REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Paragon, Zwrot towaru

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy za małe buty można zwrócić do sklepu?

Kupione buty w domu okazały się zbyt małe. W sklepie powiedziano, że nie jest możliwy zwrot towaru. Czy to aby jest zgodne z prawem?

Dlaczego warto wziąć paragon

Minister Finansów i podległe mu organy podatkowe i skarbowe od 2004 roku prowadzą nieustającą akcję informacyjną „Weź paragon”. Paragon przydaje się przede wszystkim w sytuacjach kiedy chcemy złożyć reklamację odnośnie wadliwego towaru. Wydanie paragonu ma jeszcze tą ważną funkcję, że danej transakcji sprzedawca nie ukryje przed fiskusem i będzie musiał odprowadzić do budżetu państwa należne podatku – zwłaszcza VAT. A jak wiadomo budżet państwa jest zawsze w potrzebie i często sami liczymy na środki z tej wspólnej "kasy".

O czym należy pamiętać przy letnich zakupach?

Płacąc przy kasie za kupione rzeczy nie zapomnij zabrać paragonu. Nie wyrzucaj go również od razu do śmieci. Może ci się przydać przy reklamacji.

Kiedy sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru

Odstępując od umowy zawartej przez Internet konsumenci nie ponoszą żadnych negatywnych konsekwencji finansowych. Jedynym wyjątkiem jest obowiązek poniesienia kosztów zwrotu towaru. W określonych sytuacjach koszty te będzie musiał pokryć sprzedawca.

REKLAMA

Czy sprzedawca ma prawo domagać się paragonu przy reklamacji

Towar niezgodny z umową podlega reklamacji. Sprzedawca nie może uzależnić uwzględnienia reklamacji od okazania paragonu.

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny?

Za niezamówiony towar nie trzeba płacić

Jakiś czas temu odebrałem przesyłkę w której znajdowały się kosmetyki. Problem jest taki, że ich nie zamawiałem. Nadawca stwierdził, że nie przyjmie zwrotu, bo otworzyłem przesyłkę. Skąd jednak miałem wiedzieć co znajduje się w przesyłce?

Zwrot korzyści majątkowej (art. 52)

W wypadku skazania za przestępstwo przynoszące korzyść majątkową osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, a popełnione przez sprawcę działającego w jej imieniu lub interesie, sąd zobowiązuje podmiot, który uzyskał korzyść majątkową, do jej zwrotu w całości lub w części na rzecz Skarbu Państwa; nie dotyczy to korzyści majątkowej podlegającej zwrotowi innemu podmiotowi.

REKLAMA

Czy konieczny jest paragon

Konsument ma prawo żądać potwierdzenia zawarcia umowy sprzedaży. Najczęściej występuje ono w postaci paragonu. Często jednak zapominamy o nim, gubimy albo druk na nim zdąży już wyblaknąć i nie nadaje się do niczego. Problem pojawia się, gdy chcemy złożyć reklamacje, a sprzedawca żąda od nas paragonu. Przecież udowodnić zakup można w inny sposób.

Kto ponosi koszty zwrotu towaru?

Zwrot towaru zakupionego w sieci (przez Internet) jest możliwy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na zwrot towaru mamy 10 dni od daty jego otrzymania. Kto w takiej sytuacji ponosi koszty zwrotu towaru?

Czy towar przeceniony można zwrócić

Zakupiłam parę dni temu rzecz na wyprzedaży. W domu okazało się, że nie dość, że mi się nie podoba to jeszcze na dodatek ma wadę. Chciałabym ją zwrócić. Czy jest to możliwe? A jeśli nie to czy mogę ją chociaż zareklamować?

Reklamacja i zwroty prezentów

Nie jesteś zadowolony z otrzymanego prezentu? Chcesz go zwrócić, ale nie wiesz czy masz do tego prawo? A może wymarzona rzecz, którą otrzymałeś pod choinkę niestety już zdążyła się popsuć? Sprawdź czy możesz zareklamować prezent.

Kto płaci za zwrot towaru

Zakupiłem ostatnio w sklepie internetowym prezent. W między czasie dowiedziałem się, że osobie obdarowanej nie podobają się rzeczy tego typu. W związku z tym postanowiłem odstąpić od umowy. Na szczęście termin jeszcze nie minął. Jednak pojawił się pewien problem. Kto ma zapłacić za tę przesyłkę: ja czy sprzedawca?

Czy można zwrócić laptopa jeśli zmieniło się w nim oprogramowanie

Zakup towaru przez Internet daje nam możliwość rezygnacji z umowy, czyli skorzystania z tzw. prawa do namysłu. Termin na odstąpienie od umowy jest różny, w zależności od kraju, w którym produkt został nabyty. Są jednak pewne szczególne przypadki, kiedy odstąpienie od umowy nie jest możliwe.

Wyprzedaże

Ten, kto próbował nie poddać się szaleństwu wyprzedaży, wie, iż z momentem przekroczenia progu centrum handlowego coraz ciężej jest dotrzymać danego sobie przyrzeczenia. Rozliczne promocje, gwar oraz poczucie ogólnie panującego chaosu na pewno nie ułatwia podejmowania racjonalnych, przemyślanych decyzji.

Przedświąteczne zakupy

Święta zbliżają się do nas coraz mniejszymi kroczkami. Jak co roku będziemy kupować mnóstwo prezentów dla najbliższych. Może się okazać, że niektóre z nich będą mniej trafione niż przypuszczaliśmy. Czy zawsze w takiej sytuacji będziemy mogli zwrócić prezent do sklepu?

Kiedy konieczny jest rachunek

Zainteresował mnie ostatnio pewien problem. Niektórzy sprzedawcy zawsze po zakupie wydają paragony, niektórzy o tym zapominają. Podobno istnieją pewne przypadki, w których sprzedawca ma obowiązek wydać powierzenie zawarcia umowy. Jaki to są sytuacje?

Zwrot nowej rzeczy

Kupiłam nowe buty, ale gdy je dokładnie obejrzałam domu okazało sie że nie są takie ładne jak mi się wydawało. Nie podobają mi się. Słyszałam od kolegi, że towar nieużywany można oddać w ciąg 14 dni. Czy to prawda, że mogę zwrócić buty do sklepu?

Rezygnacja z zakupu internetowego

Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy?

Czy możliwy jest zwrot do sklepu

Dostałem na urodziny łańcuszek. Okazał się on jednak za mały. Chciałbym go zwrócić do sklepu albo chociaż wymieć na inny, nawet za dopłatą. Wiem, że zakup miał miejsce tydzień temu w zwykłym sklepie, a nie internetowym. Czy mogę z takim żądaniem zwrócić się do sprzedawcy. Nadmienię tylko, że mam paragon.

Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy

Kupiłam na prezentacji piękną pościel. Jednak po oszacowaniu kosztów stwierdziłam, że nie stać mnie na ten wydatek. Chcę odstąpić od umowy, ale nigdzie w umowie nie ma o tym informacji. Jaki mam termin na rezygnację?

Zwrot towaru zakupionego na licytacji

Kupiłem telefon komórkowy w sklepie internetowym. Następnego dnia chciałem go oddać korzystając z prawa do namysłu. Sprzedawca powiedział mi jednak, że nie odstąpić od umowy ponieważ telefon został zakupiony na licytacji. Czy miał racje?

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.

Nietrafiony prezent

Na prezent urodzinowy kupiłem żonie biżuterię. Niestety, nie jestem pewien, czy jej się spodoba. Czy sprzedawca ma obowiązek przyjęcia z powrotem takiego nietrafionego zakupu lub przynajmniej wymienienia go na inny towar?

Czy można odstąpić od umowy zawartej z e-sprzedawcą

Zakupiłam buty w sklepie internetowym. Gdy zostały dostarczone do mojego domu i dokładnie je obejrzałam oraz przymierzyłam, to przestały mi się podobać. Czy mogę je zwrócić? 

Towar zakupiony w sklepie internetowym nie zawsze można oddać

W przypadku zawarcia umowy na odległość można odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki.

Zakupy spożywcze przez internet

Odzyskamy pieniądze, a sprzedawca zacznie dokładniej kontrolować towar - to najczęstszy efekt złożenia reklamacji zepsutego towaru kupionego w internetowym sklepie spożywczym.

Kiedy można zwrócić towar

Z zakupów dokonanych w internecie można zwykle zrezygnować w ciągu dziesięciu dni. Są jednak wyjątki - sklep nie musi przyjąć m.in. rozpakowanych płyt, kaset czy filmów DVD.

REKLAMA