REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Sprzedaż konsumencka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kiedy mamy do czynienia z umową sprzedaży konsumenckiej?

Umowa sprzedaży konsumenckiej dotyczy rzeczy ruchomych. W niektórych przypadkach warunki umowy powinny zostać potwierdzone na piśmie.

Jakie błędy popełniamy przy składaniu reklamacji? – cz. 2

Składając reklamację do sprzedawcy powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych czynnościach. Wskazanie żądania, a także podstawy prawnej może nam oszczędzić pewnych niedogodności.

Jakie błędy popełniamy przy składaniu reklamacji?

Składając reklamację do sprzedawcy powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych czynnościach. Wskazanie żądania, a także podstawy prawnej może nam oszczędzić pewnych niedogodności.

Reklamacja zawyżonego rachunku – czy trzeba go zapłacić?

W przypadku błędnego naliczenia rachunku telefonicznego abonent powinien zgłosić reklamację? Co dzieje się wtedy z rachunkiem? Czy trzeba mimo wszystko go zapłacić?

REKLAMA

Gwarancja, reklamacja i gwarancja europejska

Konsumenci powinni mieć świadomość jakie prawa i w jakich okolicznościach im przysługują. Znajomość tych uprawnień wymaga rozróżnienia uprawnień z gwarancji i reklamacji. Czym z kolei jest gwarancja europejska?

UOKiK przygląda się sprzedaży na pokazach

Sprzedaż towarów podczas pokazów także podlega kontroli ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przekonała się o tym spółka Wool Star, która stosowała niedozwolone klauzule umowne.

Umowa sprzedaży II - WZÓR UMOWY

Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży - WZÓR PISMA

Pobierz wzór potwierdzenia zawarcia umowy. Każdy może żądać potwierdzenia zawarcia umowy. Tego rodzaju praktyka spotykana jest najczęściej przy okazji umowy sprzedaży zawieranej z konsumentem.

REKLAMA

Reklamacja usługi turystycznej - WZÓR PISMA

Ustawa o usługach turystycznych stanowi, że organizator imprezy turystycznej odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Organizator nie może zwolnić się od tej odpowiedzialności . Nie może również odesłać klienta do właściciela hotelu lub przewoźnika.

Reklamacja konsumencka - WZÓR PISMA

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przewiduje możliwość zgłoszenia reklamacji, gdy towar jest nie zgodny z warunkami umowy. Poniższe pismo jest przydatne w takich właśnie sytuacjach. Pobierz wzór.

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

Reklamacja przeterminowanej żywności

Zepsuta żywność powinna być reklamowana jak najszybciej. Przepisy ustanawiają krótki termin na reklamację produktów żywnościowych.

Prawa konsumenta – jakie są podstawy reklamacji?

Z jakich uprawnień może skorzystać konsument podczas reklamacji? Kiedy reklamacja jest uzasadniona, a kiedy nie? Czy termin złożenia reklamacji ma znaczenie?

Kiedy sprzedawca może odmówić reklamacji

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za niezgodność towaru. W jakich sytuacjach sprzedawca może reklamację, a w jakich nie?

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 2

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Gwarancja konsumencka – kompendium

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu.

Reklamacja leasingowanego samochodu

Przy leasingu samochodu prawo jego własności pozostaje przy firmie leasingowej. Czy zatem leasingobiorca może wykonywać uprawnienia reklamacyjne?

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję?

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe.

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Gwarancja czy reklamacja?

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów.

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy?

Vademecum umowy o dzieło

Umowa o dzieło to jedna z powszechniej zawieranych umów w życiu codziennym. Warto więc dowiedzieć się jak poprawnie zawierać umowy o dzieło. Co należy zawrzeć w umowie, a także jakie prawa przysługują stronom umowy o dzieło?

Vademecum: Konsumenci w internecie

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci?

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 2

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. Kiedy bycie konsumentem ma znaczenie?

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 1

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. W jakich sytuacjach mamy do czynienia z obrotem konsumenckim?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 2

Zawierając umowę sprzedaży powinniśmy mieć świadomość jakie pułapki prawne mogą na nas czyhać. Warto wiedzieć kiedy sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność, a kiedy nie może.

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 1

Zawierając umowę sprzedaży powinniśmy mieć świadomość jakie pułapki prawne mogą na nas czyhać. Skutki naszej umowy mogą zależeć nie tylko do jej treści lecz również od tego kto jest sprzedawcą.

Kiedy należy powiadomić sprzedawcę o wadzie?

Wobec stwierdzenia wady kupujący jest obowiązany poinformować o tym sprzedawcę. W jakim jednak terminie powinien powiadomić sprzedawcę o spostrzeżeniu wad kupionej rzeczy? Czy do sprzedawcy trzeba udać się niezwłocznie?

Samochód z komisu – kto odpowiada za wady?

Popularność zakupów samochodów w komisach wynika z faktu małej zamożności Polaków. W komisie można znaleźć ciekawy egzemplarz tak pod względem ceny jak i jakości. Niestety nadal często zdarzają się samochody z wadami, które ujawniają się dopiero po zakupie. Kto odpowiada za wady samochodu zakupionego w komisie?

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację?

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna?

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Często kupione przez nas rzeczy po przywiezieniu do domu okazują się za małe, za duże lub kupione na prezent nie trafiają w gust obdarowanego. Czy w takiej sytuacji można zwrócić towar i czy sprzedawca może nie przyjąć od nas zakupionego towaru?

Vademecum: Prawa turysty

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży?

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Co warto wiedzieć zanim wykupimy wycieczkę

Zanim kupimy wycieczkę powinniśmy dowiedzieć co powinna zawierać umowa o świadczenie usług turystycznych, a także jakie są obowiązki biura podróży.

Reklamacja wycieczki last minute

Last minute to oferty skierowane do osób, które miejsce wypoczynku wybierają na krótko przed wyjazdem. Dzięki temu mogą wykupić dużo tańszą wycieczkę. Czy jednak last minute gwarantuje takie same prawa, jak innym klientom biur podróży?

Senior w sklepie: Zwrot towaru bez wad

Zdarza się, że towar, pomimo braku wad przestaje nam się podobać. Czy możemy go wówczas zwrócić do sklepu?

Senior w sklepie: Reklamacje żywności

Zdarza się także, że towar żywnościowy jest po prostu zepsuty. Nawet, jeśli nie jest to bezpośrednio winą sprzedawcy, ale wynika np. z błędów w transporcie, to sprzedawca odpowiada przed konsumentem, bo tylko z nim konsument zawierał umowę.

Senior w sklepie: Niezgodność towaru z umową

Sprzedawca w świetle przepisów odpowiada za niezgodność towaru z umową, a towar jest niezgodny z umową, jeśli podane konsumentowi informacje o towarze są nieprawdziwe, mylące lub towar nie posiada cech, o których zapewniał sprzedawca.

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Zwrot towaru a reklamacja

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może.

Czy wiesz kiedy jesteś konsumentem?

Bycie konsumentem to przywilej, z którym łączą się spore uprawnienia. W pewnych sytuacjach konsumenci mogą odstąpić od umowy bez powodu, czy doprowadzić do unieważnienia niekorzystnych postanowień umownych. Przekonaj się kiedy może skorzystać z tych uprawnień.

REKLAMA