Rok 2018 był rokiem bardzo intensywnym dla polskiego społeczeństwa. W ubiegłym roku nie tylko świętowaliśmy 100. rocznicę odzyskania niepodległości, ale także ogłoszono podwyżki dla służb mundurowych, wszedł w życie zakaz handlu w niedziele oraz konstytucja dla nauki, wprowadzono obowiązkowe e-zwolnienia, a także zaostrzono kary związane z dopalaczami i znęcaniem się nad zwierzętami, a to jedynie część istotnych wydarzeń społecznych minionego roku.
Na konkurencyjnym rynku usług prawniczych zbudowanie trwałych relacji z klientem stanowi nie lada wyzwanie. Klienci w coraz mniejszym stopniu wykazują „przywiązanie do marki”. Zdarza się, że do każdej sprawy, a nawet jej etapów, jak kolejne stadia procesu sądowego, przybierana jest inna kancelaria. Dlatego doradca prawny musi obecnie oferować klientowi szczególną „wartość dodaną”, aby ten do niego wracał i traktował doradcę jako zaufanego powiernika, a nie jedynie dostawcę rutynowej usługi.