REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Telefon komórkowy, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 3)

Uprawnienia konsumenta określa szereg ustaw. Do istotnych przepisów należy zaliczyć ustawy regulujące uprawnienia konsumenta w sytuacji usług finansowych oraz turystycznych.

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 2)

Uprawnienia konsumenta określa szereg ustaw. Wiele z nich zawiera istotne uprawnienia konsumenckiej, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu sporu z przedsiębiorcą.

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 1)

Każdy z nas ogrywa rolę konsumenta w życiu gospodarczym. Uprawnienia konsumenckie reguluje wiele ustaw, z których wyłania się ogół uprawnień, jakie przysługują konsumentowi.

Jak sporządzić reklamację? – vademecum

Reklamacja powinna zawierać kilka niezbędnych elementów, aby przyniosła pożądany skutek. Jakie to elementy?

REKLAMA

Nokia wprowadza nową rodzinę telefonów – seria Asha startuje

Wydawało się, że seria Lumia to przełomowy pomysł fińskiego producenta telefonów komórkowych, ale jak widać Nokia ma jeszcze kilka asów w rękawie. Niedawno została zaprezentowana nowa seria Asha przeznaczona dla mniej zamożnych, ale równie wymagających użytkowników. Poznajmy bliżej modele 202, 203 oraz 302.

Nokia szaleje – aparat o matrycy 41 Mpix w telefonie?

Mówi się, że telefonem komórkowym nie da się zrobić profesjonalnego zdjęcia wysokiej jakości. Czy aby na pewno? O ile kilka lat temu taka opinia była jak najbardziej zasadna, to już dziś, między innymi za sprawą Nokii, można ją wsadzić między bajki. Poznajmy bliżej telefon z aparatem o matrycy 41 Mpix.

15 marca – Światowy Dzień Konsumenta

15 marca obchodzony jest światowy dzień konsumenta. Z tego okazji Wieszjak.pl przypomina o najważniejszych uprawnieniach, które przysługują każdemu konsumentowi.

Bluetooth w samochodzie - czy wszystkie potrafią to samo?

Bluetooth w aucie to rozwiązanie, które coraz częściej stosują producenci, aby rozmowy telefoniczne wykonywane w trakcie jazdy były bardziej bezpieczne. Czy tego typu rozwiązania, poza bezprzewodową łącznością z telefonem, oferują coś więcej?

REKLAMA

Reklamacja zepsutego telefonu u operatora

Bardzo wielu konsumentów korzysta z możliwości tanie zakupu telefonu przy okazji zawierania umowy abonamentowej z operatorem komórkowym. Co jednak zrobić, gdy telefon się zepsuje? I co najważniejsze: jak go reklamować?

Nokia Lumia 610 – ciekawy smartfon dla oszczędnych

Z pewnością wiele osób pamięta czasy, kiedy na rynku telefonów komórkowych dominowała Nokia. Niestety potem na rynek wkroczył Samsung, LG, HTC oraz Blackberry, zaś Nokia z brakiem pomysłu na nowe urządzenia spadła na szary koniec. Teraz, z nową serią Lumia fiński producent stara się odzyskać serca wiernych niegdyś klientów. Czy model Lumia 610 przyczyni się do sukcesu?

Reklamacja towaru kupionego przez internet (cz. 2)

Towary zakupione przez internet podlegają takiej samej reklamacji, jak te kupione w tradycyjnym sklepie. Sprzedawcą musi być jednak przedsiębiorca.

Usługi szewskie – jakie masz prawa?

Oddając buty do szewca zawieramy z nim umowę o dzieło. Treść umowy będzie decydować o naszych uprawnieniach m.in. w sytuacji złego wykonania usługi.

Reklamacja mebli – kiedy zgłosić się do sprzedawcy?

Jeżeli konsument nie zgłosi wady w odpowiednim czasie, sprzedawca będzie mógł odrzucić jego reklamację nawet bez rozpatrzenia jej zasadności.

LG 3D Max - smukły następca LG Swift 3D

W sieci pojawiły się pierwsze informacje na temat następcy LG Swift 3D. Urządzenie o kodowej nazwie CX2 będzie prawdopodobnie sprzedawane pod nazwą 3D Max. Na pierwszy rzut oka urządzenie jest szybsze, ładniejsze, smuklejsze i ma moduł NFC. Czym jeszcze charakteryzuje się nowy LG 3D Max?

