| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: administracja publiczna

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja publiczna. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja publiczna.

Staż w administracji publicznej dla osób niepełnosprawnych

Aktualizacja: 11.06.2019

Program "Stabilne zatrudnienie" wspiera zatrudnienie osób niepełnosprawnych w administracji publicznej. Wyróżnia się dwa moduły: "Instytucje" i "Staże zawodowe". Co obejmuje dofinansowanie w ramach programu? »

Cyfryzacja księgowości przyspiesza - usługi chmurowe

Aktualizacja: 07.11.2019

Digitalizacja usług księgowych to oszczędność czasu i pieniędzy, z tego względu coraz popularniejsze staje się korzystania z rozwiązań chmurowych. Okazuje się, że małe firmy stanowią grupę tych podmiotów, które najszybciej spośród przedsiębiorców wprowadzają do swojego biznesu nowoczesne rozwiązania technologiczne w księgowości. »

Urzędnik państwowy: duże wymagania - niskie zarobki

Aktualizacja: 04.12.2018

Zainteresowanie pracą w służbie publicznej wyraźnie spada. Wynika to m.in. z dużej konkurencji w sektorze prywatnym, gdzie zarobki są o jedną czwartą wyższe. Średnie zarobki w biznesie wynoszą 5133 zł, a w sektorze publicznym 3851 zł brutto. Zarobkowe ambicje najważniejszych urzędników skutecznie ogranicza ustawa kominowa. »

Co NIK skontroluje w 2018 roku?

Aktualizacja: 11.01.2018

Rok 2018 będzie czasem intensywnych kontroli Najwyższej Izby Kontroli (NIK). Kontrolerzy zbadają m.in. poprawność realizacji programu 500+, bezpieczeństwo teleinformatyczne Polski czy też funkcjonowanie systemu ratownictwa medycznego. »

Wysokość opłaty od sprzeciwu od decyzji – 2018 r.

Aktualizacja: 14.12.2017

Rada Ministrów w drodze rozporządzenia określiła wysokość opłaty od sprzeciwu od decyzji organu odwoławczego wydanego na podstawie art. 138 § 2 kpa. W 2018 r. wysokość wpisu od tego środka zaskarżenia wyniesie 100 zł. Osobom, które zapłaciły więcej nadpłata zostanie zwrócona. »

Nowelizacja KPA w 2017 r.

Aktualizacja: 29.05.2017

1 czerwca 2017 r. w życie wchodzi nowelizacja KPA. Głównym celem ustawy zmieniającej jest przyspieszenie postępowania administracyjnego. Ustawa wprowadza również zasadę przyjaznej interpretacji przepisów – „w razie wątpliwości co do treści normy prawnej, należy rozstrzygnąć na korzyść strony”. »

Standaryzacja pism urzędowych

Aktualizacja: 03.11.2014

W dniu 25 grudnia 2014 roku wchodzą w życie nowe przepisy wprowadzające wzory pism stosowanych w procedurach administracyjnych. Standaryzacja pism ma na celu ułatwienie, m. in. uzyskania wpisów w odpowiednim rejestrze czy wydanie zezwolenia. Czas pokaże czy rzeczywiście nowe przepisy uproszczą życie przeciętnego Kowalskiego czy po raz kolejny wprowadzą wyłącznie chaos i okażą się czczymi obietnicami. »

Urząd „papierowy” czy „elektroniczny” – nowa instrukcja kancelaryjna

Aktualizacja: 08.03.2011

Postępowanie z dokumentacją elektroniczną, wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to treść nowej instrukcji kancelaryjnej dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów. »

Warto dobrze przygotować się do pracy urzędnika

Aktualizacja: 21.12.2010

Służba przygotowawcza jest integralnym elementem kultury organizacyjnej i systemu rozwoju zawodowego pracowników administracji publicznej. Doświadczenia z funkcjonowania tej zasady doskonale sprawdzają się w administracji samorządowej. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kapała-Sokalska

Adwokat, właściciel Kancelarii Adwokackiej AKS

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »