REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 wskazówek jak stworzyć idealne biuro

Subskrybuj nas na Youtube
5 wskazówek jak stworzyć idealne biuro, Spaces - biuro przy ul. Marszałkowskiej.
5 wskazówek jak stworzyć idealne biuro, Spaces - biuro przy ul. Marszałkowskiej.

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie coraz większą uwagę przywiązuje się do wyglądu i funkcjonalności biura. Przedstawiamy 5 wskazówek jak stworzyć idealne miejsce pracy biurowej według Spaces, laureata konkursu Office Superstar w kategorii najlepsze coworkingowe biuro 2019.

5 zasad idealnego biura wg Spaces – laureata konkursu Office Superstar w kategorii najlepsze coworkingowe biuro 2019

Pierwsze biuro Spaces[1] w Polsce, które mieści się w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 126/134, otrzymało podczas wczorajszej gali Office Superstar tytuł najlepszego biura coworkingowego roku 2019[2]. Amsterdamski dostawca kreatywnych przestrzeni do pracy dzieli się swoimi zasadami, które pomagają stworzyć przychylne pracownikowi środowisko.

REKLAMA

Polecamy: Personel i zarządzanie – prenumerata.

Oto 5 zasad Spaces, lidera w podnoszeniu komfortu i produktywności pracowników poprzez świadomą aranżację wnętrz swoich biur:

  • Estetyka, praktyczność i elastyczność 24 h na dobę

Przeciętny pracownik w czasie swojego dnia wymaga różnych przestrzeni w zależności od zadania czy godzin pracy. Różnorodność dostępnych biur dedykowanych i współdzielonych, salek konferencyjnych, budek telefonicznych czy przestrzeni coworkingowych sprawia, że dzień pracy przestaje być monotonny. W pierwszym polskim biurze Spaces na powierzchni 6 tys. m2 dominuje nowoczesny i estetyczny design. Otwarte, ergonomiczne przestrzenie z oszklonymi ścianami, przez które widać Pałac Kultury i Nauki, dostarczają doznań zarówno estetycznych, jak i praktycznych. Biuro, które znajduje się nad stacją metra Świętokrzyska, otwarte jest dla pracowników 24 h na dobę. Elastyczność przestrzeni i czasu pracy, duże ilości naturalnego światła i zieleni to obecne trendy w kreowaniu przestrzeni do pracy, które odnajdziemy i w warszawskim biurze Spaces.

  • Biuro, które podróżuje razem z Tobą

Dziś jesteś w delegacji we Wrocławiu, jutro lecisz do Londynu, a za tydzień masz spotkanie w Nowym Jorku? Praca w kawiarniach nie musi być koniecznością. Użytkownicy Spaces wiedzą, że w ramach swojego warszawskiego członkostwa Spaces Membership mają dostęp do wszystkich biur Spaces w 48 krajach. Dodatkowo, z racji przynależności Spaces do grupy IWG, która obecnie działa już w 120 państwach, klienci Spaces mogą korzystać z 3 tys. biznesowych klubów na całym świecie. Dogodność ta jest najczęściej doceniana przez małe i średnie firmy, które szybko i niskobudżetowo chcą wejść na inne, nowe rynki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spaces - biuro przy ul. Marszałkowskiej

  • Buduj społeczność, która stworzy unikalny rytm biurowego życia

Kultura Spaces opiera się na energii społeczności, którą skupia i rozwija dedykowany zespół. Spaces to kreatywne środowisko pracy o wyjątkowym duchu przedsiębiorczości. Dynamiczne przestrzenie pomagają myśleć, tworzyć i współpracować, a zespół obsługi zapewnia przyjazną atmosferę. Na ścianach części wspólnych znajdują się korkowe tablice, na których członkowie społeczności pozostawiają swoje wizytówki. Klientami Spaces są zarówno start-upy, jak i pracownicy wielkich korporacji, które wykorzystują elastyczne formy zatrudnienia jako pozapłacowy benefit. W takim środowisku nawet spontaniczna rozmowa przy ekspresie do kawy jest unikalnym doświadczeniem.

Poprzez liczne spotkania czy tzw. mentoring odwrócony dzielenie się pomysłami i wiedzą między pokoleniami czy zespołami o różnych kompetencjach pozwala spojrzeć na rzeczy z innej perspektywy, co jest najkrótszą drogą do nowych inspiracji.

Spaces - biuro przy ul. Marszałkowskiej, Warszawa

  • Zapach produktywności – czyli z badaniami bądź za pan brat

Zarówno pełen roślinnych akcentów, jasny i przestronny design, jak i sam zapach, który unosi się w biurach Spaces na całym świecie, są efektem analizy badań na temat przestrzeni do pracy.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Gary’ego E. Schwartza z Uniwersytetu w Arizonie, negatywne uczucia, takie jak rozdrażnienie, irytacja czy stres, można zwalczać za pomocą zapachu. Dlatego Spaces z okazji swojego 10-lecia stworzyło zapach podnoszący zadowolenie i produktywność pracowników. Spray Spirit de Travail, który powstał we współpracy z holenderską, lifestyle’ową marką Marie – Stella-Maris, można poczuć również w warszawskim biurze Spaces. Jego sekretem jest odpowiednie połączenie cytrusowych nut kalabryjskiej bergamotki i komponentów takich jak kora cynamonu, wetyweria i drzewo sandałowe. Terapia zapachem budzi pozytywne emocje, wywołując uczucie szczęścia oraz umożliwia relaks i zwiększenie wydajności pracowników.

IWG, do którego należy Spaces, nie tylko polega na zewnętrznych badaniach, ale również samo je organizuje. Od 10 lat IWG w trosce o swoich klientów zgłębia temat komfortu pracownika oraz przestrzeni do pracy. Wyniki tych badań wykorzystywane są do ulepszania strategii działania i budowania nowych biur w całej strukturze IWG.

  • Moc kawy i kolizji twórczych

Z eksperymentu cytowanego przez Harvard Business Review wynika, że jeżeli zwiększysz o 10% swoje interakcje z innymi pracownikami, twoja efektywność również może wzrosnąć o 10%. Takie spotkania, które najczęściej odbywają się przy ekspresie do kawy, nazywamy „kolizjami twórczymi”.

Prosta decyzja o tym, gdzie są umieszczane ekspresy do kawy, może zatem okazać się krytyczna w inżynierii takich kolizji. Dlatego właśnie kawiarnia z profesjonalnym baristą oraz przestrzeń socjalna współdzielona są sercem centrum biznesowego Spaces Marszałkowska. A sama kawa, którą na co dzień serwuje tu utalentowany barista, jest organiczna, podobnie jak wszystkie dania i przekąski podawane w tej sekcji. [1] Spaces, wywodząca się z Amsterdamu sieć z grupy IWG, działa globalnie w 48 krajach. Firma oferuje elastyczne przestrzenie biurowe dostosowane do potrzeb klientów, którzy mogą wynająć zarówno biurko na godziny, salę spotkań, jak i większe moduły biurowe dostępne w formule 24/7. Wyróżnikiem marki jest program członkowski, w ramach którego polscy klienci uprawnieni są do korzystania z ponad 3 tys. biur IWG na całym świecie. Lokalną adaptację globalnego konceptu Spaces wdrożyła i dostosowała na zasadzie build+design firma Tetris. W procesie poszukiwania samej lokalizacji biura Spaces doradzali eksperci JLL.

Spaces - biuro przy ul. Marszałkowskiej, Warszawa

[2] OFFICE SUPERSTAR to doroczny konkurs organizowany przez CBRE, który promuje organizacje nie tylko postrzegające biura jako miejsce pracy, ale także kreujące przestrzeń przyjazną i komfortową dla swoich pracowników.

Źródło: IWG, SPACES

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ł. Krasoń o nowym systemie orzekania o niepełnosprawności. Co z kryterium niesamodzielności? Co ze stopniami niepełnosprawności (lekki, umiarkowany, znaczny)?

To dwa podstawowe pytania nurtujące osoby niepełnosprawne - czy nowy system będzie oparty o sprawdzenie rzeczywistej samodzielności osoby niepełnosprawnej (oznacza to niskie świadczenia dla osoby niewidomej czy sparaliżowanej od pasa w dół - osoby te są wysoko samodzielne według osób przyznających świadczenie wspierające). No i co się stanie ze stopniami niepełnosprawności (lekki, umiarkowany, znaczny)? Na dziś nie znamy odpowiedzi na nie.

Czy zagraniczny pracodawca zatrudniający w Polsce pracowników musi wdrożyć PPK?

Program PPK został stworzony, aby umożliwić pracownikom regularne gromadzenie środków stanowiących dodatkowe zabezpieczenie emerytalne. Oszczędności w ramach PPK pochodzą z 3 różnych źródeł: od pracownika, od pracodawcy a także od państwa. Obowiązkiem wdrożenia PPK objęci są wszyscy pracodawcy zatrudniający w Polsce pracowników. Nie jest to jednak tylko obowiązek, pracodawcy mogą wykorzystać fakt zapewnienia pracownikom możliwości uczestnictwa w PPK jako element motywacyjny. Wielu pracodawców, stosując pewne obiektywne kryteria (np. staż pracy w firmie), oferuje pracownikom finansowanie dodatkowej składki PPK finansowanej przez zakład pracy. Niewątpliwie, jest to jeden z elementów podnoszących atrakcyjność danego pracodawcy na rynku pracy.

Zasiłek pogrzebowy 2026 – nie tylko podwyżka ale i zmiany w formalnościach, wnioskach, terminie wypłaty

Od 1 stycznia 2026 r. w przepisach dotyczących zasiłku pogrzebowego zajdą duże zmiany. Najważniejszą jest z pewnością pierwsza od ponad 14 lat podwyżka kwoty zasiłku (z 4 tys. zł do 7 tys. zł). Zmiana ta wynika z ustawy z 9 maja 2025 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw, która zawiera także mechanizm waloryzacji kwoty zasiłku pogrzebowego i wprowadzi nowy zasiłek celowy z pomocy społecznej na pokrycie uzasadnionych i udokumentowanych kosztów pogrzebu – jeżeli przekraczają wysokość zasiłku pogrzebowego. Ale ponadto podpisana 21 sierpnia 2025 r. kolejna nowelizacja ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych zmieni od nowego roku zasady i tryb składania oraz rozpatrywania wniosków o zasiłek pogrzebowy. Zajdą również zmiany w zakresie trybu i sposobu wypłaty zasiłku pogrzebowego.

Pułapka w rządowym pilotażu! Firmy zapłacą wyższe podatki i składki

Okazuje się, że pracodawca, który skorzysta z pilotażowego programu skróconego czasu pracy, zapłaci większe podatek dochodowy oraz składkę zdrowotną. „To zaskakujące, że nikt z rządu o tym nie uprzedził” – czytamy w dzisiejszym „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

REKLAMA

Urodzenie martwego dziecka - nowe zasady składania dokumentów do zasiłku macierzyńskiego i pogrzebowego od 6 sierpnia 2025 r.

W dniu 6 sierpnia 2025 roku weszły w życie przepisy, które umożliwiają ustalenie prawa do zasiłku macierzyńskiego za okres urlopu macierzyńskiego lub zasiłku pogrzebowego na podstawie zaświadczenia o martwym urodzeniu. W przypadku zasiłku pogrzebowego będzie to możliwe również na podstawie karty zgonu.

Kierowcy: będą nowe zakazy i wysokie kary. Policja i starosta zatrzymają prawo jazdy za pewne zachowania

Kierowcy - będzie nowy zakaz. Policja i starosta zatrzymają prawo jazdy za drift i celową utratę przyczepności. Dlaczego? Bo jak wskazuje projektodawca: problem nielegalnych wyścigów, rajdów i tym podobnych imprez odbywających się na drogach, na których odbywa się ruch kołowy, staje się coraz bardziej odczuwalny i ma coraz większy wpływ na spadek poczucia bezpieczeństwa wśród użytkowników dróg.

Sprzeczności u osób niepełnosprawnych. W PZON bez stopnia niepełnosprawności (nawet lekkiego i umiarkowanego). MOPS bez świadczeń. WKL - trwała niezdolność

Infor.pl opublikował artykuł opisujący perypetie "mundurowej" osoby niepełnosprawnej, która musi stawać przed komisjami lekarskimi wojskowymi (w celu potwierdzenia niepełnosprawności), a następnie przed analogicznymi komisjami "cywilnymi". Wynika to z tego, że orzeczenia "wojskowe" o niepełnosprawności nie są akceptowane przez systemy świadczeń "cywilnych" dla niepełnosprawnych. Stan zdrowia osoby niepełnosprawnej w pierwszej historii ewoluował między stopniem lekkim niepełnosprawności a umiarkowanym. Po artykule otrzymaliśmy listy osób niepełnosprawnych "mundurowych", które "krążą" między komisjami "wojskowymi" a cywilnymi". M.in. napisał do nas czytelnik, który został uznany za osobę niezdolną do służby wojskowej (z uwagi na trwałe okaleczenie) oraz jednocześnie za całkowicie zdrową według Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności (PZON). Pierwszy artykuł dotyczył historii osoby uznawanej za niepełnosprawną zarówno według komisji "cywilnych" jak i "wojskowych". Historia poniżej to człowiek okaleczony (według lekarzy wojskowych) oraz jednocześnie zdrowy (według lekarzy cywilnych).

Duża zmiana w sprawach frankowych. W niektórych sądach spadek liczby pozwów r/r jest nawet 60-proc. [DANE Z SĄDÓW]

Tysiące frankowiczów wciąż idą na zwarcie z bankami, ale impet słabnie. Do sądów wpływa coraz mniej pozwów. W I połowie 2025 roku do 47 sądów okręgowych w całej Polsce wpłynęło ok. 25,5 tys. pozwów w sprawach frankowych. W analogicznym okresie zeszłego roku odnotowano ich blisko 40 tys. To spadek o 36,5% rdr. Natomiast w niektórych sądach wyniósł on nawet 60% rdr.

REKLAMA

Nie tylko sprawca może być odpowiedzialny za wyrządzoną szkodę

Pojęcia odszkodowania i szkody najczęściej kojarzą się z takimi osobami jak sprawca oraz pokrzywdzony. Niemniej jednak przy wyrządzeniu szkody mogą pojawić się jeszcze inni ludzie. Mogą nimi być także i ci, którzy na mocy przepisów prawa cywilnego są obowiązani do naprawienia szkody.

Osoba niepełnosprawna w stopniu lekkim a potem umiarkowanym: Muszę stawać na wielu komisjach

Emeryt mundurowy poskarżył się rządowi, że musi – pomimo posiadania potwierdzenia ze strony instytucji mundurowych – dowodzić niepełnosprawności także przed komisjami cywilnymi dla osób niepełnosprawnych. I pyta „Gdzie sens i gdzie logika, aby dwa razy wykonywać te czynności marnując mój czas oraz zasoby państwowe (przecież praca komisji kosztuje państwo, a zaoszczędzone pieniądze można byłoby przeznaczyć na pomoc osobom niepełnosprawnym).

REKLAMA