reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - usługi > Źle wykonane poprawki

Źle wykonane poprawki

Zamówiłem u stolarza wykonanie zabudowy kuchni. Niestety meble nie zostały wykonane zgodnie z zamówieniem. Uważam, że wady mebli nie dają się usunąć. Wprawdzie stolarz starał się je usunąć, ale moim zdaniem, nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu. Czy mogę zrezygnować z zamówionych mebli? 

Jeżeli termin, w którym wykonawca miał dokonać poprawek upłynął bezskutecznie, zamawiający ma wówczas prawo odmówić przyjęcia poprawek, pod warunkiem że wcześniej zastrzegł to w umowie.

Wady mogą się też nie dać usunąć albo wykonawca nie zdołał ich usunąć w określonym czasie. Wtedy zamawiający może od umowy odstąpić.

Tak jest, gdy np. zamówiono zabudowę kuchni, a wykonane meble mają wady niedające się usunąć. Odstępując od umowy, zamawiający rezygnuje z przyjęcia mebli, uzasadniając to tym, że wady są istotne.

Podstawa prawna:

art. 637 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Wójcik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama