REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zameldować się przez Internet?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak zameldować się przez Internet? Do załatwienia formalności online niezbędny jest profil zaufany.

Meldunek online

Jak informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów tylko w maju Polacy skorzystali z e-usług meldunkowych 20 815 razy. Przez 2020 rok – ponad 180 tysięcy razy.

REKLAMA

Co jest potrzebne do zameldowania przez Internet?

Aby zameldować się przez Internet, potrzebne jest urządzenie z dostępem do Internetu i profil zaufany.

Osoba, która jest właścicielem nieruchomości, w której chce się zameldować lub posiada do niej inny tytuł prawny, powinna posiadać elektroniczną wersję lub skan jednego z poniższych dokumentów:

  • umowy cywilnoprawnej (np. najmu),
  • odpisu z księgi wieczystej albo wyciągu z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzji administracyjnej,
  • orzeczenia sądu.

Jeżeli nie jesteśmy właścicielem nieruchomości, ani nie posiadamy do niej innego tytułu prawnego, wymagane będą skan lub elektroniczna wersja:

  • oświadczenia osoby lub podmiotu posiadającego prawa do nieruchomości, potwierdzające Twój pobyt,
  • dokumentu, który potwierdza tytuł prawny tej osoby lub podmiotu do nieruchomości, której dotyczy sprawa.

Ważne! Rząd pracuje nad przepisami, które mają zintegrować e-usługę z systemem ksiąg wieczystych. Po ich wprowadzeniu osoby, które są właścicielami nieruchomości nie będą musiały już tego udowadniać, ponieważ weryfikacja nastąpi automatycznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Meldunek online krok po kroku

W celu zameldowania się należy:

1. Na stronie GOV.pl wybrać sekcję Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące.

2. Kliknąć „Zamelduj się” i wybrać profil zaufany jako sposób logowania.

3 Wybrać rodzaj pobytu i zaznaczyć, kogo chcemy zameldować.

3. Dołączyć wymagane dokumenty.

5. Wypełnić pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania (jeżeli meldujemy siebie, to pola z danymi osobowymi będą już wypełnione).

6. Podpisać wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie jego złożenia dostaniemy na konto Mój GOV.

W przypadku zameldowania na pobyt stały urzędnik wysyła zaświadczenie o zameldowaniu (w wybranej formie). Jeżeli chcemy otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, to trzeba zaznaczyć taką chęć i dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Wymeldowanie

Przy okazji meldowania się można wymeldować się z pobytu czasowego lub stałego. Inną opcją jest skorzystanie z e-usług Wymelduj się z pobytu stałego lub Wymelduj się z pobytu czasowego.

Jak pobrać dokument o zameldowaniu?

Na stronie GOV.pl w sekcji Meldunek i wybory znajduje się e-usługa Pobierz dokument o zameldowaniu. Po sprawdzeniu danych i wybraniu rodzaju adresu, dla którego ma być wydany dokument, otrzymamy go w formacie PDF na skrzynkę Mój GOV. Dokument ten jest ważny tylko w wersji elektronicznej.

Źródło: Cyfryzacja KPRM

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie domagałbym się "sprawiedliwości" co do emerytury z ZUS, gdyby moja pełna policyjna emka była składową niepełnej służby w połączeniu z przeliczonym cywilem

Do redakcji Infor.pl stale wpływają listy od policjantów, żołnierzy, emerytowanych funkcjonariuszy innych służb o bolączkach systemu emerytalnego. Publikujemy:

Pomysł naprawy emerytur policjanci i żołnierze i innych mundurowych na służbie przed 1999 r.

Dlaczego trzeba naprawić? Żołnierz albo policjant, który rozpoczął służbę np. w 1992 r. i od np. 2011 r. jest na np. emeryturze policyjnej i jednocześnie pracuje w cywilu, nie skorzysta ze składek odprowadzonych do ZUS. W niewielkim zakresie składki mogą podnieść emeryturę policyjną, ale nie ma możliwości otrzymania ze składek odprowadzonych do ZUS emerytury cywilnej. Taka możliwość istnieje dla mundurowych rozpoczynających służbę od 1999 r. Jak to naprawić? Czytelnik przesłał swoje propozycje.

Najnowszy sondaż prezydencki 2 tura 2025 [WYBORY]

Oto najnowszy sondaż prezydencki infor.pl dla 2 tury wyborów 2025 r. Jakie były wyniki sondaży dla drugiej tury pomiędzy Trzaskowskim i Nawrockim? Kto wygra wybory prezydenckie 2025 według sondaży?

Trzaskowski u Mentzena - kiedy? [NA ŻYWO YOUTUBE]

Kiedy Rafał Trzaskowski będzie u Sławomira Mentzena na kanale YouTube? Czy podpisze 8 punktów deklaracji Mentzena? Rozmowa odbywa się w serii "Mentzen grilluje".

REKLAMA

Niestety jestem karany za PESEL. Wstąpiłem do wojska przed 1999 r., po przejściu na emeryturę wojskową 10 lat odprowadzałem składki do ZUS

Kara za PESEL polega na tym, że nasz czytelnik przez PESEL nie może odebrać swoich składek w ZUS (odebrać w formie emerytury cywilnej - drugiej emerytury równolegle wypłacanej do emerytury mundurowej). Czytelnik przepracował jako cywil sporo lat, ZUS pobrał składki, ale nie odda tych pieniędzy w formie emerytury. Przy czym innym emerytom mundurowym (o innym PESELu) ZUS odda.

Renta wdowia: ZUS rusza z decyzjami, już wkrótce wszystko będzie jasne

Prezes ZUS zapowiedział, że od 13 czerwca rozpocznie się automatyczne wydawanie decyzji w sprawie renty wdowiej. Z dotychczasowych danych wynika, że aż 75% złożonych wniosków rokuje pozytywnie. Problemy pojawiają się w co piątym przypadku – brakuje danych o drugim świadczeniu. Część wniosków zostanie też odrzucona.

4 sposoby oszustw „na ZUS”. Jak się nie dać oszukać? Emeryt i rencista musi wiedzieć, czego pracownik ZUS nie ma prawa zrobić

Podszywanie się pod pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych to niestety coraz częstsza metoda oszustów, by wyłudzać pieniądze lub dane osobowe. ZUS ostrzega swoich klientów i zachęca, by próby oszustw zgłaszali na policję. Jakie są najczęstsze sposoby (typy) takich oszustw? Wyjaśnia Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.

Nawrocki u Mentzena - kiedy? [NA ŻYWO YOUTUBE]

Karol Nawrocki będzie u Sławomira Mentzena na kanale youtube już dziś o godzinie 13:00. Oto link do rozmowy na żywo "Mentzen grilluje: Karol Nawrocki".

REKLAMA

5. punkt deklaracji Mentzena groźny dla Polski? Opinia wiceszefa MON

Wiceszef MON ocenia, że 5. punkt deklaracji Mentzena jest groźny dla Polski. To jedno z głównych żądań Putina. Czy Ukraina powinna być w NATO?

Pozew o podwyższenie alimentów [WZÓR]

Rolą alimentów jest zaspokajanie usprawiedliwionych potrzeb uprawnionego, w szczególności małoletniego dziecka. Kiedy można żądać podwyższenia alimentów? Jak wnieść o podwyższenie alimentów? Co powinno znaleźć się w pozwie?

REKLAMA