REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zameldować się przez Internet?

Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak zameldować się przez Internet? Do załatwienia formalności online niezbędny jest profil zaufany.

Meldunek online

Jak informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów tylko w maju Polacy skorzystali z e-usług meldunkowych 20 815 razy. Przez 2020 rok – ponad 180 tysięcy razy.

REKLAMA

REKLAMA

Co jest potrzebne do zameldowania przez Internet?

Aby zameldować się przez Internet, potrzebne jest urządzenie z dostępem do Internetu i profil zaufany.

Osoba, która jest właścicielem nieruchomości, w której chce się zameldować lub posiada do niej inny tytuł prawny, powinna posiadać elektroniczną wersję lub skan jednego z poniższych dokumentów:

  • umowy cywilnoprawnej (np. najmu),
  • odpisu z księgi wieczystej albo wyciągu z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzji administracyjnej,
  • orzeczenia sądu.

Jeżeli nie jesteśmy właścicielem nieruchomości, ani nie posiadamy do niej innego tytułu prawnego, wymagane będą skan lub elektroniczna wersja:

REKLAMA

  • oświadczenia osoby lub podmiotu posiadającego prawa do nieruchomości, potwierdzające Twój pobyt,
  • dokumentu, który potwierdza tytuł prawny tej osoby lub podmiotu do nieruchomości, której dotyczy sprawa.

Ważne! Rząd pracuje nad przepisami, które mają zintegrować e-usługę z systemem ksiąg wieczystych. Po ich wprowadzeniu osoby, które są właścicielami nieruchomości nie będą musiały już tego udowadniać, ponieważ weryfikacja nastąpi automatycznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Meldunek online krok po kroku

W celu zameldowania się należy:

1. Na stronie GOV.pl wybrać sekcję Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące.

2. Kliknąć „Zamelduj się” i wybrać profil zaufany jako sposób logowania.

3 Wybrać rodzaj pobytu i zaznaczyć, kogo chcemy zameldować.

3. Dołączyć wymagane dokumenty.

5. Wypełnić pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania (jeżeli meldujemy siebie, to pola z danymi osobowymi będą już wypełnione).

6. Podpisać wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie jego złożenia dostaniemy na konto Mój GOV.

W przypadku zameldowania na pobyt stały urzędnik wysyła zaświadczenie o zameldowaniu (w wybranej formie). Jeżeli chcemy otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, to trzeba zaznaczyć taką chęć i dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Wymeldowanie

Przy okazji meldowania się można wymeldować się z pobytu czasowego lub stałego. Inną opcją jest skorzystanie z e-usług Wymelduj się z pobytu stałego lub Wymelduj się z pobytu czasowego.

Jak pobrać dokument o zameldowaniu?

Na stronie GOV.pl w sekcji Meldunek i wybory znajduje się e-usługa Pobierz dokument o zameldowaniu. Po sprawdzeniu danych i wybraniu rodzaju adresu, dla którego ma być wydany dokument, otrzymamy go w formacie PDF na skrzynkę Mój GOV. Dokument ten jest ważny tylko w wersji elektronicznej.

Źródło: Cyfryzacja KPRM

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
ZUS najpierw przyznał matce 800 plus, a teraz każe oddać pieniądze. Jednocześnie jednak nadal je… wypłaca. Co się dzieje? [wyrok]

Świadczenie 800 plus ma poprawić sytuację dzieci. Trafia jednak do rąk rodziców. Takie rozwiązanie jest zrozumiałe i uzasadnione, ale okazuje się, że może również być źródłem wielu problemów. I nie chodzi o to, że rodzice się nie dogadują między sobą. Również ZUS czasami zmienia zdanie.

USA mówią STOP prawom autorskim dla AI. Ten wyrok zmienia zasady gry

Amerykański sąd apelacyjny definitywnie odrzucił prawa autorskie dla obrazu stworzonego przez sztuczną inteligencję, podtrzymując zasadę, że autorem może być tylko człowiek. Ten głośny wyrok – już viralowy w branży technologicznej – otwiera nowy front w globalnej debacie o AI, własności intelektualnej i przyszłości kreatywności w erze generatywnych modeli.

Czy ciężko jest wybrać dobrego prawnika?

Wszyscy wiemy, że prawnik może być niezbędny – przy zakładaniu firmy, sporach z kontrahentem czy problemach z pracownikami. Ale kiedy rzeczywiście sięgamy po telefon, żeby umówić konsultację, nagle ogarnia nas strach. Który wybrać? Jak poznać, że jest kompetentny? Czy nie przepłacę? A może w ogóle da się jakoś bez niego?