Kary dla operatorów za wprowadzanie w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktyki operatorów telekomunikacyjnych, związane z zachęcaniem konsumentów do udziału w konkursach sms-owych.

Huawei Ascend P1 S - najcieńszy smartfon na świecie

Na targach CES obserwowaliśmy premierę między innymi najcieńszego ultrabooka na świecie, ale nowego lidera w tej klasyfikacji mają również smartfony. A wszystko dzięki zaprezentowanemu przez Huawei modelowi Ascend P1 S. Swoją drogą ciekawe jak długo nowy smartfon nacieszy się pozycją lidera w rankingu najcieńszych smartfonów.

UOKiK: Reader’s Digest łamał prawa konsumentów

Przedsiębiorcy nie mogą żądać od konsumentów zapłaty za dostarczone, acz niezamówione towary. Naruszających prawa konsumenta przedsiębiorców czeka kara finansowa ze strony UOKiKu, o czym przekonało wydawnictwo Reader’s Digest Przegląd.

Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich

Postępowanie toczone przed arbitrem może się zakończyć ugodą lub też wygraną jednej ze stron. Jeżeli bank przegra, nie ma on możliwości odwołania się od decyzji arbitra.

Konsument na wyprzedaży – cz. 2

Prawo do reklamacji przysługuje tak samo do towaru przecenionego, jak i towaru sprzedawanego po zwykłej cenie. Każdy konsument może zatem reklamować przeceniony produkt.

Konsument na wyprzedaży

Okres poświąteczny to czas najlepszych promocji. Kupujemy taniej sprzęty agd, rtv, ubrania oraz meble. Wraz z obniżką cen redukcji nie ulegają jednak nasze prawa. Warto więc je poznać.

Jak biura łamią prawa turystów?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości u 55 spośród 87 skontrolowanych w 2011 r. przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne. Najlepszą obroną nadal jest zatem znajomość własnych praw.

Pamiętaj o tym wykupując imprezę sylwestrową

Już wkrótce przywitamy nowy rok. Na balach, zabawach oraz imprezach turystycznych przygotowanych przez biura podróży. Pamiętajmy, że kupując bilety na bal, czy wycieczkę sylwestrową mamy prawo domagać się jej prawidłowego wykonania.

Meizu MX – kolejny klon lepszy od samego iPhone’a 4S?

Nikogo nie dziwią już klony, plagiaty, podróbki i urządzenia robione na podobieństwo innych, które opuszczają Chiny i zalewają niemal cały świat. Fakt, ciężko wyłowić z tej dżungli godne uwagi pozycje, ale firma Meizu jest jedną z nielicznych, które naprawdę się starają. Już w 2008 roku firma Meizu przedstawiła urządzenie podobne do iPhone’a - Meizu M8. Teraz firma zaprezentowała kolejny flagowy model rodem z Chin, czyli Meizu MX. Jak nowe urządzenie wypada w porównaniu z iPhone’m 4S?

Reklamacja - odpowiedzialność przedsiębiorcy wobec konsumenta

W momencie zawarcia z konsumentem umowy, przedsiębiorca przyjmuje odpowiedzialność za towar bądź usługę. Konsument ma prawo reklamować każdą rzecz ruchomą, którą przedsiębiorca mu sprzedał (w ramach sprzedaży konsumenckiej) bądź wykonał (w ramach umowy o dzieło) – o ile jest ona niezgodna z umową.

Jakie błędy popełniamy przy składaniu reklamacji? – cz. 2

Składając reklamację do sprzedawcy powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych czynnościach. Wskazanie żądania, a także podstawy prawnej może nam oszczędzić pewnych niedogodności.

Jakie błędy popełniamy przy składaniu reklamacji?

Składając reklamację do sprzedawcy powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych czynnościach. Wskazanie żądania, a także podstawy prawnej może nam oszczędzić pewnych niedogodności.

Samsung Galaxy Y – smartfon dla nieco młodszych biznesmenów?

Firma Samsung w pogoni za galopującym HTC zaprezentowała nowe urządzenie przeznaczone dla nieco młodszych użytkowników. Samsung Galaxy Y to urządzenie dla osób, które potrzebują stałego i wszechstronnego kontaktu z otoczeniem bez żadnych ograniczeń i barier. Czy nowy Samsung Galaxy Y prezentuje coś oryginalnego?

System operacyjny telefonu – jak się w tym połapać?

Jeszcze kilka lat temu smartfon kojarzył się z dotykowym ekranem i na tym kończyła się wiedza przeciętnego użytkownika na ten temat. Dziś nie zawsze jest lepiej, gdyż mnogość najróżniejszych funkcji, systemów i innych dodatków sprawia, że nawet fani najnowszych gadżetów potrafią się zmieszać. Najważniejszym elementem dzisiejszych smartfonów jest system operacyjny. Poznajmy więc najważniejsze pozycje, które królują na rynku smartfonów.

Olbrzymia kara za wielką zmowę operatorów

Zmowa największych operatorów komórkowych spowodowała opóźnienie rozwoju nowych usług telekomunikacyjnych – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięksi gracze niezgodnie z prawem uzgadniali sposób postępowania wobec hurtowego operatora telewizji mobilnej.

Reklamacja zawyżonego rachunku – czy trzeba go zapłacić?

W przypadku błędnego naliczenia rachunku telefonicznego abonent powinien zgłosić reklamację? Co dzieje się wtedy z rachunkiem? Czy trzeba mimo wszystko go zapłacić?

Gwarancja, reklamacja i gwarancja europejska

Konsumenci powinni mieć świadomość jakie prawa i w jakich okolicznościach im przysługują. Znajomość tych uprawnień wymaga rozróżnienia uprawnień z gwarancji i reklamacji. Czym z kolei jest gwarancja europejska?

Motorola FIRE – już wkrótce trafi na sklepowe półki

Już wkrótce na rynku pojawi się nowy, dość ciekawy smartfon Firmy Motorola o nazwie FIRE. Nowe urządzenie jest połączeniem pełnej klawiatury QWERT z ekranem dotykowym o rozdzielczości 2,80cala i rozdzielczości 240x320. Ciekawostką telefonu ma być pancerna bateria, która ma zapewnić urządzeniu zasilanie przez 30 dni! Czym jeszcze zaskakuje nowe urządzenie?

Pandigital SuperNova – 8-calowy tablet z mocnym procesorem za rozsądną cenę?

Firma Pandigital zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowego modelu tabletu. Zapowiadane urządzenie należy do serii SuperNova i wyposażone jest w ekran dotykowy o przekątnej 8 cali, a kontrolę nad wszystkimi funkcjami pełni system operacyjny Google Android "Gingerbread" 2.3. Czym jeszcze charakteryzuje się nowe urządzenie?

Reklamacja usługi turystycznej - WZÓR PISMA

Ustawa o usługach turystycznych stanowi, że organizator imprezy turystycznej odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Organizator nie może zwolnić się od tej odpowiedzialności . Nie może również odesłać klienta do właściciela hotelu lub przewoźnika.

Reklamacja konsumencka - WZÓR PISMA

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przewiduje możliwość zgłoszenia reklamacji, gdy towar jest nie zgodny z warunkami umowy. Poniższe pismo jest przydatne w takich właśnie sytuacjach. Pobierz wzór.

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

Reklamacja przeterminowanej żywności

Zepsuta żywność powinna być reklamowana jak najszybciej. Przepisy ustanawiają krótki termin na reklamację produktów żywnościowych.

Przedawnienie roszczeń z umowy z operatorem

Roszczenia operatora podlegają przedawnieniu. Początek biegu okresu przedawnienia wyznacza data wymagalności roszczenia o zapłatę rachunku.

Prawa konsumenta – jakie są podstawy reklamacji?

Z jakich uprawnień może skorzystać konsument podczas reklamacji? Kiedy reklamacja jest uzasadniona, a kiedy nie? Czy termin złożenia reklamacji ma znaczenie?

Kiedy sprzedawca może odmówić reklamacji

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za niezgodność towaru. W jakich sytuacjach sprzedawca może reklamację, a w jakich nie?

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 2

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Gwarancja konsumencka – kompendium

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?

Krok po kroku poznaj prawa konsumenta – cz. 1

Konsumenci są szczególnie chronieni przez prawo, które przyznaje im szereg szczególnych uprawnień. Jakie to uprawnienia i kiedy możemy z nich korzystać?

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu.

Reklamacja leasingowanego samochodu

Przy leasingu samochodu prawo jego własności pozostaje przy firmie leasingowej. Czy zatem leasingobiorca może wykonywać uprawnienia reklamacyjne?

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję?

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe.

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Gwarancja czy reklamacja?

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów.

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

REKLAMA