| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument w sieci

Kiedy i co trzeba zrobić, żeby skutecznie zwrócić niechciany towar?

Aktualizacja: 18.10.2011

Obowiązujące przepisy nie wspominają o prawie konsumenta do zwrotu pełnowartościowego towaru zakupionego w „tradycyjnym” sklepie, bez podawania przyczyn. Bez wyraźnej zgody sprzedawcy zwrot taki nie jest więc możliwy. »

Jakie prawa ma konsument, gdy kupuje towar w sklepie internetowym?

Aktualizacja: 18.10.2011

Konsument, który nabywa towar w sklepie internetowym objęty jest szczególnymi regulacjami ochronnymi, które są rezultatem implementacji do polskiego systemu prawnego dyrektywy unijnej. »

Zakupy w Internecie - kary dla sprzedających

Aktualizacja: 18.10.2011

Czy w przypadku oszustwa, sprzedający może ponieść karę? Oczywiście że tak, nieuczciwy sprzedający może ponieść karę za swoje występki. Oczywiście kara jest uzależniona od skali oszustwa. Jeśli sprzedający wysłał nam podrobiony towar, powinniśmy to zgłosić na policję. Sprzedaż podrobionych towarów podlega karze. Nawet sprzedaż jednej pary podrobionych butów czy jednego flakonu podrobionych perfum podlega karze grzywny, ograniczenia wolności lub nawet pozbawienia wolności do dwóch lat. Jednak to nie wszystko. »

Zakupy w Internecie - uszkodzenia podczas transportu

Aktualizacja: 18.10.2011

Nie zawsze winę za niepełnowartościowy towar ponosi sprzedawca czy dystrybutor. Pamiętajmy, że sprzedawca wysyłając towar do klienta przestaje ponosić za niego odpowiedzialność. Odpowiedzialność podczas transportu spada na przewoźnika. W zależności od przewoźnika los towaru jest różny. »

Zakupy w Internecie - reklamacja uszkodzonej paczki

Aktualizacja: 18.10.2011

Otrzymaliśmy uszkodzoną przesyłkę, a uszkodzenie ewidentnie jest skutkiem niefrasobliwości przewoźnika? Składajmy reklamację. Gdzie najlepiej złożyć reklamację? »

Zakupy w sieci: dlaczego opcja "kup teraz" jest lepsza niż licytacja?

Aktualizacja: 18.10.2011

Przy dokonaniu zakupów na licytacji konsument nie będzie miał prawa do odstąpienia od umowy. Jeżeli jednak zawrze umowę za pomocą opcji „kup teraz” takie prawo zachowa. Dlaczego? »

Jak bezpiecznie kupować w internecie?

Aktualizacja: 18.10.2011

Sprzedaż towarów w sklepach internetowych rośnie z każdym rokiem. Taka forma zakupów jest bardzo atrakcyjna ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Wiąże się jednak z pewnym ryzykiem, dlatego warto pamiętać o prawach jakie przysługują nam jako konsumentom. »

Zakupy grupowe, czyli jak kupować taniej

Aktualizacja: 18.10.2011

Coraz większą popularnością w Polsce zaczyna się cieszyć idea zakupów grupowych. Takie zakupy dają duże oszczędności. a wszystko zgodnie z zasadą duży może więcej. »

Co warto wiedzieć o kupowaniu przez Internet

Aktualizacja: 18.10.2011

W przypadku sprzedaży przez Internet potwierdzenie warunków umowy na piśmie jest jednym z obowiązków sprzedawcy. Klienci muszą być też poinformowani o swoich prawach. »

Dokonałeś zakupu na zagranicznych aukcjach internetowych? Zapłacisz podatek!

Aktualizacja: 18.10.2011

Tak Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie (dalej „organ podatkowy”) dnia 24 maja 2010 r. odpowiedział na interpretację indywidualną dotyczącą opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych (dalej „PCC”) transakcji dokonywanych za pośrednictwem Internetu. »

Zakupy przez Internet: kiedy można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupy w Internecie to ryzyko, ale również większe uprawnienia dla konsumentów. Mogą oni skorzystać z uprawnień, które nie przysługują klientom tradycyjnych sklepów. »

Niedozwolone klauzule w umowach ze sklepami internetowymi

Aktualizacja: 18.10.2011

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż elektroniczną mają obowiązek posługiwania się regulaminami przy zawieraniu umów. Te muszą być zgodne z wymogami kodeksu cywilnego i z ustawą o warunkach sprzedaży konsumenckiej. »

Gdy dostałeś innym model produktu niż zamówiony

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem w sklepie internetowym komputer. W przesyłce znalazłem inny model, z notatką sprzedawcy, iż zamówionego przeze mnie nie ma, więc przesyła mi produkt o podobnych parametrach. Podkreślił też, że jest to świadczenie zastępcze od którego, na podstawie regulaminu nie przysługuje prawo odstąpienia. Co z tym zrobić? »

Kupno ubrań przez Internet

Aktualizacja: 18.10.2011

Chciałabym kupić ubranka dla dzieci, które są oferowane w jednym ze sklepów internetowych. Są tańsze, ale boję się że dokonam złego wyboru. Czy w takiej sytuacji będę mogła zwrócić towar? »

Jak przyspieszyć nadanie przesyłki przez sklep internetowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupiłem sprzęt muzyczny w sklepie internetowym, jednak od czterech tygodni nie mogę się go doczekać. W sklepie powiedziano mi, że towar jest w trakcie przygotowania do przesyłki. Czy mogę jakoś wpłynąć na szybkość wykonania umowy? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »