reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Oferta

Jest to przedstawienie propozycji zawarcia umowy jaką przedsiębiorca składa konsumentowi. Zazwyczaj jest ona w formie pisemnej. Musi ona jednak zawierać istotne postanowienia tej umowy.

Jeśli osoba składająca ofertę – oferent – nie wyznaczyła terminu, w jakim oczekuje odpowiedzi, to oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka porozumiewania się na odległość, przestaje być wiążąca jeśli nie zostanie przyjęta niezwłocznie. Jeśli natomiast została złożona w inny sposób, to przestaje być wiążąca z upływem czasu, w jakim oferent mógł w zwykłym toku czynności otrzymać na nią odpowiedź, wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

Oferta może być również złożona w postaci elektronicznej. Wiąże ona oferenta jeśli druga strona niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.

Obowiązkiem przedsiębiorcy składającego ofertę w postaci elektronicznej jest poinformowanie drugiej strony w sposób jednoznaczny i zrozumiały o:

  • czynnościach technicznych, które składają się na procedurę zawarcia umowy
  • skutkach prawnych potwierdzenia przez drugą stronę otrzymania oferty
  • zasadach oraz sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez przedsiębiorcą drugiej stronie treści zawieranej umowy
  • metodach i środkach technicznych, które służą wykrywaniu oraz korygowaniu błędów we wprowadzanych danych, które jest obowiązany udostępnić drugiej stronie
  • językach, w których umowa może być zawarta
  • kodeksach, które stosuje oraz o ich dostępności w postaci elektronicznej
reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Kasy fiskalne 2020 (PDF)29.90 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Adamczyk

Doświadczony manager i profesjonalistka z dziedziny ekonomii zdrowia, specjalizująca się w analizie biznesowej, w tym w kontroli zarządczej w placówkach medycznych, ze szczególnym uwzględnieniem kontrolingu i analizy finansowej szpitala oraz w analityce rynku farmaceutycznego i analizach refundacyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama