E-commerce
REKLAMA
REKLAMA
Dzięki wykorzystaniu środków oraz urządzeń elektronicznych, w szczególności Internetu można w dzisiejszych czasach dokonywać transakcji na odległość – bez jednoczesnej obecności obydwu stron. Pod pojęciem e-commerce kryje się więc możliwość zawierania umów sprzedaży towarów, usług, korzystanie z bankowości internetowej, nawet poza granicami państwa.
REKLAMA
Oferta handlu elektronicznego jest bardzo bogata, różnorodna, a przede wszystkim o konkurencyjnej cenie. Jednak nie można zapominać o pułapkach jakie e-commerce za sobą kryje. Zalicza się do nich rozsyłanie niezamówionych informacji handlowych, czyli spamów oraz wirusów, cookies, programów spyware.
Przedsiębiorcy prześcigając się w udogodnieniach dla klientów proponują im:
- handel elektroniczny bezpośredni: złożenie i przyjęcie oferty oraz płatność odbywa się wyłącznie za pomocą internetu;
- handel elektroniczny pośredni: w sieci odbywa się tylko wyszukiwanie ofert, złożenie zamówienia oraz płatności, natomiast dostawa produktu realizowana jest w tradycyjny sposób;
- hybrydowy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat