reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: usługi telekomunikacyjne

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu usługi telekomunikacyjne. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące usługi telekomunikacyjne.

Większe uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych

Aktualizacja: 21.12.2020

Przepisy zwiększające uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych weszły w życie 21 grudnia 2020 r. Jakie prawa zyskali konsumenci? Czy operatorzy mają nowe obowiązki? »

Ktoś wziął pożyczkę lub kupił usługę na moje dane - co zrobić?

Aktualizacja: 20.11.2019

Wyciek danych osobowych lub zgubienie czy kradzież dowodu tożsamości może skutkować wzięciem pożyczki lub kupieniem usługi na dane osobowe ofiary. Co zrobić w takim przypadku? »

Tylko operator ma prawo instalowania wzmacniaczy GSM

Aktualizacja: 30.10.2019

Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina, iż stosowanie wzmacniaczy GSM regulują przepisy prawa. Urządzenia tego typu mogą być stosowane jedynie przez operatorów. »

Nieuczciwy telemarketing - UODO zapowiada kary

Aktualizacja: 04.02.2019

UODO w walce z uporczywym i niechcianym telemarketingiem chce zacieśnić współpracę z UKE i UOKiK. Maksymalna wysokość kary nałożonej przez Prezesa UODO może sięgać 20 mln euro. »

Usługi telekomunikacyjne - w życie weszły ważne zmiany w przepisach

Aktualizacja: 13.12.2018

W dniu 12.12.2018 r. w życie weszła duża nowelizacja prawa telekomunikacyjnego. Korzystne dla konsumentów zmiany precyzują przepisy dot. odstąpienia od umowy - konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, nawet jeśli przedsiębiorca uruchomił usługi. Co więcej, zmieniają się zasady dot. SMS-ów premium - po nowelizacji prawa telekomunikacyjnego dostawca usługi premium, musi uzyskać zgodę konsumenta zanim zacznie ją świadczyć. Wprowadzona zostanie również możliwość określenia u operatora kwoty, do której wyrażasz gotowość ponoszenia wydatków na SMS-y premium - domyślna to 35 zł. »

Telefon z zagranicy? Oddzwaniaj z głową - UKE ostrzega!

Aktualizacja: 07.06.2018

Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed podejrzanymi telefonami z numerów międzynarodowych i oddzwanianiem na te numery - jest to oszustwo, które może skończyć się naliczeniem wysokich opłat przez operatora. Numery zagraniczne, z których dzwonią oszuści do złudzenia przypominają krajowe numery stacjonarne. Sprawdź numer i oddzwaniaj z głową! »

Dodatkowa zgoda dla usług Premium Rate

Aktualizacja: 16.05.2018

Nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego ma zabezpieczyć użytkowników przed ponoszeniem dodatkowych opłat z tytułu niechcianych usług Premium Rate. Co się zmieni? »

Konsument oszukany przez konsultanta - jakie ma prawa?

Aktualizacja: 10.04.2018

Konsument , który jest przekonany, że został oszukany przez konsultanta powinien mieć możliwość odsłuchania rozmowy. Co zrobić w sytuacji, gdy operator odmawia udostępnienia nagrania? »

Geobloking abonamentów cyfrowych znika czyli Netflix (i nie tylko) w całej Europie

Aktualizacja: 03.04.2018

Od 1 kwietnia 2018 r. znika geobloking abonamentów cyfrowych. Jest to dobra informacja dla osób korzystających z cyfrowych abonamentów takich jak Netflix, HBO Go, Spotify itd bowiem ci użytkownicy będą mogli korzystać z dostępu do filmów lub seriali w sieci również na wakacjach na terenie UE. »

Nowe narzędzia do walki z sms-ami premium

Aktualizacja: 22.03.2018

Rząd proponuje nowe mechanizmy prawne mające na celu walkę z nadużyciami związanymi z sms-ami premium. Jednym z założeń nowelizacji jest wprowadzenie limitu 35 zł oraz możliwości całkowitej blokady tego rodzaju usług. »

Internetowe „ciasteczka” – wszystko co musisz wiedzieć o plikach cookies

Aktualizacja: 30.08.2017

Popularne pliki cookies (zwane ciasteczkami) są to pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzin witryny internetowej. Służą one do zbierania informacji o użytkowniku, czyli osobie która wchodzi na stronę internetową (zwanym odbiorcą końcowym). Obecnie każda strona Internetowa posiada system plików cookie, co wiąże się z dodatkowymi obowiązkami. »

Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych

Aktualizacja: 13.10.2014

Wprowadzenie ułatwień w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych to skutek wejścia w życie rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji. Dostawcy usług telekomunikacyjnych od 10 października 2014 roku są zobowiązani m.in. do umożliwienia sporządzania umów i rachunków w alfabecie Braille’a. »

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Aktualizacja: 17.06.2014

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach? »

Ułatwienia dla niepełnosprawnych w usługach telefonicznych

Aktualizacja: 15.04.2014

9 kwietnia opublikowano rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Dostęp niepełnosprawnych do usług telefonicznych poprawi się m.in. poprzez: dostosowanie modeli telefonów oraz biur obsługi abonentów do ich potrzeb. »

Uważaj do kogo oddzwaniasz

Aktualizacja: 26.11.2012

Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nowym niepokojącym zjawisku, którego skala w ostatnim czasie nabiera niepokojącego wymiaru. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Zając

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama