reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem telefonicznym?

Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem telefonicznym?

Zawarcie umowy przez telefon jest prawnie dopuszczalne. Prawo telekomunikacyjnego dozwala również na zmianę warunków umowy przez telefon.

Zgodnie z polskim prawem dopuszczalne jest zawarcie umowy przez telefon. W życiu codziennym mamy taką możliwość bardzo często. Co jakiś czas odbieramy telefony od konsultantów sieci komórkowych, którzy to proponują nam nowe promocje, „dodatkowe minuty”, „darmowe sms-y”, czy też inne „nowe pakiety”.

W takiej sytuacji powinniśmy być niezwykle ostrożni. Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego dostawca usług (np. operator komórkowy) może umożliwić nam zmianę warunków umowy zawartej na piśmie (umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych) za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Oznacza to, że możliwa będzie zmiana obowiązującej umowy, czy to w postaci nowych pakietów, czy dodatkowych minut.

Czy jednak zawsze takie zawieranie umowy jest korzystne? Przykłady z naszego forum pokazują, że nie. „Zadzwonił do mnie konsultant jednej z firm telekomunikacyjnych proponując zmianę warunków umowy. Były korzystne, więc się zgodziłem. Po podpisaniu umowy okazało się, że są one inne, gorsze od tych, które mi zaproponowano” pisze nasz użytkownik.

Zobacz: Forum Konsument i umowy

Takie sytuacje niestety mają miejsce. Czy jednak powinniśmy unikać rozmów z konsultantami telefonicznymi? Odpowiedź jest negatywna. Przy zmianie umowy z naszym operatorem za pośrednictwem konsultanta telefonicznego mamy kilka możliwości zadbania o nasze prawa i interesy.

Po pierwsze zgodnie z powołanym przepisem operator ma obowiązek potwierdzić abonentowi na piśmie fakt złożenia przez niego oświadczenia woli w sprawie zmiany warunków umowy, także zakresu i terminu wprowadzenia zmian. Takie pismo powinno być przekazane abonentowi w terminie z nim ustalonym, lecz nie później, niż w ciągu 30 dni.

Zobacz: Automatyczne przedłużenie umowy z operatorem

Abonent wtedy będzie mógł zapoznać się z warunkami zaakceptowanej nowej treści umowy. Jeżeli okaże się że jest inna od tej jaką przedstawił nam konsultant, będziemy mogli odstąpić od umowy w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Takie odstąpienie będzie możliwe również wtedy, gdy treść zmian zgadza się z tym, co przedstawił konsultant. Odstąpienie od umowy jest bowiem dopuszczalne z każdego powodu, a abonent nie musi nawet podawać przyczyn.

Oprócz tego operator ma obowiązek utrwalać zapis naszej rozmowy z konsultantem i przechowywać ją przez 12 miesięcy.

reklama

Czytaj także

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Jan Majczyk

Ekonomista, prawnik, doradca podatkowy, publicysta

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama