reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - usługi > Źle wykonane poprawki

Źle wykonane poprawki

Zamówiłem u stolarza wykonanie zabudowy kuchni. Niestety meble nie zostały wykonane zgodnie z zamówieniem. Uważam, że wady mebli nie dają się usunąć. Wprawdzie stolarz starał się je usunąć, ale moim zdaniem, nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu. Czy mogę zrezygnować z zamówionych mebli? 

Jeżeli termin, w którym wykonawca miał dokonać poprawek upłynął bezskutecznie, zamawiający ma wówczas prawo odmówić przyjęcia poprawek, pod warunkiem że wcześniej zastrzegł to w umowie.

Wady mogą się też nie dać usunąć albo wykonawca nie zdołał ich usunąć w określonym czasie. Wtedy zamawiający może od umowy odstąpić.

Tak jest, gdy np. zamówiono zabudowę kuchni, a wykonane meble mają wady niedające się usunąć. Odstępując od umowy, zamawiający rezygnuje z przyjęcia mebli, uzasadniając to tym, że wady są istotne.

Podstawa prawna:

art. 637 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Kasy fiskalne 2020 (PDF)29.90 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama