REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Gwarancja, Wadliwy towar

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Używane auto z certyfikatem DEKRA - sprawne i pewne

Kupno używanego samochodu posiadającego certyfikat DEKRA to sposób na nabycie pojazdu w dobrym stanie technicznym. Zobacz co gwarantuje ten certyfikat na przykładzie aut z programu "Ford Używane".

W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?

Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości.

Jaki termin ma konsument na zawiadomienie o wadzie towaru?

Zawiadomienie profesjonalnego sprzedawcy o wadzie towaru powinno nastąpić przed upływem dwóch miesięcy od dnia dostrzeżenia wady. Jeżeli konsument nabył towar od innej osoby fizycznej, wówczas termin z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wynosi miesiąc od dnia jej wykrycia.

Gwarancja bankowa jako forma zabezpieczenia wierzytelności

Gwarancja bankowa jest jedną z coraz częściej stosowanych w praktyce form zabezpieczenia wierzytelności. Rosnące zainteresowanie gwarancją bankową wynika z faktu, że jest ona jedną z najbezpieczniejszych form osobistego zabezpieczenia wierzytelności, stosowaną na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez dłużnika.

REKLAMA

O czym warto pamiętać, kupując prezent w internecie?

Jakie prawa przysługują kupującym poprzez internet? Czy jest możliwość zwrotu towaru zakupionego przez internet? Co należy wiedzieć o internetowych zakupach?

Prawa kupującego samochód używany

Należy pamiętać, że osoba kupująca samochód używany ma szereg uprawnień chroniących jej interesy. Na co przy zakupie samochodu zwrócić szczególną uwagę? Czy za wady samochodu odpowiada sprzedający?

Bądź świadomym konsumentem

Świadomy konsument zna swoje prawa i obowiązki. Jak powinien z nich korzystać, żeby zakupy, których dokonuje były satysfakcjonujące?

Wadliwe wykonanie pracy a wynagrodzenie

Osoba pracująca na produkcji, która ze swojej winy wykonała wadliwy produkt lub usługę może zostać pozbawiona wynagrodzenia. W jakich okolicznościach pracownik nie otrzyma wynagrodzenia za wadliwy produkt?

REKLAMA

Prawa konsumenta podczas wyprzedaży

Prawo chroni konsumentów także podczas wyprzedaży. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o naszych uprawnieniach podczas zakupowego szaleństwa.

Sprzęt elektroniczny w sklepach pod lupą UOKiK-u

Gdy zakupiony towar stwarza zagrożenie, konsument może zawiadomić Inspekcję Handlową. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbadał bezpieczeństwo sprzętu elektronicznego.

Kiedy kupujący może skorzystać z rękojmi za wady?

Uprawnienia z tytułu rękojmi dają kupującemu możliwość odstąpienia od umowy lub też obniżenia ceny sprzedaży. Jakie wady sprzedanej rzeczy dają możliwość skorzystania z rękojmi?

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 3)

Uprawnienia konsumenta określa szereg ustaw. Do istotnych przepisów należy zaliczyć ustawy regulujące uprawnienia konsumenta w sytuacji usług finansowych oraz turystycznych.

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 2)

Uprawnienia konsumenta określa szereg ustaw. Wiele z nich zawiera istotne uprawnienia konsumenckiej, które mogą nam pomóc w rozwiązaniu sporu z przedsiębiorcą.

Jakie ustawy powinien znać konsument? (cz. 1)

Każdy z nas ogrywa rolę konsumenta w życiu gospodarczym. Uprawnienia konsumenckie reguluje wiele ustaw, z których wyłania się ogół uprawnień, jakie przysługują konsumentowi.

Jak sporządzić reklamację? – vademecum

Reklamacja powinna zawierać kilka niezbędnych elementów, aby przyniosła pożądany skutek. Jakie to elementy?

15 marca – Światowy Dzień Konsumenta

15 marca obchodzony jest światowy dzień konsumenta. Z tego okazji Wieszjak.pl przypomina o najważniejszych uprawnieniach, które przysługują każdemu konsumentowi.

Jak korzystać z uprawnień rękojmi?

Przy umowie sprzedaży kupujący może korzystać ze specjalnych uprawnień, które gwarantują przepisy o rękojmi. Nie dotyczy to jednak sprzedaży konsumenckiej.

Gwarancja a odpowiedzialność przedsiębiorcy z tytułu niezgodności towaru z umową

Przedsiębiorca może udzielić gwarancji na swój towar lub usługę. Nie ma jednak takiego obowiązku.

Gwarancja, reklamacja i gwarancja europejska

Konsumenci powinni mieć świadomość jakie prawa i w jakich okolicznościach im przysługują. Znajomość tych uprawnień wymaga rozróżnienia uprawnień z gwarancji i reklamacji. Czym z kolei jest gwarancja europejska?

Umowa gwarancji bankowej - WZÓR UMOWY

Umowa gwarancji bankowej jest pisemnym zobowiązaniem banku do zapłaty kwoty maksymalnej wskazanej w gwarancji (sumy gwarancyjnej), w przypadku gdy zleceniodawca gwarancji, na którego została wystawiona, nie wywiąże się ze swojego zobowiązania.

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

Instytucja finansowa

Przez instytucję finansową należy rozumieć podmiot niebędący bankiem ani instytucją kredytową, którego podstawowa działalność będąca źródłem większości przychodów polega na wykonywaniu działalności gospodarczej.

Gwarancja konsumencka – kompendium

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu.

KIA Motors pod lupą UOKiK

Informacje na temat gwarancji udzielanej na samochody KIA Motors wprowadzały konsumentów w błąd – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zgubiona gwarancja – co zrobić?

Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję?

„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”

Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe.

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Gwarancja czy reklamacja?

Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów.

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji.

Vademecum: Reklamacja obuwia

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka.

Senior w sklepie: Gwarancja

Gwarancja może być udzielona przez producenta, sprzedawcę albo inny podmiot. Nie ma jednego, obowiązującego wszystkich, terminu trwania gwarancji.

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło

Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r.

Zamówienia publiczne: kiedy wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy?

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy to często jeden z istotnych wymogów przy zamówieniach publicznych. W jaki sposób wnieść takie zabezpieczenie i jakie są konsekwencje jego niewniesienia przez wykonawcę?

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej. Kodeksowych przepisów o rękojmi nie stosuje się przy obrocie konsumenckim.

Karta gwarancyjna

Gwarancja, udzielona kupującemu przez wystawcę karty gwarancyjnej, stanowi umowę zawartą między tymi podmiotami. Umowa taka zabezpiecza prawa kupującego.

Gdzie reklamować zepsutą komórkę?

Domaganie się od abonenta, reklamującego zepsutą komórkę, gwarancji jest niezgodne z prawem. Konsumenci mogą skorzystać także z uprawnień, jakie dają im przepisy konsumenckie.

Sprzedaż

Na podstawie umowy sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Gwarancja jakości

W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.

Gwarancja bankowa

Gwarancją bankową jest jednostronne zobowiązanie banku-gwaranta.

Wyprzedaże: jakie prawa mają konsumenci?

Kupiłam telefon na wyprzedaży. Po kilku dniach wyszły na jaw usterki, które uniemożliwiają mi korzystanie z aparatu. Zgłosiłam się do sprzedawcy, ten twierdzi jednak, że zaznaczył przy sprzedaży, iż towar objęty promocją nie podlega reklamacji.

Reklamacja: kiedy zwrot pieniędzy

Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?

Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie?

Zmiany w gwarancji konsumenckiej

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji przepisów dotyczących gwarancji konsumenckiej. Projekt jest implementacją kolejnej dyrektywy europejskiej i dotyczy gwarancji konsumenckiej.

Czym jest ubezpieczenie zapłaty długu celnego?

Gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty długu celnego jest jednym z dopuszczalnych zabezpieczeń należności celnych. Gwarancja jest przeznaczona dla podmiotów gospodarczych.

REKLAMA