REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

300 zł na wyprawkę szkolną – jak i gdzie złożyć wniosek?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wioleta Matela-Marszałek
Autorka licznych publikacji o tematyce prawnej
Wyprawka 300 zł na dziecko - wniosek/ fot. Fotolia
Wyprawka 300 zł na dziecko - wniosek/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze wnioski o 300 zł na wyprawkę szkolną w ramach programu "Dobry start" będzie można składać elektronicznie już od 1 lipca, papierowo zaś – od 1 sierpnia 2018 r. Jak i gdzie złożyć wniosek?

Gdzie złożyć wniosek?

Jeżeli wniosek o szkolną wyprawkę składamy w tradycyjnej (papierowej) formie, to powinniśmy udać się do jednostki, która w danej miejscowości zajmuje się wypłatą świadczeń 500+.

REKLAMA

Pełną listę podmiotów przyjmujących wnioski o świadczenie dobry start opublikowało na swoich stronach Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Można ją pobrać TUTAJ

Pan Konrad pracuje niedaleko jednego z ośrodków, w którym będą przyjmowane wnioski o świadczenie dobry start. Chciałby tam złożyć wniosek, pomimo iż mieszka w innej miejscowości. Czy będzie miał taką możliwość?

REKLAMA

Warto pamiętać o tym, iż wniosku nie złożymy w dowolnym urzędzie. Powinna to być jednostka właściwa ze względu na miejsce zamieszkania rodzica, który ubiega się o świadczenie. Otrzymamy tam papierowy egzemplarz wniosku. Z wzorem takiego dokumentu możemy zapoznać się na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie

Papierowy wniosek będzie można złożyć od 1 sierpnia 2018 r. do 30 listopada 2018 r. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Dokumenty możemy złożyć zarówno osobiście lub wysłać za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Błędy we wniosku, brakujące dokumenty

Co stanie się w sytuacji, gdy wniosek zostanie wypełniony nieprawidłowo? W taki przypadku organ wezwie do poprawienia go lub uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania takiego wezwania. Dopiero niezastosowanie się do wezwania będzie skutkowało pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

Jeżeli wnioskodawca złoży wniosek bez wymaganych dokumentów, organ wyznaczy termin nie krótszy niż 14 dni i nie dłuższy niż 30 dni na ich uzupełnienie. Niezastosowanie się do wezwania będzie skutkowało pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start" wniosek będzie zawierał następujące dane:

  1. nazwę i adres organu właściwego;
  2. dane dotyczące wnioskodawcy i dzieci, na które wnioskodawca ubiega się o przyznanie świadczenia dobry start, w tym: imię, nazwisko, datę urodzenia, adres miejsca zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość, stan cywilny wnioskodawcy oraz, o ile je posiada – adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
  3. oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły;
  4. oświadczenie o legitymowaniu się przez dziecko orzeczeniem o niepełnosprawności;
  5. klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”;
  6. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia dobry start.

Od 1 lipca 2018 r. wnioski będzie można składać online za pośrednictwem portalu www.empatia.mrpips.gov.pl oraz bankowości elektronicznej. Ostateczny termin to również 30 listopada 2018 r.

Zobacz również: Jak dostać wyprawkę szkolną 300 zł?

REKLAMA

Pani Krystyna wniosek o 300 zł chce złożyć w formie papierowej w ośrodku pomocy społecznej. Nie korzysta na codzień z Internetu, dlatego nie posiada adresu e-mail. Zastanawia się jednak czy nie będzie on potrzebny dla otrzymania świadczenia.

Adres e-mail jest wymagany, gdy o wyprawkę wnioskujemy elektronicznie. W przypadku złożenia wniosku w formie papierowej np. w ośrodku pomocy społecznej posiadanie konta e-mail nie jest konieczne. Wprawdzie informacja o przyznaniu świadczenia jest przesyłana na podany we wniosku adres e-mail, jednak niewskazanie takiego adresu będzie skutkowało tym, iż organ poinformuje nas o możliwości odebrania takiej informacji w późniejszym terminie.

Polecamy serwis: Edukacja

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tablica alimentacyjna wycofana. Rozwiązanie będzie jeszcze konsultowane

Ministerstwo Sprawiedliwości wycofało się z zaproponowanych we środę tablic alimentacyjnych. Rozwiązanie zostanie jeszcze raz skonsultowane - poinformował rzecznik rządu Adam Szłapka po piątkowym posiedzeniu Rady Ministrów.

Sprzedała dom z babcią w środku. Prawo na to pozwala – ale senior zostaje sam

Pani Jadwiga przekazała wnuczce dom w zamian za opiekę. Ta go sprzedała – razem z zamieszkującą seniorką. Niewielu wie, że to możliwe. Co wtedy z obowiązkami? Czy nowy właściciel musi zapewnić opiekę? Prawniczka wyjaśnia, jak działa prawo dożywocia i czego się wystrzegać.

Sejm podejmie decyzje we wrześniu: Emerytury stażowe i asystencja osobista na agendzie posiedzenia

We wrześniu 2025 roku Sejm rozpatrzy kluczowe projekty dotyczące emerytur stażowych oraz asystencji osobistej dla osób z niepełnosprawnościami - zapowiedziała przewodnicząca sejmowej Komisji Polityki Społecznej i Rodziny, Katarzyna Ueberhan z Lewicy.

Ponad 6 milionów Polaków z prawem do dłuższego urlopu, wyższych dodatków do wynagrodzenia i nagród od 1 stycznia 2026 r. Sejm zdecydował

Podczas posiedzenia Sejmu w dniu 22 lipca 2025 r., odbyło się pierwsze czytanie przygotowanej przez MRPiPS nowelizacji kodeksu pracy i kilku innych ustaw, która zakłada, że do stażu pracy, od którego zależy szereg uprawnień pracowniczych (m.in. prawo do dłuższego urlopu wypoczynkowego, wyższej odprawy, stażowych dodatków do wynagrodzenia i nagród jubileuszowych), mają zostać zaliczone m.in. okresy zatrudnienia na podstawie umów cywilnoprawnych oraz wykonywania własnej działalności gospodarczej. Zmiany będą miały wpływ na uprawnienia pracownicze ponad 6 mln Polaków.

REKLAMA

Tablica alimentacyjna. Pytania i odpowiedzi MS

Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące tablicy alimentacyjnej. Mają one pomóc w lepszym zrozumieniu zasad działania tablicy i jej praktycznego zastosowania. Jednocześnie resort podkreśla, iż tablica alimentacyjna nie ma mocy wiążącej.

Czego nie wolno robić na plaży? Lista 9 przykładów!

Upalny czas letni sprzyja odpoczynkowi nad wodą. Niektóre zachowania na plaży mogą wydawać się z pozoru niewinne, ale w praktyce mogą skutkować odpowiedzialnością karną.

Drastyczne pogorszenie sytuacji prawnej i życiowej obywateli Ukrainy - co dalej z ustawą?

Nowelizacja ustawy pomocowej dla obywateli Ukrainy może drastycznie pogorszyć ich sytuację prawną i życiową - wskazuje RPO w swoich uwagach do projektu zmian przepisów. O co dokładnie chodzi? Przedstawiamy kluczowe problemy i ich potencjalne skutki.

Jest decyzja w sprawie parkomatów i opłat za postój. Szykują się zmiany: ma być lepiej dla seniorów i osób z niepełnosprawnościami

Jest decyzja w sprawie parkomatów i opłat za postój. Sprawą zajął się sam Rzecznik Praw Obywatelskich co sprawiło, że Ministerstwo Infrastruktury zajęło oficjalne stanowisko w sprawie. Wydaje się, że szykują się zmiany, bo ma być lepiej dla seniorów i osób z niepełnosprawnościami - które dotychczas mogą mieć utrudniony dostęp do płatnego postoju.

REKLAMA

Gotówka w strefie płatnego parkowania: RPO interweniuje, rząd przyznaje rację kierowcom

Rzecznik Praw Obywatelskich Marcin Wiącek zwrócił się do ministra infrastruktury w sprawie skarg kierowców, którzy zostali obciążeni opłatami dodatkowymi, ponieważ nie mieli możliwości zapłaty za parkowanie gotówką. Problem dotyczy stref, w których zlikwidowano tradycyjne parkomaty, pozostawiając jedynie urządzenia obsługujące płatności bezgotówkowe. Ministerstwo Infrastruktury przyznaje, że każdemu kierowcy należy zapewnić realną możliwość uiszczenia opłaty w formie gotówkowej – co może oznaczać konieczność zmiany przepisów ustawy o drogach publicznych.

Koniec ze swobodnym obrotem gotówką: zgłoszenie obowiązkowe, odbiór tylko osobiście. Jakiej kwoty już nie wypłacisz bez formalności?

Coraz bardziej restrykcyjne stają się ograniczenia w obrocie gotówką – zarówno dla firm, jak i osób fizycznych. W Polsce przedsiębiorstwa już nie mogą realizować transakcji między sobą za więcej niż 15 000 zł gotówką, a od 2027 r. w całej Unii będą obowiązywały limity na maks. 10 000 € (z możliwością obniżenia do 3 000 €) . Co więcej, poza już obowiązującymi lub dopiero nadchodzącymi limitami, wprowadzane są nowe – niespotykane wcześniej rozwiązania. Wszystko „w trosce o walkę z finansowaniem terroryzmu".

REKLAMA