| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: prawa konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa konsumenta.

Upadłość konsumencka – co musisz o niej wiedzieć?

Aktualizacja: 04.03.2016

Jedną z możliwości, z której mogą skorzystać zadłużeni konsumenci jest złożenie wniosku o upadłość. Jednakże, z tego przywileju korzysta wciąż niewielu dłużników. Czym jest upadłość konsumencka i jakie zmiany w przepisach upadłościowych przyniósł nowy, 2016 rok? »

Zakaz sprzedaży e-papierosów nieletnim

Aktualizacja: 14.01.2016

Nowa ustawa antynikotynowa ma zawierać przepisy, które będą zakazywać sprzedaży e-papierosów osobom, które nie są pełnoletnie. Planowane wejście w życie nowych regulacji datowane jest na 2016 r. »

Czy Polacy sięgają po upadłość konsumencką?

Aktualizacja: 03.12.2015

Jak wynika z danych zgromadzonych przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor, od początku tego roku do miesiąca lipca aż 831 osób skorzystało z możliwości ogłoszenia upadłości konsumenckiej, najwięcej osób sięgnęło po to rozwiązanie na Mazowszu, Śląsku oraz w Wielkopolsce. »

Zwiększenie skuteczności urzędów ochrony konkurencji

Aktualizacja: 14.01.2016

Komisja Europejska ogłosiła rozpoczęcie konsultacji o wzmocnieniu skuteczności krajowych organów ochrony konkurencji. »

Zmiany w bankowym tytule egzekucyjnym od 2016 r.

Aktualizacja: 05.11.2015

W ostatnich dniach Prezydenta RP podpisał ustawę, dzięki której z dniem 1 sierpnia 2016 r. likwidacji ulegnie bankowy tytuł egzekucyjny. Tym samym zakończyła się wieloletnia dyskusja na temat nadmiernego uprzywilejowania banków w sporach z konsumentami, którego przejawem było prawo do samodzielnego wystawiania tytułów egzekucyjnych przez banki pod postacią bankowych tytułów egzekucyjnych. »

Prawa turystów pod lepszą ochroną w UE

Aktualizacja: 14.01.2016

Turyści, którzy kupują wyjazdy wakacyjne w internecie, uzyskają taką samą ochronę, jak korzystający z tradycyjnych biur podróży. Taką ochronę przewidują unijne przepisy, które zostały przyjęte przez Parlament Europejski. »

Ochrona praw konsumenta

Aktualizacja: 20.10.2015

Od grudnia 2014 r. w Polsce funkcjonują nowe regulacje skupione na prawach konsumenta. Gwarantują one otrzymywanie od przedsiębiorcy, przed zawarciem umowy, wyczerpujących informacji istotnych dla zabezpieczenia istotnych interesów konsumenta (m.in. o prawie i terminie na odstąpienie od umowy czy procedurze rozpatrywania reklamacji). Przepisy te ułatwiają także konsumentowi zorientowanie się, jeszcze przed zawarciem umowy, jakie koszty rzeczywiście będzie musiał ponieść w związku z jej zawarciem. »

Rola tabeli frankfurckiej przy szkodach za zmarnowany urlop

Aktualizacja: 13.10.2015

Tabela frankfurcka może pełnić istotną rolę w określeniu wysokości odszkodowania należnego turyście od biura podróżny w przypadku niezgodności oferty wakacyjnej z rzeczywiście świadczonymi usługami. »

Czy biuro turystyczne może wprowadzić górną granicę odszkodowania za zmarnowany urlop?

Aktualizacja: 13.10.2015

Podstawą dla oznaczania zasad organizacji imprez turystycznych jest ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, zwana dalej Ustawą. Ustawa zatem oznacza granice swobody organizatorów wycieczek i innych imprez turystycznych, w tym również w zakresie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych. »

Co zrobić z uszkodzoną przesyłką?

Aktualizacja: 10.06.2015

Problematykę odpowiedzialności za uszkodzenie przesyłki w transporcie reguluje ustawa Prawo przewozowe, a w zakresie nieuregulowanym w tej ustawie - kodeks cywilny. »

Karta Ochrony Praw Konsumenta

Aktualizacja: 02.06.2015

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed firmami, które oferują przedsiębiorcom tzw. Karty Ochrony Praw Konsumenta. »

Lepsza ochrona konsumentów usług finansowych

Aktualizacja: 27.05.2015

Dzięki nowym przepisom UOKiK będzie mógł skuteczniej interweniować w sprawie niedozwolonych, a co za tym idzie, niekorzystnych dla konsumentów zapisów, np. w umowach kredytowych. »

Ważność umów zawieranych przez telefon przez osoby starsze i niedołężne

Aktualizacja: 20.05.2015

Wskazać należy, iż nie ma szczególnych przepisów regulujących kwestię zawierania umów na odległość, w tym w formie telefonicznej lub elektronicznej, przez osoby starsze i niedołężne. »

Upadłość konsumencka - podsumowanie zmian

Aktualizacja: 20.05.2015

Upadłość konsumencka funkcjonuje od początku 2015 r. Wprowadzone zmiany okazały się trafione, ponieważ w prawie połowie rozpoznanych wniosków sąd ogłosił upadłość dłużnika, który nie radzi sobie z wierzytelnościami. »

Polityka konsumencka Urzędu Komunikacji Elektronicznej – podsumowanie

Aktualizacja: 11.05.2015

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) angażuje się w działania pro konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym. Oprócz tego, że kontroluje przedsiębiorców w zakresie przestrzegania przepisów Prawa telekomunikacyjnego, realizuje również działania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Istotnym elementem pro konsumenckiej polityki UKE są również mediacje pomiędzy dostawcami usług telekomunikacyjnych, a konsumentami. W ubiegłym roku Urząd odzyskał ponad 1,43 mln zł na rzecz konsumentów. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

opti.pl

Księgowość online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »