REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jakich biurach pracownicy chcą pracować?

Subskrybuj nas na Youtube
  • Materiał prasowy
W jakich biurach pracownicy chcą pracować?
W jakich biurach pracownicy chcą pracować?

REKLAMA

REKLAMA

Wygoda i oszczędność. Prestiż i atrakcyjna lokalizacja. Mniej biurek, więcej przestrzeni do kreatywnego myślenia i wspólnego spędzania czasu. Biura muszą dostosować się do zmieniających się oczekiwań pracowników. Aby zachęcić zespoły do powrotu do pracy stacjonarnej, nawet w częściowym wymiarze, pracodawcy muszą zaoferować im innowacyjne biuro, skrojone na miarę ich potrzeb.

W jakich biurach pracownicy chcą pracować?

W biurowcach widać już mobilizację, ale nie można mówić jeszcze o masowych powrotach. Liczba pracowników w biurach zwiększyła się o ok. 10-15 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, ale pewne grupy pracownicze na pewno trudniej przekonać do pracy stacjonarnej niż inne – tak jest na przykład w przypadku IT. Do biur powracają przedstawiciele branż, które potrzebują bezpośredniego budowania relacji i pracy w zespole, takie jak HR, consulting, księgowość, instytucje finansowe czy sektor prawniczy.

REKLAMA

Jednocześnie praca zdalna jest obecnie standardem w prawie wszystkich sektorach rynku. Większość pracowników nie wyobraża sobie już powrotu do biura w pełnym wymiarze. Z badań Michael Page wynika, że 59 proc. najchętniej pracowałaby wyłącznie zdalnie lub w systemie hybrydowym. Idealnym, najbardziej pożądanym wariantem są trzy dni pracy w biurze i dwa w domu – takie rozwiązanie zadowoliłoby co trzeciego ankietowanego. Aby zachęcić podwładnych do powrotu do pracy biurowej, pracodawcy muszą przedstawić im realne korzyści. I to inne, niż jeszcze dwa lata temu.

Biura dla pracowników z dodatkowymi benefitami

Przy rosnącej rywalizacji o talenty firmy powinny zacząć od zidentyfikowania potrzeb pracowników wobec biura. Niektórzy z nich spędzili ponad dwa lata na pracy z domu i cenią sobie wygodę, jaką im ona zapewnia. Dlatego coraz więcej firm odchodzi od stylistyki typowo korporacyjnej w kierunku wnętrz bardziej przypominającego domowe zacisze. Pracodawcy ograniczają zagęszczenie biurek na rzecz nowych przestrzeni, dedykowanych wspólnej pracy koncepcyjnej bądź nieformalnym spotkaniom zespołu. Nowoczesne biuro powinno być zaprojektowane tak, aby sprzyjać tworzeniu innowacyjnych pomysłów przy jednoczesnym zacieśnianiu więzów międzyludzkich. Zmieniły się także oczekiwania pracowników związane ze standardem samego budynku. Zależy im na pracy w biurowcach z certyfikatem (LEED, BREEAM, WELL itp.), projektowanych w myśl zasady zrównoważonego rozwoju, z optymalizacją zużycia energii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biuro jest z jednej strony przestrzenią reprezentacyjną, z drugiej miejscem budowania kultury organizacyjnej, sprzyjającą integracji pracowników. Niewątpliwie upowszechnienie pracy zdalnej osłabiło więzi międzyludzkie, co przekłada się na mniejsze zaangażowanie i zadowolenie pracowników. Ale nie tylko pracodawcom, lecz także samym członkom zespołu zależy na budowaniu bliskich relacji w firmie. Według badań Michael Page 60 proc. respondentów ceni sobie nieformalne rozmowy, a połowa: więzi społeczne i chwile relaksu, które możliwe są tylko w siedzibie organizacji.

W jakich biurach pracownicy chcą pracować? Zapytaj zaiteresowanych

Zmiana stylizacji biura może być wprowadzana stopniowo, ale sama koncepcja powinna być zainspirowana oczekiwaniami pracowników. Przy przeprowadzce katowickiego oddziału Michael Page, wsłuchiwaliśmy się w potrzeby pracowników na każdym etapie procesu relokacji – od preferowanej lokalizacji budynku i jego standardu, po aranżację wnętrza i wybór roślin. Zorganizowaliśmy też konkurs na krzesła i teraz wszyscy pracujemy na zwycięskim modelu. Nasz zespół chciał otaczać się zielenią, pracować w nowoczesnej, wygodnej stylizacji, w certyfikowanym budynku w atrakcyjnej lokalizacji, silnie wpisanym w tkankę miejską. Nasze nowe biuro im to zapewnia.

Staramy się, aby nadać codziennym czynnościom integracyjnego charakteru. Tak jest w przypadku jedzenia – organizujemy wspólne śniadania z pracownikami, catering. Nie zapominajmy, że przy znaczącym wzroście kosztów życia, dla pracowników przyjście do biura to także okazja do ograniczenia swoich wydatków.

Biuro jako skuteczna strategia rekrutacyjna

Zainteresowanie biurami o wysokim standardzie w atrakcyjnym położeniu jest dziś wciąż ogromne. Z badań Michael Page wynika, że według 59 proc. kandydatów adres potencjalnego pracodawcy jest najważniejszą informacją zawartą w ofercie pracy. Oznacza to, że zależy im na dobrze skomunikowanej, a często także prestiżowej lokalizacji. Praca zdalna jest niewątpliwie bardzo wygodną alternatywą, ale czasami warunki domowe nie są w stanie zastąpić nam udogodnień nowoczesnego i komfortowego biura. Dlatego pracodawcy coraz częściej wykorzystują wizerunek swojej siedziby jako narzędzia w rekrutacji pracowników. Biuro skrojone na miarę potrzeb obecnych i potencjalnych pracowników może być skuteczną strategią na przyciąganie i utrzymywanie talentów na pokładzie na wciąż silnym rynku pracownika.

Autor: Marcin Fleszar, Dyrektor i Członek Zarządu w firmie rekrutacyjnej Michael Page

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Młodsi i bardziej zadłużeni – multidłużnicy w Polsce

Profil polskiego multidłużnika wyraźnie się zmienia. Coraz większą część tej grupy stanowią młodsi konsumenci, a udział kobiet systematycznie maleje. W ciągu trzech lat udział osób w wieku 18–25 lat wzrósł sześciokrotnie, a w grupie 26–35 lat o ponad 7 pkt proc. Mężczyźni nie tylko stanowią większość, lecz także odpowiadają za coraz większą część zadłużenia. Szczegóły analizy poniżej.

Przepada świadczenie wspierające. Umierają kolejne osoby niepełnosprawne. Co na to sądy?

Wszyscy wiemy, że przyznawanie świadczenie wspierającego obciąża przewlekłość. Okres oczekiwanie na przyznanie punktów w ramach poziomu potrzeby wsparcia wynosi w skrajnych przypadkach rok. Na punkty czekają osoby niepełnosprawne w tak poważnych stanach (i sędziwym wieku), że część z nich umiera. Ostrzegano przed takimi sytuacjami jeszcze przed wprowadzeniem świadczenia wspierającego. Niestety te obawy się spełniły. W efekcie rodziny osób zmarłych idą do sądu bo świadczenie wspierające ... przepada. Przykład takiej sytuacji poniżej.

Zasiłek z MOPS? Tak, ale pamiętaj o wywiadzie środowiskowym

Osoby ubiegające się o świadczenia z pomocy społecznej często zapominają o ważnej roli, jaką odgrywa rodzinny wywiad środowiskowy. Jest to podstawowe narzędzie, które pozwala na ocenę sytuacji majątkowej i rodzinnej. Kto i gdzie przeprowadza taki wywiad? Czy jest on obowiązkowy?

MOPS: Świadczenie pielęgnacyjne 3287 zł dla 91-letniej staruszki choć niepełnosprawność nie powstała przed 18-rokiem życia [osoba niepełnosprawna (stopień znaczny)

Nieufność staruszki z demencją (osoba niepełnosprawna, stopień znaczny) jest dodatkowym argumentem dla przyznania świadczenia pielęgnacyjnego. Bo staruszka ufa tylko swojej córce. I nie może wykonywać czynności opiekuńczych nikt inny.

REKLAMA

Kłopoty ze skargą na MOPS za odebrany zasiłek pielęgnacyjny 215,84 zł. Tylko ePUAP albo papierowy dokument

W przepisach jest pułapka. Jeżeli spierasz się o zasiłek pielęgnacyjny (215,84 zł) z MOPS to nie można obecnie wnosić elektronicznie pism do sądu z nowym systemem e-Doręczenia. Będzie to możliwe dopiero od 2029 r. (o czym informują przepisy przejściowe, które łatwo przegapić). Można skorzystać z ePUAP. I tak wniesioną skargę na decyzję MOPS sąd przyjmie. Przez e-Doręczenia to się nie uda. W artykule przykład utraconego w ten sposób zasiłku pielęgnacyjnego. Na dziś najbezpieczniejszym prawnie sposobem wniesienia skargi na MOPS (i SKO) w sprawie zasiłku pielęgnacyjnego jest po prosty tradycyjna "papierowa" skarga.

1,1 mln osób dostanie czternastą emeryturę wcześniej. Ale nie każdy dostanie 1558,81 zł na rękę

Zakład Ubezpieczeń Społecznych kontynuuje wypłatę czternastych emerytur. Jeszcze przed najbliższym weekendem (do piątku 5 września 2025 r.) przelew na konto i przekaz pocztowy otrzyma prawie 1 mln 136 tys. osób. To emeryci i renciści, którym ZUS ustalił termin płatności głównego świadczenia na 6 dzień miesiąca.

Deregulacja: Prezydent RP Karol Nawrocki podpisał 22 postulaty [LISTA]

Zastosowanie instytucji "milczącego załatwienia sprawy" przy przekroczeniu przez urzędy czasu instrukcyjnego zawartego w przepisach, zrównanie ważności dokumentacji elektronicznej z papierową, doprecyzowanie definicji konsumenta w prawie cywilnym, certyfikowanie firm uczestniczących w przetargach publicznych, usprawnienie procedury przetargowej w przypadku jednej oferty, roczny zamiast miesięcznego limitu przychodów dla działalności nieewidencjonowanej, cyfryzacja postępowań sądowych, obowiązkowa mediacja – szybsze i tańsze rozwiązanie sporów, skuteczna ochrona spadkobierców przed nadużyciami - szybkie blokowanie rachunków osób zmarłych: to tylko kilka z 22 postulatów podpisanych przez Prezydenta RP Karola Nawrockiego.

System kaucyjny w Polsce: rewolucja, która uderzy w małe sklepy?

System kaucyjny w Polsce ma ruszyć już wkrótce i zmienić sposób, w jaki oddajemy butelki i puszki. Dla dużych sieci to wyzwanie organizacyjne, ale dla małych sklepów może być prawdziwą rewolucją – od braku miejsca po dodatkowe koszty i obciążenie personelu. Czy lokalne sklepy poradzą sobie z nowymi obowiązkami?

REKLAMA

Jak nowe przepisy dotyczące zakazu fotografowania wpłyną na branżę ochrony?

12 sierpnia 2025 r. weszły nowe przepisy dotyczące zakazu fotografowania obiektów strategicznych. Jest to kolejna nowelizacja ustawy, która nie tak dawno temu zaostrzała przepisy - obecne zmiany wprowadzają poluzowanie. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Krzysztofa Modrzejewskiego, Dyrektora ds. Klientów Kluczowych, Seris Konsalnet.

Po urlopie trudniej niż przed – dlaczego powrót do pracy wywołuje stres?

Okazuje się, że 63% pracujących deklaruje, że po urlopie odczuwa większy stres niż przed jego rozpoczęciem, a połowa z nich jako główne źródło napięcia wskazuje na nagromadzone obowiązki, wynika z ankiety przeprowadzonej przez spółki Gi Group Holding. Ponowne wejście w rytm codziennych zadań często wiąże się ze wzrostem presji oraz poczuciem przytłoczenia, określanym mianem napięcia pourlopowego.

REKLAMA