REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zameldować się przez Internet?

Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak zameldować się przez Internet? Do załatwienia formalności online niezbędny jest profil zaufany.

Meldunek online

Jak informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów tylko w maju Polacy skorzystali z e-usług meldunkowych 20 815 razy. Przez 2020 rok – ponad 180 tysięcy razy.

REKLAMA

REKLAMA

Co jest potrzebne do zameldowania przez Internet?

Aby zameldować się przez Internet, potrzebne jest urządzenie z dostępem do Internetu i profil zaufany.

Osoba, która jest właścicielem nieruchomości, w której chce się zameldować lub posiada do niej inny tytuł prawny, powinna posiadać elektroniczną wersję lub skan jednego z poniższych dokumentów:

  • umowy cywilnoprawnej (np. najmu),
  • odpisu z księgi wieczystej albo wyciągu z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzji administracyjnej,
  • orzeczenia sądu.

Jeżeli nie jesteśmy właścicielem nieruchomości, ani nie posiadamy do niej innego tytułu prawnego, wymagane będą skan lub elektroniczna wersja:

REKLAMA

  • oświadczenia osoby lub podmiotu posiadającego prawa do nieruchomości, potwierdzające Twój pobyt,
  • dokumentu, który potwierdza tytuł prawny tej osoby lub podmiotu do nieruchomości, której dotyczy sprawa.

Ważne! Rząd pracuje nad przepisami, które mają zintegrować e-usługę z systemem ksiąg wieczystych. Po ich wprowadzeniu osoby, które są właścicielami nieruchomości nie będą musiały już tego udowadniać, ponieważ weryfikacja nastąpi automatycznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Meldunek online krok po kroku

W celu zameldowania się należy:

1. Na stronie GOV.pl wybrać sekcję Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące.

2. Kliknąć „Zamelduj się” i wybrać profil zaufany jako sposób logowania.

3 Wybrać rodzaj pobytu i zaznaczyć, kogo chcemy zameldować.

3. Dołączyć wymagane dokumenty.

5. Wypełnić pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania (jeżeli meldujemy siebie, to pola z danymi osobowymi będą już wypełnione).

6. Podpisać wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie jego złożenia dostaniemy na konto Mój GOV.

W przypadku zameldowania na pobyt stały urzędnik wysyła zaświadczenie o zameldowaniu (w wybranej formie). Jeżeli chcemy otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, to trzeba zaznaczyć taką chęć i dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Wymeldowanie

Przy okazji meldowania się można wymeldować się z pobytu czasowego lub stałego. Inną opcją jest skorzystanie z e-usług Wymelduj się z pobytu stałego lub Wymelduj się z pobytu czasowego.

Jak pobrać dokument o zameldowaniu?

Na stronie GOV.pl w sekcji Meldunek i wybory znajduje się e-usługa Pobierz dokument o zameldowaniu. Po sprawdzeniu danych i wybraniu rodzaju adresu, dla którego ma być wydany dokument, otrzymamy go w formacie PDF na skrzynkę Mój GOV. Dokument ten jest ważny tylko w wersji elektronicznej.

Źródło: Cyfryzacja KPRM

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Prowadzisz food trucka? Pamiętaj o opłacie targowej. Na ten temat krążą sprzeczne opinie. Warto znać przepisy

Czy prowadząc food trucka trzeba uiszczać opłatę targową? Opinie na ten temat są podzielone. Warto jednak wiedzieć co wynika z przepisów, by uniknąć kłopotów na gruncie podatkowym. Bo czy sprzedaż napoju jest częścią świadczenia usługi?

Zanim zarzucisz pracodawcy, że łamie prawo, zobacz co wynika z przepisów. Dlaczego będziesz musiał pokazać PIT współmałżonka?

Rozmowy o pieniądzach często wywołują emocje. Dotyczy to w szczególności tych przypadków, gdy o stanie budżetu domowego trzeba poinformować pracodawcę. Czasami jednak, jeśli chcemy korzystać z przywilejów wynikających z przepisów, okazuje się to konieczne. I zgodne z przepisami.

Czy każdy emeryt dostanie od byłego pracodawcy bon świąteczny? Przepisy wskazują jasno, kto może się o niego ubiegać

Przed nami święta i szczególne potrzeby budżetów domowych. Pracownicy liczą na świadczenia przedświąteczne od pracodawców, a emeryci zastanawiają się, czy uda się pokryć wszystkie wydatki i kupić prezenty dla najbliższych. Czy oni również mogą liczyć na pomoc byłych pracodawców?

Czy pracodawca musi zapłacić pracownikowi za udział w szkoleniu po godzinach pracy albo w dniu wolnym? Zasady są proste

Czy pracownik ma obowiązek uczestniczyć w szkoleniu po godzinach pracy? W praktyce na tym tle powstaje wiele sporów. Gdzie kończy się prawo pracodawcy do ingerowania w czas wolny pracownika? Zasady są proste.

REKLAMA

Jakie dokumenty należy przechowywać w części B akt osobowych pracownika?

Akta osobowe pracowników składają się aż z 5 części. I choć mogłoby się wydawać, że przyporządkowanie do nich odpowiednich dokumentów nie jest trudnym zadaniem, to w praktyce sprawia to trudności. Co należy przechowywać w najobszerniejszej części akt, części B?

Pracodawca nie zawsze musi płacić, aby wywiązać się z ciążących na nim obowiązków. Co wynika z przepisów?

Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez ustawę, pracodawca nie zawsze musi ponieść koszty finansowe. Jakie inne rozwiązania mogą zostać zastosowane w przypadku podnoszenia przez pracownika kwalifikacji?

Gdy pracodawca płaci, może wymagać. W jakich przypadkach pracownik będzie zobowiązany zwrócić mu poniesione koszty?

Pracodawcy powinni wspierać podnoszenie przez pracowników kwalifikacji zawodowych. Jednak gdy to robią, mają prawo wymagać od pracowników określonych zachowań i liczyć docelowo na osiągnięcie korzyści.

Nawet 21 dni dodatkowego płatnego urlopu dla pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. Jak się ubiegać?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to inwestycja w przyszłość. Jednak leży to nie tylko w interesie pracownika, ale również pracodawcy. To dlatego przepisy przewidują, że osobom, które się na to zdecydują, przysługują szczególne uprawnienia.

REKLAMA

Nie każdy dokument, który pracownik przekaże w związku z rekrutacją, można przechowywać w aktach osobowych. Jakie są zasady?

Prowadzenie akt osobowych pracownika musi przebiegać zgodnie ze ściśle określonymi w przepisach zasadami. Nie można przechowywać w nich żadnych dokumentów, do których ustawodawca nie dał pracodawcy uprawnienia. Co to znaczy?

Pracodawca może zdecydować w jakiej formie będzie prowadził akta osobowe. Jednak tych zasad musi przestrzegać zawsze

Niezależnie od tego, czy akta osobowe pracowników są prowadzone w formie papierowej, czy elektronicznej, pracodawcy muszą przestrzegać zasad określonych w przepisach. Co to oznacza w praktyce? Stosując kilka prostych reguł, można ustrzec się przed problemami.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA