REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Wykonawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy produkty żywnościowe można zwrócić do sklepu internetowego

Ostatnio wiele mówi się na temat zakupów przez Internet i możliwości odstąpienia od takiej umowy. Jednak czy możemy zwrócić produkty żywnościowe zakupione w ten właśnie sposób? A może obowiązują inne zasady przy tego rodzaju zakupach?

Gdzie złożyć reklamacje niedziałającej komórki

Pól roku temu kupiłem telefon komórkowy w promocji z przysłowiową złotówkę. Oczywiście pod warunkiem zawarcia umowy na okres 2 lat. Niestety telefon się popsuł. Złożyłam reklamacje w punkcie, w którym podpisywałam umowę, ale otrzymałam odpowiedź, że muszę zgłosić się do producenta telefonu, ponieważ operator nie odpowiada za niego.

O zgodę na przetwarzanie danych reklamującego trzeba się zapytać

Niektóre firmy w imię usprawniania procedury reklamacyjnej zbierają informacje o swoich klientach, którzy reklamacje złożyli. W ten sposób zbierają ich dane osobowe, co powinno być zarejestrowane u Generalnego Inspektora Danych Osobowych.

Czy sprzedawca może zniszczyć kartę płatniczą

Kilka dni temu robiłam zakupy i płaciłam kartą płatniczą. Ekspedientka poinformowała mnie, że transakcja została odrzucona. Na moich oczach moja karta został przecięta nożyczkami. Złożyłam reklamacje, bo przecież to moja karta.

REKLAMA

Czy na podstawie wyblakłego paragonu można podbić kartę gwarancyjną?

W grudniu minionego roku kupiłem w jednym z dużych marketów telewizor i kino domowe. Jako dowód zakupu otrzymałem paragon, z którym miałem się zgłosić za jakiś czas, by podbić kartę gwarancyjną na kupiony towar. Gdy za jakiś czas wyjąłem z portfela paragon okazało się, że wyblakł tusz i zrobił się nieczytelny. Na paragonie widać jedynie pieczątkę ochrony (towar był sprawdzany przy wyjściu). Przy zakupie nie byłem sam, pamiętam też sprzedawcę. Czy mogę jeszcze podbić kartę gwarancyjną?

Reklamacja towaru

Obyczaje polskich sprzedawców nie są wzorowe, a brak regulacji prawnej dotyczącej procedury reklamacyjnej stawia konsumenta w słabszej pozycji wobec sprzedawcy. Klienci wciąż są przyzwyczajeni do stosowania starych procedur reklamacyjnych dotyczących rękojmi za wady fizyczne i prawne. Najwyższy czas o tym zapomnieć, gdyż ustawa o sprzedaży konsumenckiej obowiązuje od pięciu lat. Mamy prawo do większych oczekiwań od sprzedawcy, ale jednocześnie konsument musi być aktywny i świadomy swych praw.

Reklamacja do polskiego czy austriackiego biura podróży

Podczas wycieczki do Austrii zepsuł się autobus cały jeden dzień czekaliśmy aż biuro podróży przyśle nowy. Przez to nie został zrealizowany jeden dzień z zaplanowanej wycieczki. Gdzie i w jakim terminie należy złożyć skargę na biuro? Czy trzeba to zrobić to zrobić w Polsce czy w Austrii?

Czy wycieczkę trzeba reklamować u pilota

Wróciliśmy właśnie z Włoch, gdzie byliśmy całą rodziną na nartach. Niestety wycieczka nie była tak wspaniała jak nas o tym zapewniano. Hotel był położony w innym miejscu, o gorszym standardzie, a cały pobyt został nam skrócony. Po powrocie do domu złożyliśmy reklamacje do biura podróży. Powiedziano nam, że reklamacje można składać tylko u pilota wycieczki. Czy to prawda?

REKLAMA

Reklamacja perfum

Tydzień temu kupiłam perfumy, jednak była to pochopna decyzja i po paru dniach stwierdziłam, że zapach ten kompletnie mi się nie podoba. Dodam, że perfumy te kosztowały całkiem sporo. Czy mam prawo do zwrotu pieniędzy lub do wymiany na inne perfumy?

Czy można zareklamować usługę kosmetyczną

Po ostatniej wizycie u kosmetyczki zaczęłam mieć problemy z cerą. Był to zabieg oczyszczania twarzy, który według mnie był wykonany nieprawidłowo. Czy można złożyć reklamację na usługę kosmetyczną?

Czy można reklamować produkt niebezpieczny

Na każdym kroku konsument narażony jest na wprowadzające w błąd reklamy, promocje, a także, choć mało się o tym mówi na produkt niebezpieczny. Czym on właściwie jest? Jak reagować, gdy taki produkt zakupimy? Warto znać odpowiedzi na te pytania chociażby po to by ochronić swoich bliskich lub zapobiec szkodom, jakie może wyrządzić produkt niebezpieczny.

Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup

W minionym tygodniu kupiłam skórzaną torebkę. Jednak już przy pierwszej próbie jej założenia oberwał się od niej pasek. Według mnie pasek do torebki został umocowany wadliwie. Nie sądzę, aby naprawa zlikwidowała wadę raz na zawsze, problem będzie powracał. Dlatego też chciałabym złożyć reklamację, z tą uwagą, iż nie jestem zainteresowana naprawą bądź wymianą rzeczy. Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny?

Co zrobić z zawyżonym rachunkiem telefonicznym

Otrzymałem właśnie rachunek za telefon. Bardzo się zdziwiłem kiedy zobaczyłem kwotę na nim widniejącą. Jest ona bardzo wysoka. Czy mogę coś w tej sytuacji zrobić? Wiem, że nie wydzwoniłem na taką kwotę.

Reklamacja i zwroty prezentów

Nie jesteś zadowolony z otrzymanego prezentu? Chcesz go zwrócić, ale nie wiesz czy masz do tego prawo? A może wymarzona rzecz, którą otrzymałeś pod choinkę niestety już zdążyła się popsuć? Sprawdź czy możesz zareklamować prezent.

Prawo do reklamacji w przypadku zakupu od osoby fizycznej

Bardzo często kupujemy za pośrednictwem internetu. Zawsze należy sprawdzić czy nasz kontrahent prowadzi działalność gospdarczą czy nie. Od tego zależy jakie roszczenia możemy do niego skierować.

Co zrobić jeśli produkt na zdjęciu sklepu internetowego wygląda inaczej niż w rzeczywistości

Parę dni temu chciałam zakupić w sklepie internetowym lampkę. Na zdjęciu przedstawiona było ona w 3 różnych kolorach. Mnie najbardziej pasowała srebrna, więc taka zaznaczyłam w zamówieniu. Byłam bardzo zdziwiona kiedy otrzymałam lampkę, ale w kolorze złotym. Sprzedawca powiedział mi, że ten produkt sprzedają tylko w takim kolorze. Dlaczego więc z oferty wynikało co innego?

Czy można złożyć reklamacje grupową do biura podróży

Wyjechaliśmy na wycieczkę do Hiszpanii. Już po przybyciu na miejsce okazało się, że nie będzie to nasz wymarzony wypoczynek. Prawie żaden z warunków umowy nie został dotrzymany. Począwszy od hotelu, jego standardu, położenia, wyżywienia, transportu lotniczego itp. Ponieważ nasze rozgoryczenie podzielali wszyscy turyści postanowiliśmy złożyć wspólną reklamacje do biura podróży. Jednak nie chciano nam jej przyjąć i kazano składać pismo każdemu z osobna. Czy mieli do tego prawo?

Co zrobić jeśli linie lotnicze nie uwzględnią reklamacji

Zdarzyło ci się, że lot którym miałeś lecieć w podróż został w ostatniej chwili zlikwidowany, a ty nie otrzymałeś żadnej informacji na ten temat? Możesz w takiej sytuacji złożyć reklamacje do przewoźnika lotniczego. Co jednak zrobić w przypadku, gdy twoje roszczenia nie zostaną uznane?

Reklamacja do francuskiego banku

Przebywasz we Francji i otworzyłeś w tamtejszym banku rachunek bankowy? Sprawdź co zrobić jeśli po pewnym czasie okaże się, że na koncie na ma środków pieniężnych.

Wyprzedaże

Ten, kto próbował nie poddać się szaleństwu wyprzedaży, wie, iż z momentem przekroczenia progu centrum handlowego coraz ciężej jest dotrzymać danego sobie przyrzeczenia. Rozliczne promocje, gwar oraz poczucie ogólnie panującego chaosu na pewno nie ułatwia podejmowania racjonalnych, przemyślanych decyzji.

Przedświąteczne zakupy

Święta zbliżają się do nas coraz mniejszymi kroczkami. Jak co roku będziemy kupować mnóstwo prezentów dla najbliższych. Może się okazać, że niektóre z nich będą mniej trafione niż przypuszczaliśmy. Czy zawsze w takiej sytuacji będziemy mogli zwrócić prezent do sklepu?

Produkt zastępczy

Oddałeś rzecz do naprawy i nie wiesz czy należy ci się na jej czas produkt zastępczy? Przeczytaj i dowiedz się czy masz do tego prawo.

Protokół odbioru

Zakupiłam na Allegro drukarkę. Dostarczona drukarka jest niestety uszkodzona, ma zbite szkło od skanera. W momencie odbioru paczki od kuriera nie widziałam na zewnątrz żadnego uszkodzenia. Sprzedawca nie chce uznać mi reklamacji. Co mogę w tej sytuacji?

Naprawa gwarancyjna

Zgłosiłeś usterkę jakiejś rzeczy do serwisu i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? A może gwarant zwleka z jej naprawą? Sprawdź czy są sztywne terminy napraw gwarancyjnych.

Źle wywołane zdjęcia

Wywołałam negatyw zdjęć w jednym z punktów fotograficznych. Jednakże klisza była prześwietlona. Czy powinnam zareklamować tę usługę? Zapłaciłam za kolorowy negatyw. A jestem stratna kilka złotych co zrobić, ponieważ nie mam wszystkich zdjęć.

Jaki jest czas naprawy

Jeżeli reklamujemy rzecz u sprzedawcy bardzo często zastanawiamy się jak długo będziemy musieli czekać na jego naprawę bądź wymianę. Problemtyczna jest również kwestia dotycząca uznania samego żądania reklamacyjnego, ale nie wykonywania go. Zobacz czy istnieją ustawowe terminy.

Czy można domagać się odszkodowania za źle wykonaną usługę

Czy zdarzyło ci się, że fachowiec zamiast dokonać naprawy to dokonał uszkodzenia rzeczy? Należy pamiętać, że w takim przypadku zawsze można zażądać stosownego odszkodowania za wyrządzoną szkodę.

Zareklamuj złą usługę

Zleciłeś wykonanie mebli i są niezgodne z projektem, chciałeś aby zamontowano Ci nowe drzwi, ale teraz są krzywe, a może pralnia uszkodziła Twój płaszcz? W każdym z tych przypadków masz prawo złożyć reklamacje. Sprawdź jak należy to zrobić i jakie żądania Ci przysługują.

Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Czy zdarzyło ci się zareklamować rzecz w serwisie i w odpowiedzi usłyszeć: "Gwarancja nie obejmuje takiej wady"? Jakie wówczas uprawnienia ci przysługują. Sprawdź czy możesz składać reklamacje na taki produkt.

Co to jest umowa o roboty budowlane

Umowa o roboty budowlane dotyczy wykonania określonego obiektu na podstawie projektu. Stronami umowy są inwestor i wykonawca. Jest bardzo podobna do umowy o dzieło, ponieważ tutaj równie zliczy się rezultat prac.

Kiedy można powierzyć prace innemu fachowcowi

Zleciłeś wykonie prac remontowych fachowcowi i widzisz, że wykonuje on je w sposób wadliwy, sprzeczny z umową i twoim wskazówkami. W takiej sytuacji masz do wyboru: albo zrezygnować usług tego przedsiębiorcy i odstąpić od umowy albo zlecić poprawienie i dalsze wykonanie prac innemu fachowcowi na koszt i niebezpieczeństwo pierwszego wykonawcy.

Urlop na umowie zlecenia

Jestem zatrudniona na umowę zlecenia. Pracuję tak od 2 lat. Ile mam urlopu do wykorzystania w tym roku?  

W jakim terminie żądania konsumenta powinny być spełnione

Termin wykonania żądania jest dość problematyczną kwestią. Chociażby dlatego, że nie jest dokładnie określona w przepisach prawa. Powoduje to często nadużycia ze strony sprzedawcy, który czas ten traktuje jako nieograniczony. Tak jednak nie jest.

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.

Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować

Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.

Domniemanie zgodności towaru z umową

Ustalenie czy towar jest zgodny z umową w chwili jego wydania czy nie skutkuje uznanie  reklamacji albo nieuwzględnieniem roszczeń konsumenta. Z punktu widzenia kupującego istotne jest kiedy ta wada się ujawniła. Jeżeli nastąpiło to przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru.

Kiedy towar jest niezgodny z umową

Niezgodność z umową to pojęcie odnoszące się do właściwości towaru, a raczej ich braku. Może to polegać na tym, że towar nie ma cech właściwych dla rzeczy danego rodzaju albo jest niezgodny z przedstawioną próbką bądź wzorek. W języku potocznym używa się częściej określenia, ze towar ma usterki, jest wadliwy.

W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje

Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca  powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego.

Łatwiejsze reklamacje w sklepach internetowych

Wszyscy konsumenci, którzy będą chcieli złożyć reklamacje do sklepu internetowego będą mogli to uczynić w specjalnie do tego przeznaczonym punkcie kontaktowym. Tak wynika z noweli ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Umawiając się z fryzjerem na wykonanie pięknej fryzury, modelowanie, strzyżenie albo zakupując preparaty kosmetyczne zawieramy umowę. Jak dochodzić swoich praw jeżeli nie jest ona wykonana w sposób należyty?

Usługi dentystyczne też można reklamować

Kiedy korzystamy z odpłatnej usługi dentysty, to zawieramy umowę cywilnoprawną. Dentysta ma obowiązek wykonać usługę w sposób należyty, a klient musi za nią zapłacić. Niekiedy jednak umowa nie jest wykonana w sposób prawidłowy. Wówczas konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji.

"Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy"

Tytułowe zdanie to sprytny, choć niezgodny z prawem wybieg sprzedawców. Niestety wielu klientów zostało w ten sposób odstraszonych od złożenia reklamacji. Pamiętajmy zatem, że jeżeli zakupiony przez nas towar jest wadliwy – mamy prawo złożyć reklamację. Tylko jak to skutecznie zrobić?

Co i jak reklamujemy

Z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKIK wynika, że większość konsumentów nie zdarzyło się w poprzednim roku nabyć wadliwego lub niezgodnego z umową produktu. Jeśli respondent kupił wadliwy produkt, to najczęściej była to żywność. Być może dlatego, że żywność kupuje się najczęściej. Bardzo często badani kupowali także wadliwe obuwie. Nieco rzadziej wady ujawniały się w nabytym sprzęcie RTV i AGD oraz w odzieży.

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy?

Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

Paczka, którą wysłałam został doręczona, ale niestety brakowało w niej pewnych części. Poza tym samo opakowanie okazało się być uszkodzone. Chciałam złożyć reklamację skradzionych rzeczy. Poczta jednak domaga się, abym dołączyła uszkodzone opakowanie. Czy to jest zgodne z prawem?

Termin na odpowiedź od poczty

Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty?

Czy za niedoręczoną paczkę przysługuje odszkodowanie

Minęły trzy tygodnie odkąd powinienem otrzymać paczkę. Niestety nadal nie dotarła. Czy w tej sytuacji złożyć reklamację? Jaki jest czas na doręczenie paczki adresatowi?

Wyższe wynagrodzenie za prace remontowe

Wykonawca remontu, po zakończeniu prac, domaga się znacznie większego wynagrodzenia niż to, które ustalone zostało w umowie. Czy faktycznie muszę za te prace dopłacić?

Kiedy trzeba poinformować wykonawcę o wadach

Z usług fachowców korzystamy bardzo często. Dotyczą one zwykłych spraw życia codziennego, np. naprawa butów u szewca oraz poważnych inwestycji związanych np. z remontem domu. W sytuacji gdy zauważymy wady w wykonanej usłudze należy pamiętać o tym, że mamy miesiąc na poinformowanie wykonawcy o nich.

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni.

REKLAMA