REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Spis powszechny przez Internet?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marta Wrzosek
Aby dokonać samospisu należy odwiedzić stronę internetową: www.spis.gov.pl lub www.stat.gov.pl i wypełnić elektroniczny formularz.
Aby dokonać samospisu należy odwiedzić stronę internetową: www.spis.gov.pl lub www.stat.gov.pl i wypełnić elektroniczny formularz.

REKLAMA

REKLAMA

Spis powszechny będzie mógł zostać przeprowadzony także przez Internet. Od 1 kwietnia do 16 czerwca 2011 roku możemy dokonać tzw. samospisu.

Samospis w Internecie

REKLAMA

REKLAMA

Narodowy spis powszechny 2011 jest przeprowadzany na 3 sposoby:

1. przez rachmistrza;

2. drogą telefoniczną;

REKLAMA

3. poprzez samospis w Internecie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby dokonać samospisu należy odwiedzić stronę internetową: www.spis.gov.pl lub www.stat.gov.pl i skorzystać z jednej z dwóch możliwości:

1. wypełnić formularz elektroniczny on-line, który uruchomimy w przeglądarce internetowej;

2. zainstalować wersję off-line tego formularza (wówczas niewymagany będzie stały dostęp do Internetu).

Zobacz również: O co będą pytać rachmistrzowie?

Informacje na formularzu powinny być podane według stanu w dniu 31 marca 2011 roku o godzinie 24.00, a nie z dnia, kiedy dokonujemy samospisu.

Jak przeprowadza się spis?

Spis powszechny przeprowadza się albo jako badanie pełne albo reprezentacyjne. Badanie reprezentacyjne przeprowadzane jest u osób, które stale zamieszkują lub czasowo przebywają na terytorium Polski, a ich mieszkania zostały wylosowane do tego badania. Pozostałe osoby objęte są badaniem pełnym.

To, jaki rodzaj badania jest przeprowadzany zostanie wyświetlony po zalogowaniu się i wpisaniu adresu zamieszkania.

Samospisu mogą dokonać tylko osoby, które ukończyły 16 lat. W przypadku osób małoletnich, informacje przekazują osoby pełnoletnie, które razem z nimi zamieszkują.

Jak przebiega spis przez Internet?

Pierwszą rzeczą, jaką należy uczynić jest podanie numeru PESEL oraz hasła (które otrzymamy wypełniając formularz identyfikacyjny).

Formularz do samospisu dostępny jest przez 14 dni od pierwszego poprawnego zalogowania. W tym czasie możemy wielokrotnie się logować i uzupełniać dane. Jeżeli nie dokonamy tego w ciągu 14 dni, spis zostanie dokończony albo przez rachmistrza albo telefonicznie.

Zobacz serwis: Sprawy urzędowe

Po uruchomieniu aplikacji, wpisujemy dane osobowe, numer PESEL, datę urodzenia oraz miejsce zamieszkania. Na podstawie tej ostatniej informacji system określi, jaki rodzaj badania zostanie przeprowadzony (reprezentacyjne lub pełne). Na późniejszych etapach nie będzie już możliwości modyfikacji tego adresu. Następnie przechodzimy do zasadniczej części spisu – podawania wymaganych informacji.

Od tego czy zostaliśmy wylosowani do badania reprezentacyjnego czy też nie zależy, na ile pytań przyjdzie nam odpowiedzieć. Badanie w zakresie podstawowym (tj. pełne) to ok. 16 pytań. Natomiast badanie reprezentacyjne, które dotyczy ok. 20% badanych to nawet do 60 pytań.

Warto pamiętać, że wszystkie zbierane w spisie dane są poufne i podlegają szczególnej ochronie – objęte są tajemnicą statystyczną.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wreszcie korzystna zmiana w podatkach - Prezydent podpisał, a zmiany właśnie wchodzą w życie od 04.11.2025

Kompetencje administracji skarbowej konsekwentnie się rozszerzają. Co chwilę pojawiają się doniesienia o zmianach prawa zwiększających możliwości fiskusa. Na tym tle tym bardziej cieszy podpisana przez Prezydenta nowelizacja Ordynacji podatkowej, korzystna dla podatników.

Niepełnosprawni się dostosowali. Szkolą się, aby symulować większą niepełnosprawność tak, aby wypełnić wymogi chorych przepisów

Do redakcji Infor.pl stale trafiają listy osób niepełnosprawnych podnoszących problem patologii związanych z coraz większym znaczeniem niesamodzielności w systemie pomocy osobom niepełnosprawnym. Powoduje to uznawanie za samodzielne (np. dlatego, że mają dwie sprawne ręce i mogą sobie zrobić herbatę) osób niepełnosprawnych ze stopniem znacznym. Samo orzeczenie o niepełnosprawności (w tym powołany stopień znaczny) nic nie znaczy (w praktyce) przy świadczeniu wspierającym czy dodatku dopełniającym (i przyszłym dodatku do renty z tytułu niezdolności do pracy, o ile politycy dotrzymają obietnic i go uchwalą). System wspierania niepełnosprawności przesunął się w kierunku testów samodzielności. W efekcie niewidoma, która otworzy samodzielnie drzwi w swoim mieszkaniu jest traktowana jako osoba niepełnosprawna z poważną dysfunkcją ciała (wzrok), ale całkiem samodzielnie sobie radząca w życiu. Na tyle samodzielnie, aby nie dostać 70 punktów dla świadczenia wspierającego albo dodatku dopełniającego. Osoby niepełnosprawne martwią się, że ich wsparciem będzie tylko renta, a ci bardziej pesymistyczni myślą "Jak poradzić sobie na zasiłku pielęgnacyjnym 215,84 zł i zasiłkach z MOPS".

4 tys. zł za brak polisy OC dla drona (także używanego rekreacyjnie) od 13 listopada 2025 r. Jest limit wagi

Masz drona i używasz go do filmowania, fotografii lub po prostu latasz rekreacyjnie? Od 13 listopada 2025 roku wchodzi w życie obowiązek ubezpieczenia OC dla operatorów dronów o wadze od 250 gramów do 20 kg. Jego brak może spowodować karę w wysokości 4000 zł. Sprawdź, czy obowiązek nie dotyczy również Ciebie.

Zwolnienie z pracy za wyjście do sklepu po bułkę na drugie śniadanie. Czy to jest zgodne z prawem? Sprawdź, co wynika z przepisów

Czy wyjście do pobliskiego sklepu po bułkę to powód, dla którego pracownika można zwolnić z pracy? Warto wiedzieć co wynika z przepisów, ale trzeba też pamiętać, by sprawdzić, co przewiduje regulamin pracy obowiązujący w zakładzie.

REKLAMA

Nie chcesz biegać z awizo na pocztę? Jest na to sposób. 1 stycznia 2026 r. początek nowej pocztowej ery w Polsce

Od początku 2026 roku ruszy nowy etap wdrożenia systemu e-Doręczeń, który oznacza koniec papierowych awiz w korespondencji z wieloma urzędami administracji publicznej. Od 1 stycznia 2026 r. znaczna część administracji publicznej będzie bowiem zobowiązana do doręczania pism przede wszystkim przez system e-Doręczeń. Oczywiście tylko tym osobom, które mają założone konto w systemie i adres do doręczeń elektronicznych (ADE).

Nawet ok. 400 zł wyższa emerytura netto. Ale trzeba złożyć wniosek o wypłatę emerytury lub renty bez potrącenia podatku

W mediach pojawiają się ostatnio informacje o specjalnym wniosku, który pozwala zwiększyć wysokość emerytury. Chodzi o wniosek o niepobieranie zaliczek na podatek dochodowy. ZUS wysłał go w tym roku do ponad 460 tysięcy emerytów i rencistów razem z PIT za 2024 rok. Jednak nie dla każdego taki wniosek będzie korzystny.

Palenie w pracy to przysłowiowy gorący ziemniak. Próby pogodzenia pracowników prowadzą do dyskryminacji. Na co tak naprawdę pozwalają przepisy?

Czy pracodawca może zabronić palaczowi wyjścia na papierosa w czasie przerwy w pracy? Pracodawcy wprowadzają w tym zakresie różne rozwiązania i nie ukrywają, że zatrudnianie palaczy bywa dla nich kłopotliwe. A co wynika z przepisów?

W 2026 r. trzynasta pensja dla każdego etatowego pracownika na minimalnej płacy – otrzymaj nawet 5.379,20 zł więcej w skali roku

Od września 2025 r. pracownicy znają już wysokość minimalnych wynagrodzeń. Jest jednak sposób, by w 2026 roku zarabiać więcej – nawet o kwotę przekraczającą jedno dodatkowe miesięczne wynagrodzenie (5.379,20 zł rocznie), pozostając nadal na minimalnej płacy.

REKLAMA

Po 50 roku życia pracownicy mają prawo do tego świadczenia. Dostają minimum 1800 złotych, ale przeciętnie to ponad 4100 złotych brutto

Czy świadczenie pomostowe, którego średnia wysokość przekracza 4 tys. złotych to korzystne rozwiązanie dla osób, które nie osiągnęły jeszcze wieku emerytalnego? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Średnia wysokość świadczenia nie mówi nam bowiem wiele o tym, jaka jest sytuacja poszczególnych świadczeniobiorców.

Paczka na dobry początek, czyli od czego zacząć marketing kancelarii

Decyzja zapadła, postanawiasz założyć własną kancelarię. Historie mogą być różne – właśnie zdobyłeś uprawnienia, odchodzisz z innej kancelarii, robisz spin-off wraz z częścią zespołu. Niezależnie od powodu, marketing czas zacząć. Pierwsze miesiące to często walka o widoczność. Ten artykuł podpowie Ci, od czego zacząć i jak szybko przejść od chaosu do konkretnego planu marketingowego.

REKLAMA