REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zameldować się przez Internet?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak zameldować się przez Internet? Do załatwienia formalności online niezbędny jest profil zaufany.

Meldunek online

Jak informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów tylko w maju Polacy skorzystali z e-usług meldunkowych 20 815 razy. Przez 2020 rok – ponad 180 tysięcy razy.

REKLAMA

Co jest potrzebne do zameldowania przez Internet?

Aby zameldować się przez Internet, potrzebne jest urządzenie z dostępem do Internetu i profil zaufany.

Osoba, która jest właścicielem nieruchomości, w której chce się zameldować lub posiada do niej inny tytuł prawny, powinna posiadać elektroniczną wersję lub skan jednego z poniższych dokumentów:

  • umowy cywilnoprawnej (np. najmu),
  • odpisu z księgi wieczystej albo wyciągu z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzji administracyjnej,
  • orzeczenia sądu.

Jeżeli nie jesteśmy właścicielem nieruchomości, ani nie posiadamy do niej innego tytułu prawnego, wymagane będą skan lub elektroniczna wersja:

  • oświadczenia osoby lub podmiotu posiadającego prawa do nieruchomości, potwierdzające Twój pobyt,
  • dokumentu, który potwierdza tytuł prawny tej osoby lub podmiotu do nieruchomości, której dotyczy sprawa.

Ważne! Rząd pracuje nad przepisami, które mają zintegrować e-usługę z systemem ksiąg wieczystych. Po ich wprowadzeniu osoby, które są właścicielami nieruchomości nie będą musiały już tego udowadniać, ponieważ weryfikacja nastąpi automatycznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Meldunek online krok po kroku

W celu zameldowania się należy:

1. Na stronie GOV.pl wybrać sekcję Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące.

2. Kliknąć „Zamelduj się” i wybrać profil zaufany jako sposób logowania.

3 Wybrać rodzaj pobytu i zaznaczyć, kogo chcemy zameldować.

3. Dołączyć wymagane dokumenty.

5. Wypełnić pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania (jeżeli meldujemy siebie, to pola z danymi osobowymi będą już wypełnione).

6. Podpisać wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie jego złożenia dostaniemy na konto Mój GOV.

W przypadku zameldowania na pobyt stały urzędnik wysyła zaświadczenie o zameldowaniu (w wybranej formie). Jeżeli chcemy otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, to trzeba zaznaczyć taką chęć i dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Wymeldowanie

Przy okazji meldowania się można wymeldować się z pobytu czasowego lub stałego. Inną opcją jest skorzystanie z e-usług Wymelduj się z pobytu stałego lub Wymelduj się z pobytu czasowego.

Jak pobrać dokument o zameldowaniu?

Na stronie GOV.pl w sekcji Meldunek i wybory znajduje się e-usługa Pobierz dokument o zameldowaniu. Po sprawdzeniu danych i wybraniu rodzaju adresu, dla którego ma być wydany dokument, otrzymamy go w formacie PDF na skrzynkę Mój GOV. Dokument ten jest ważny tylko w wersji elektronicznej.

Źródło: Cyfryzacja KPRM

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Grill na balkonie? Uważaj - może kosztować Cię nawet 5 500 zł, a ognisko w ogrodzie - nawet 11 500 zł

Można śmiało powiedzieć, że majówka to narodowe święto grilla (a w nieco mniejszym zakresie - również ogniska). Mieszkańcy bloków - z przyczyn oczywistych - mogą zdecydować się wyłącznie na to pierwsze, a posiadacze własnych ogródków - rozniecić nieco większy płomień. Czy jednak takie przyjemności - w obrębie własnych balkonów i ogródków są legalne? Okazuje się, że nie w każdym przypadku, a ich nieroztropnych amatorów, mogą niekiedy spotkać niemiłe konsekwencje.

Rząd szykuje zmiany w emeryturach – grupa pracowników popracuje do 70 roku życia

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad projektem zmian w przepisach, które mają wydłużyć maksymalny wiek pełnienia funkcji przez komorników sądowych oraz ich asesorów. Zgodnie z planowanymi regulacjami, osoby wykonujące te zawody miałyby obowiązek pozostawać aktywne zawodowo nawet do 70. roku życia.

Prawne ryzyka używania AI przez pracowników. Odpowiedzialność pracodawcy wobec osób trzecich. Prawo pracy, prawo autorskie, ochrona danych poufnych i osobowych

Sztuczna inteligencja (AI) stanowi dużą pomoc w pracy, ułatwiając ją i przyspieszając w znacznym stopniu. Zdają sobie z tego sprawę zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Tak jednak ze strony pracodawców lub potencjalnych pracodawców wobec pracowników lub kandydatów, jak po ze strony pracowników, nieodpowiedzialne korzystania z AI może rodzić określone ryzyka prawne, które możemy ocenić przez pryzmat prawa pracy. Świadomość tych ryzyk jest ważna pod kątem znalezienia rozwiązań przed nimi zabezpieczających w sytuacji w której prawo powszechne takiego zabezpieczenia nie przewiduje.

Zmiana miejsca głosowania. Wybory 2025. Jak zagłosować w innym obwodzie?

Zmiana miejsca głosowania w wyborach na Prezydenta RP w dniu 18 maja 2025 r. jest możliwa. Co zrobić, aby zagłosować w obwodzie poza stałym miejscem zamieszkania? Niezbędne jest zaświadczenie o zmianie miejsca głosowania.

REKLAMA

Ostatni dzień na rozliczenie PIT 2024 Sprawdź, co musisz zrobić, zanim system zamknie dostęp

Ministerstwo Finansów przypomina: 30 kwietnia mija termin składania zeznań podatkowych za 2024 rok. Ponad 8 milionów Polaków skorzystało już z usługi Twój e-PIT. Sprawdź, co zrobić, by nie zapłacić kary, jak uniknąć błędów i co grozi za brak reakcji.

Specustawa o przeliczeniu emerytur: Bez wniosku, bez wyrównania i bez waloryzacji. I dopiero od połowy 2026 r.

Specustawa: ZUS załatwi sam ponowne przeliczenie emerytur. Bez wniosku, bez wyrównania i bez waloryzacji. I niestety dopiero od połowy 2026 r.

Artur Bartoszewicz – partia, program, wiek, zawód, wykształcenie [Kandydat na Prezydenta RP 2025]

Artur Bartoszewicz – czy należy do partii politycznej? Przedstawiamy program wyborczy kandydata na Prezydenta RP w 2025 roku, wiek, zawód oraz wykształcenie. Sprawdź pełną listę kandydatów w wyborach 2025 r. i wyniki najnowszego sondażu.

Kamery nasobne dla ratowników medycznych a RODO [Ochrona danych osobowych]

Z pewnością zgodzicie się że ratownicy medyczni są bardzo często narażeni na brutalne ataki ze strony agresywnych pacjentów. Coraz głośniej mówi się o wprowadzeniu kamer nasobnych dla ratowników medycznych. Co na to przepisy RODO i Konstytucja?

REKLAMA

Koniec z wypłacaniem przez pracodawcę 140 zł, za okulary które kosztowały 900 zł i limitowaniem częstotliwości refundacji? Nareszcie jest decyzja A. Dziemianowicz-Bąk

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, przedstawiło swoje stanowisko w sprawie uregulowania minimalnej kwoty refundacji okularów (lub soczewek kontaktowych) korygujących wzrok dla osób pracujących przy komputerze oraz częstotliwości przysługiwania tegoż dofinansowania od pracodawcy. Wynika ono z odpowiedzi na interpelację poselską nr 4813 posłanki Marta Stożek, z dnia 12 września 2024 r.

Praca w majówkę. Czy należy się dodatek?

Zbliżają się 3 ważne dni w roku 2025: 1 maja, 2 maja, 3 maja. Niektórzy w tym czasie pracują. Czy zatem za pracę w majówkę należy się dodatek pieniężny czy inna rekompensata?

REKLAMA