| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument w sieci

Internetowy system rozwiązywania sporów z konsumentami?

Aktualizacja: 26.03.2012

Proponowana przez Komisję Europejską internetowa platforma rozwiązywania sporów na linii przedsiębiorca – konsumenta, ma ułatwić życie obydwu stronom. Przede wszystkim jednak zwiększy zakres ochrony praw konsumentów w całej Unii Europejskiej. »

Reklamacja towaru kupionego przez internet (cz. 2)

Aktualizacja: 28.02.2012

Towary zakupione przez internet podlegają takiej samej reklamacji, jak te kupione w tradycyjnym sklepie. Sprzedawcą musi być jednak przedsiębiorca. »

Reklamacja towaru kupionego przez internet (cz. 1)

Aktualizacja: 28.02.2012

Towary zakupione przez internet podlegają takiej samej reklamacji, jak te kupione w tradycyjnym sklepie. Poza tym kupujący mają 10-dniowy termin na odstąpienie od umowy. »

Głos eksperta: czy ACTA zagraża naszej wolności?

Aktualizacja: 20.02.2012

Problem nie leży w samych zapisach umowy ACTA, ale w dotychczasowej praktyce implementowania do polskiego prawa regulacji dotyczących telekomunikacji i internetu. Ograniczenie wolności w internecie? »

ACTA – wolność słowa vs. prawa twórców

Aktualizacja: 20.02.2012

Kontrowersyjna umowa międzynarodowa doprowadziła do hakerskiego ataku na polskie strony rządowe. To tylko echa wielkiego frontu, w którego środku znaleźliśmy się przez przypadek. »

ACTA, czyli z czym walczą hakerzy?

Aktualizacja: 20.02.2012

Ostatnie dni zaowocowały wzmożonymi atakami hakerów na strony internetowe polskiego rządu. Wszystko związane jest z zamiarem podpisania umowy ACTA przez polskie władze. Czym jest ACTA i o co chodzi hakerom? »

Sprzedaż rzeczy prywatnych przez Internet a podatek dochodowy

Aktualizacja: 05.01.2012

Zakupy w sieci mają coraz większą liczbę zwolenników. W Internecie możemy kupić zarówno rzeczy nowe, jak i używane. Często szkoda nam wyrzucić daną rzecz. Zdarza się, że otrzymaliśmy nietrafiony prezent i po prostu chcemy się go pozbyć. Czy sprzedaż rzeczy prywatnych przez Internet podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym? »

Zakupy w drodze licytacji a „kup teraz” – możliwości odstąpienia od umowy

Aktualizacja: 05.01.2012

Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne. Pozwalają nie tylko zaoszczędzić czas, ale również pieniądze. Każde zakupy powinny być przemyślane, ponadto te dokonywane za pomocą sieci wymagają zachowania reguł ostrożności. Możemy przecież się rozmyślić. Czy przysługuje w takiej sytuacji prawo odstąpienia od umowy? »

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość (10 dni) - WZÓR

Aktualizacja: 14.10.2011

Od umowy zawieranych na odległość (np. umowy przez internet), których przedmiotem jest świadczenie usług, konsument może odstąpić w terminie 10 dni od daty zawarcia umowy. Oświadczenie takie należy sporządzić na piśmie. »

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość - WZÓR PISMA

Aktualizacja: 14.10.2011

Zaniedbanie wymogów informacyjnych, wymaganych od przedsiębiorcy przy umowach zawieranych na odległość, skutkuje tym, że termin dla konsumenta na odstąpienie od umowy może wynosić nawet 3 miesiące od dnia zawarcia umowy. »

Vademecum: Konsumenci w internecie

Aktualizacja: 18.10.2011

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci? »

Zakupy na licytacji – czy można powołać się na wady oświadczenia woli?

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupy przez Internet są coraz bardzie popularne. Kupując na licytacjach nie mamy czasu na dokładne przeczytanie oferty i przemyślenie zakupu. Kierując się z pozoru świetną ofertą, coraz częściej padamy ofiarą oszustów. Czy można powołać się na wadę oświadczenia woli i na tej podstawie żądać zwrotu pieniędzy? »

Zwrot rozpakowanego towaru

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłeś coś przez internet ale chciałbyś to zwrócić? Każdy konsument ma prawo dokonać zwrotu towaru zakupionego przez internet w ciągu 10 dni. W pewnych sytuacjach taki zwrot nie będzie jednak możliwy. »

Ułatwienie dla usługodawców i usługobiorców – punkt kontaktowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Usługodawcy i usługobiorcy będą mogli korzystać z punktu kontaktowego, który powstała przy ministerstwie gospodarki. Chodzi o usługi świadczone drogą elektroniczną. »

Kiedy i co trzeba zrobić, żeby skutecznie zwrócić niechciany towar?

Aktualizacja: 18.10.2011

Obowiązujące przepisy nie wspominają o prawie konsumenta do zwrotu pełnowartościowego towaru zakupionego w „tradycyjnym” sklepie, bez podawania przyczyn. Bez wyraźnej zgody sprzedawcy zwrot taki nie jest więc możliwy. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Posyniak

Notariusz Szczecin

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »