygnować. Konsument ma na to 14 dni.

Domniemanie zgodności towaru z umową

Ustalenie czy towar jest zgodny z umową w chwili jego wydania czy nie skutkuje uznanie  reklamacji albo nieuwzględnieniem roszczeń konsumenta. Z punktu widzenia kupującego istotne jest kiedy ta wada się ujawniła. Jeżeli nastąpiło to przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru.

Kiedy towar jest niezgodny z umową

Niezgodność z umową to pojęcie odnoszące się do właściwości towaru, a raczej ich braku. Może to polegać na tym, że towar nie ma cech właściwych dla rzeczy danego rodzaju albo jest niezgodny z przedstawioną próbką bądź wzorek. W języku potocznym używa się częściej określenia, ze towar ma usterki, jest wadliwy.

Jak nie stracić danych?

Utrata danych jest zawsze sytuacją stresującą, po doświadczeniu której zazwyczaj przypominasz sobie o tym, że mogłeś wcześniej zabezpieczyć swoje cenne zasoby informatyczne. Dzięki stosowaniu się do poniższych zaleceń możesz zapobiec tragedii i kolejnej utraty danych.  

Socjotechnika - zabójcza broń cyberprzestępców

Nawet najdoskonalsze systemy zabezpieczeń nie pomogą, kiedy zawiedzie czynnik ludzki. Doskonale wiedzą o tym autorzy wirusów, trojanów oraz robaków internetowych, wśród których zaczyna dominować trend do coraz częstszego wykorzystywania socjotechniki w celu prowokowania użytkowników do samodzielnego pobierania niebezpiecznych plików lub przekazywania poufnych danych. Mimo rosnącej świadomości w zakresie wiedzy o niebezpieczeństwach związanych z korzystaniem z Internetu, nadal duża grupa ludzi daje się złapać na tę przysłowiową "elektroniczną przynętę".

Jak ukryć partycję (dla zaawansowanych)

Jak ukryć partycję twardego dysku przed niepożądanymi użytkownikami w taki sposób, aby nadal mieć dostęp do znajdujących się na niej plików?

Jak zareagować na komunikat "no boot device" (dla zaawansowanych)

Co zrobić kiedy po włączeniu komputera na ekranie pojawia się komunikat "no boot device"? Możesz samodzielnie dokonać ekspertyzy i odpowiedzieć na pytanie skąd wziął się taki komunikat.

W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje

Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca  powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego.

Łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych

Wszyscy konsumenci, którzy będą chcieli złożyć reklamacje do sklepu internetowego będą mogli to uczynić w specjalnie do tego przeznaczonym punkcie kontaktowym. Tak wynika z noweli ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Umawiając się z fryzjerem na wykonanie pięknej fryzury, modelowanie, strzyżenie albo zakupując preparaty kosmetyczne zawieramy umowę. Jak dochodzić swoich praw jeżeli nie jest ona wykonana w sposób należyty?

Pokaż swoje konto, a powiem Ci kim jesteś...

Bez wątpienia serwisy społecznościowe przeżywają teraz w Polsce swoje pięć minut. Nie ma w tym nic dziwnego - w końcu pozwalają na łatwe i szybkie nawiązywanie nowych znajomości, odnajdywanie starych znajomych, których nie widzieliśmy od wielu lat. Pod tym względem są o wiele efektywniejsze od forów internetowych czy komunikatorów. Musimy jednak pamiętać, że dla nieświadomych użytkowników mogą być równie niebezpieczne.

Ad-Aware Anniversary Edition - rocznicowy antyspyware

Mija właśnie okrągła 10. rocznica działalności firmy Lavasoft, znanej szerzej użytkownikom komputerów dzięki narzędziu o nazwie Ad-Aware. Jeden z najpopularniejszych programów antyspyware ukazał się właśnie w nowej, specjalnej edycji. 

Usługi dentystyczne też można reklamować

Kiedy korzystamy z odpłatnej usługi dentysty, to zawieramy umowę cywilnoprawną. Dentysta ma obowiązek wykonać usługę w sposób należyty, a klient musi za nią zapłacić. Niekiedy jednak umowa nie jest wykonana w sposób prawidłowy. Wówczas konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji.

"Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy"

Tytułowe zdanie to sprytny, choć niezgodny z prawem wybieg sprzedawców. Niestety wielu klientów zostało w ten sposób odstraszonych od złożenia reklamacji. Pamiętajmy zatem, że jeżeli zakupiony przez nas towar jest wadliwy – mamy prawo złożyć reklamację. Tylko jak to skutecznie zrobić?

Najpopularniejsze szkodliwe programy września 2008

Przedstawiamy listę szkodliwych programów, które najczęściej atakowały użytkowników we wrześniu 2008 r.

Co i jak reklamujemy

Z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKIK wynika, że większość konsumentów nie zdarzyło się w poprzednim roku nabyć wadliwego lub niezgodnego z umową produktu. Jeśli respondent kupił wadliwy produkt, to najczęściej była to żywność. Być może dlatego, że żywność kupuje się najczęściej. Bardzo często badani kupowali także wadliwe obuwie. Nieco rzadziej wady ujawniały się w nabytym sprzęcie RTV i AGD oraz w odzieży.

Czy trzeba płacić część abonamentu

Chcę podpisać umowę o dostęp do Internetu. Jednak w jej treści zauważyłem niepokojący mnie zapis. Zgodnie z nim mogę czasowo zawiesić korzystanie z sieci, jednak za ten czas i tak muszę zapłacić jedną trzecią wartości abonamentu. Czy jest to zgodne z prawem?

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy?

Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

Paczka, którą wysłałam został doręczona, ale niestety brakowało w niej pewnych części. Poza tym samo opakowanie okazało się być uszkodzone. Chciałam złożyć reklamację skradzionych rzeczy. Poczta jednak domaga się, abym dołączyła uszkodzone opakowanie. Czy to jest zgodne z prawem?

Termin na odpowiedź od poczty

Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty?

Czy za niedoręczoną paczkę przysługuje odszkodowanie

Minęły trzy tygodnie odkąd powinienem otrzymać paczkę. Niestety nadal nie dotarła. Czy w tej sytuacji złożyć reklamację? Jaki jest czas na doręczenie paczki adresatowi?

Lista najbardziej charakterystycznych szkodliwych programów - sierpień 2008

Poznaj najbardziej charakterystyczne szkodniki sierpnia 2008 r..

Cyberprzestępczy wyścig zbrojeń

Przestępczość zadomowiła się równiez w internecie. Stała się dochodowym "biznesem" prowadzonym przez wykwalifikowanych "profesjonalistów". Musimy mieć świadomość metod jakie stosują cyberprzestępcy.

Kiedy trzeba poinformować wykonawcę o wadach

Z usług fachowców korzystamy bardzo często. Dotyczą one zwykłych spraw życia codziennego, np. naprawa butów u szewca oraz poważnych inwestycji związanych np. z remontem domu. W sytuacji gdy zauważymy wady w wykonanej usłudze należy pamiętać o tym, że mamy miesiąc na poinformowanie wykonawcy o nich.

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni.

Rynek telekomunikacyjny

Czy rynek usług telekomunikacyjnych nadal zdominowany jest przez monopolistę? Czy istnieje konkurencja i czy ma ona wpływ na pozycję konsumentów? Jakie praktyki  stosują przedsiębiorstwa? Przeczytaj i sprawdź.

Towar promocyjny też można reklamować

Często, zwabieni dobrą ceną, zakupujemy towary promocyjne. Jeżeli promocja nie była spowodowana uszkodzeniem produktu, a jedynie sezonową wyprzedażą, to mamy prawo oczekiwać, że zakupiony przez nas produkt będzie sprawny. W przypadku gdyby okazał się niezgodny z umową możemy składana niego reklamacje do sklepu.

Czy do przedsiębiorstwa energetycznego można złożyć reklamacje

Jednym z najczęstszych problemów jakie pojawiają się między konsumentem a przedsiębiorstwem energetycznym jest przerwa w dostawie energii elektrycznej. Często mamy do czynienia również ze źle naliczoną fakturą. W obu przypadkach konsument nie jest pozbawiony praw. Może składać reklamacje.

Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie.

Czego można żądać od sprzedawcy

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności.

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić?

Czego można domagać się od gwaranta

Reklamację na popsuty, uszkodzony lub niedziałający towar można składać do gwaranta. Tylko pod warunkiem, że gwarancja została udzielona konsumentowi w momencie zakupu.

Jak sporządzić reklamację do sprzedawcy?

Każdy wie, że w przypadku, gdy jakaś rzecz się popsuje, to można na nią złożyć reklamację do sprzedawcy. Problem pojawia się kiedy trzeba ją sporządzić. Telefon do sklepu z informacją, że nasz sprzęt nie działa może czasem nie wystarczyć. Dobrze jest wiedzieć o kilku podstawowych rzeczach, o których należy pamiętać podczas reklamowania towaru niezgodnego z umową.

Co zawrzeć w reklamacji usługi turystycznej

Wykupując wycieczkę w biurze podróży klient powinien mieć świadomość, że jest chroniony prawem w przypadku jej nie wykonania zgodnie z umową. W przypadku naruszenia postanowień umowy, gdy usługa turystyczna została wykonana w sposób nienależyty albo w ogóle niewykonana konsument ma prawo złożyć reklamacje.

REKLAMA