Dużo szybsze rozwody pod koniec 2025 r.? Prezydent podpisał ustawę

Rosnące braki kadrowe w sądach rodzinnych, przewlekłe postępowania i narastające napięcia wokół Krajowej Rady Sądownictwa skłoniły rząd i parlament do wprowadzenia zmian, które mają przywrócić sprawność wymiaru sprawiedliwości w najwrażliwszych sprawach. Podpisana przez prezydenta Karola Nawrockiego nowelizacja ustawy o ustroju sądów powszechnych otwiera asesorom drogę do orzekania w wydziałach rodzinnych, co – zdaniem zwolenników – ma odciążyć najbardziej przeciążone jednostki i poprawić ochronę dobra dziecka. Krytycy wskazują jednak na konstytucyjne i systemowe wątpliwości oraz brak spójności projektowanych rozwiązań.

REKLAMA

Zużyte chusteczki higieniczne i ręczniki papierowe nie trafią już do odpadów zmieszanych. Do 31 grudnia 2025 r. każdy właściciel nieruchomości musi, na własny koszt, wyposażyć się w nowy pojemnik na odpady, spełniający szczególne wymagania

Wyodrębnienie nowej frakcji odpadów komunalnych (a konkretnie podział bioodpadów na dwie odrębne frakcje) i wprowadzenie od 1 stycznia 2026 r. nowego pojemnika na śmieci, celem gromadzenia w nim odpadów kuchennych BIO (do których zaliczone zostały m.in. chusteczki higieniczne i ręczniki papierowe) – to działanie zaradcze podjęte przez jedną z gmin w Polsce, celem poprawy poziomu odpadów poddawanych recyklingowi, który na rok 2026 został ustalony na poziomie co najmniej 56% wszystkich zebranych odpadów w gminie. Może być to jednak wskazówka również dla innych gmin, które nie osiągają wymaganych wysokich progów przygotowania odpadów do ponownego użycia i recyklingu i jednocześnie – przestroga dla właścicieli nieruchomości, którzy nie wywiązują się z obowiązku selektywnego zbierania odpadów. Gminy nie pozostają bowiem bezczynne wobec takiego postępowania, które może skutkować podwyżką opłat za śmieci o nawet 400 proc.

Świadczenie wspierające - na jak długo? Przepisy w 2025 i 2026 roku

„Moje orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności zostało wydane na stałe. Zamierzam ubiegać się o świadczenie wspierające. Czy ono również będzie bezterminowe?” – pyta Czytelnik.

Awaria Cloudflare: wiele platform cyfrowych przestało dzisiaj działać

Awaria usługi chmurowej firmy Cloudflare spowodowała dzisiaj problemy techniczne u wielu platform cyfrowych m.in. X, Instagram i OpenAI - wynika z danych strony Downdetector. Użytkownicy zgłaszali także problemy z innymi stronami internetowymi. Firma przekazała, że usterka została już usunięta.

Włodzimierz Czarzasty - kim jest nowy marszałek Sejmu? Ile ma lat

Włodzimierz Czarzasty został nowym marszałkiem Sejmu po Szymonie Hołowni. Kim właściwie jest członek Nowej Lewicy? Ile ma lat? Jakie ma wykształcenie?

REKLAMA

Jak polskie miasta dbają o zdrowie swoich mieszkańców? [Indeks Zdrowych Miast]

Jak polskie miasta dbają o zdrowie swoich mieszkańców? Najnowsza, czwarta edycja Indeksu Zdrowych Miast, przygotowana przez ekspertów SGH w Warszawie i UE w Krakowie we współpracy z Grupą LUX MED, przynosi jednoznaczne wyniki: w kategorii Zdrowie najlepiej wypadły Poznań, Warszawa i Rybnik - miasta, które konsekwentnie inwestują w profilaktykę, edukację i zdrowe środowisko życia.

Koncert chopinowski, czy Chopinowski? Zmiany w ortografii od 2026 r. Nowe Zasady pisowni i interpunkcji polskiej Rady Języka Polskiego

Rada Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk przygotowała szereg zmian zasad ortografii, które zaczną formalnie obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Ponadto Rada opublikowała – pierwszy raz w swej historii – kompleksowy zbiór wszystkich reguł ortograficznych i interpunkcyjnych pod nazwą „Zasady pisowni i interpunkcji polskiej”. Ten zbiór zasad pisowni i interpunkcji stanie się obowiązujący także z dniem 1 stycznia 2026 roku, łącznie z ww. nowościami.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA