Kategorie

Wiadomości

25 sie 2021
21 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Odchudzanie… portfela

Chudniesz w zgodzie z naturą bez żadnych skutków ubocznych ani efektu jo-jo – to jedno z haseł promujących produkty z Zielarni Ojca Klimuszko. Prezes Urzędu uznała, że reklama wprowadzała konsumentów w błąd

Media muszą odpowiadać za prezentowany materiał

Stacja TVN w jednym z reportaży naruszyła dobra osobiste bohatera materiału. Sąd nakazał stacji złożenia oświadczenia z przeprosinami.

Publiczna informacja musi być poparta dowodami

Rozpowszechnianie niesprawdzonych wiadomości na temat życiorysu osoby publicznej, nawet gdyby stanowiły one zaledwie opinię, mogą prowadzi do naruszenie dóbr osobistych zainteresowanego.

Redaktor nie odpowiada za komentarze czytelników

Dziennikarz prowadzący działalność prasowa w postaci portalu internetowego, nie odpowiada za wpisy umieszczane na stronie internetowej, ponieważ nie stanowią one materiału prasowego.

Uważaj na sąsiada

Zaniedbanie obowiązku należytej staranności i rzetelności zawodowej stanowić może podstawę do pociągnięcia dziennikarza do odpowiedzialności zawodowej lub cywilnej- orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie

Nazwiska nie należy utożsamiać z wizerunkiem

Zgoda na występ publiczny jest równoznaczna ze zgodą na publikację nazwiska, wykorzystanie nazwiska do promocji imprezy stanowi element umowy, wiec nie jest bezprawne-uznał Sąd Apelacyjny w Warszawie.