REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odstąpienie od umowy, Usługi turystyczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co to jest oferta last minute

Byłam ostatnio w biurze podróży. Zaoferowano mi wycieczkę typu last minute, ale co to dokładnie oznacza? Czy turysta może korzystać z takich samych prawa i obowiązków jak w przypadku zwykłej wycieczki?

Zareklamuj złą usługę

Zleciłeś wykonanie mebli i są niezgodne z projektem, chciałeś aby zamontowano Ci nowe drzwi, ale teraz są krzywe, a może pralnia uszkodziła Twój płaszcz? W każdym z tych przypadków masz prawo złożyć reklamacje. Sprawdź jak należy to zrobić i jakie żądania Ci przysługują.

Czy ubezpieczenie turystyczne jest potrzebne

Wykupiłam zagraniczną wycieczkę sylwestrową. Znajoma bardzo się zdziwiła, gdy jej powiedział, że nie zawarłam przy tej okazji umowy ubezpieczenia. Po co ubezpieczać się przed wyjazdem turystycznym, czy warto korzystać z ubezpieczeń turystycznych?

Jakie są rodzje ubezpieczeń turystycznych

Jestem zainteresowana wykupieniem ubezpieczenia turystycznego. Jak się kształtuje oferta ubezpieczeń turystycznych na polskim rynku i na co zwracać uwagę przy ich wyborze?

REKLAMA

Nieistniejący model

Niecałe 2 lata temu zakupiłem pralkę. W tej chwili popsuła mi się. Chciałem złożyć reklamacje i zażądać wymiany wadliwej części, ale podobno już nie produkują tego modelu i takiej części nie posiadają. Czy mogę w takiej sytuacji zażądać zwrotu pieniędzy?

Co zrobić jeśli prace nie zostają rozpoczęte w terminie

Zleciłeś mechanikowi wykonanie naprawy auta, ale nawet ich zaczął? A może zawarłeś umowę dotyczącą położenia dachu, jednakże fachowiec nie dotrzymał terminu realizacji. Nie jesteś takiej sytuacji bezbronny. Możesz zrezygnować z umowy bez żadnych konsekwencji.

Co zrobić jeśli umowa o dzieło jest wykonana w sposób nienależyty

Źle zamontowane okna albo nieprawidłowy montaż drzwi świadczą o tym, że umowa o dzieło jaką zawarliśmy została wykonana w sposób nienależyty.  W takiej sytuacji należy złożyć reklamacje do wykonawcy prac.

Odstąpienie od umowy

Odstąpić od umowy o usługę turystyczną można tylko w określonych przypadkach i nie może nastąpić bez powodu. Przyczyną rezygnacji może być np. zmiana istotnych warunków umowy. W innym razie trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty kary umownej.

REKLAMA

Nieprawidłowo wykonana usługa turystyczna

Organizator turystyki jest odpowiedzialny za nienależyte wykonanie usługi turystycznej. Jeżeli wycieczka jest  organizowana w sposób inny niż umawiano się podczas zawierania umowy, np. hotel ma inne położenie albo jest o niższym standardzie, to można żądać stosownego odszkodowania.

Co to jest świadczenie zastępcze

Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, ma obowiązek wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze.

Obowiązki informacyjne organizatora turystyki

Kolorowe foldery, broszury reklamowe kuszą klientów swoją atrakcyjnością i dobrą ceną. Nie można jednak zapomnieć, że wszystkie zwarte w nich informacje muszą być prawdziwe, aby konsument znał warunki umowy przed jej zawarciem.

Kiedy cena za wycieczkę może zostać podwyższona

Prawdą jest, że istnieje obowiązek dotrzymywania umów. Dotyczy to również obowiązku  zachowania stałej wysokości ceny. Chodzi o to, że konsument musi wiedzieć przed zawarciem umowy ile ma zapłacić i że jest to stawka, która się nie zmieni. Prawo o usługach turystycznych przewiduje jednak możliwość podwyższenia ceny w kilku przypadkach.

Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki.

Zwrot pieniędzy

Kupiłam w firmie wysyłkowej zestaw kosmetyków. Po dostarczeniu przesyłki stwierdziłam, że zostałam oszukana i chciałam odstąpić od umowy. Sprzedawca obiecywał, że niezwłocznie zwraca pieniądze, jeżeli klient będzie niezadowolony z towaru. Od 2 miesięcy czekam na zwrot pieniędzy, ale bezskutecznie. Czy mogę zaskarżyć działania tej firmy?

Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy

Kupiłam na prezentacji piękną pościel. Jednak po oszacowaniu kosztów stwierdziłam, że nie stać mnie na ten wydatek. Chcę odstąpić od umowy, ale nigdzie w umowie nie ma o tym informacji. Jaki mam termin na rezygnację?

Czy muszę płacić odstępne

U mnie w domu odbyła się prezentacja eleganckich naczyń kuchennych. Za namową sprzedawcy zakupiłam ten zestaw. Po przemyśleniu sprawy zdecydowałam, że to nie był najlepszy pomysł i postanowiłam go zwrócić. Sprzedawca zgodził się, ale zapowiedział, że będę musiała zapłacić odstępne. Czy to prawda?

Czy odstąpienie od umowy powinno być wysłane na piśmie

Kupiliśmy na pokazie zestaw do ćwiczeń. Jednak okazało się, że nie jest o dla nas przydatny. Dlatego po trzech dniach od momenty zawarcia umowy postanowiliśmy go zwrócić. Jednak sprzedawca nie chciał go przyjąć. Twierdzi, że nie możemy odstąpić od umowy, bo nie złożyliśmy odpowiedniego oświadczenia. Czy ma racje?

Od kiedy liczy się termin do odstąpienia od umowy

Zakupiłam wózek dziecięcy w sklepie internetowym. Niestety po dokładnym go obejrzeniu stwierdziłam, że mi nie odpowiada i chcę go zwrócić. Sprzedawca nie chce mi go przyjąć ponieważ twierdzi, że minął termin 10 dni od momentu złożenia zamówienia.

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze.

Czy trzeba płacić za niezamówioną przesyłkę

Co zrobić, jeśli otrzymasz przesyłkę, której nie zamawiałeś?  Czy trzeba za nią zapłacić, odesłać czy zostawić w domu? Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy.

Niewykonanie umowy w terminie

Niewykonanie umowy w terminie to nie dostarczenie towaru konsumentowi w terminie. Termin wykonania umowy może wynikać albo z regulaminu przedsiębiorcy albo z zapisu ustawy. Zgodnie z nim umowa zawarta przez internet powinna być wykonana najpóźniej w terminie 30 dni.

Prawo do namysłu, czyli odstąpienie od umowy

Konsumenci, którzy  nabywają towary w sieci nie mają możliwości sprawdzenia ich przed zakupem. W przeciwieństwie do sprzedaży dokonywanej bezpośrednio w sklepie. Dlatego też kupujący zostali wyposażeni w prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni i zrezygnowania z zakupu.

Rezygnacja z usług finansowych zawartych w internecie

Tak samo jak w przypadku zwykłych zakupów w internecie, z umowy dotyczącej usług finansowych można zrezygnować. Konsument ma na to 14 dni.

Umowy dotyczące usług finansowych

W sieci oprócz dokonywania zakupów istnieje również możliwość zawierania umów bardziej skomplikowanych. Jeżeli chcemy zawrzeć umowę z bankiem, towarzystwem ubezpieczeniowym czy inną instytucją finansową możemy tego dokonać nie wychodząc z domu. 

Czy można zażądać zwrotu pieniędzy za towar niezgodny z umową?

Jeżeli towar okazuje się niezgodny z umową, to konsument ma prawo żądać doprowadzenia go do stanu odpowiedniego. Domaganie się zwrotu pieniędzy w sytuacji, gdy usterka jest mała może być przedwczesne.

Jak należy odstąpić od umowy zawartej na prezentacji

Odstąpienie od umowy skutkuje tym, że zobowiązanie uważa się za niezawarte. Strony zwracają sobie to co świadczyły. Trzeba jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach rozliczenia ze sprzedawcą.

Kiedy można zrezygnować z umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa

Nabycie towaru poza lokalem przedsiębiorstwa ma tę zaletę, że można z niego zrezygnować. Jeżeli kupujący po przemyśleniu podjętej decyzji dojdzie do wniosku, że była ona zbyt pochopna, to może się z niej wycofać. Co do zasady konsument ma 10 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny.

Zakup towaru na prezentacji

Coraz częstszą  formą dokonywania zakupów jest nabywanie rzeczy na prezentacji, czyli poza lokalem przedsiębiorstwa. Firmy zapraszają swoich wybrańców na specjalny pokaz czy wycieczkę, tylko po to by sprzedać im swoje produkty.

Umowne prawo odstąpienia

Zasadą jest, że strony, które zawarły umowę są nią związane i nie mogą jej rozwiązać bez zgody drugiej strony. W treści zobowiązania można jednak zastrzec możliwość odstąpienia od niego. Jest to umowne prawo odstąpienia.

Timesharing

Timesharing oznacza prawo do korzystania z nieruchomości (obiektu turystycznego) hotelu, ośrodka turystycznego, apartamentu, bungalowu itp. w oznaczonym czasie.

Kiedy od umowy można odstąpić

Przy zawieraniu umowy można wprowadzić klauzulę, która pozwoli na wcześniejsze rozwiązanie umowy. Trzeba jednak oznaczyć czas, w którym będzie można skorzystać z tego prawa oraz określić, której ze stron prawo takie będzie przysługiwało.  

Nie wykonano poprawek w terminie

Zamówiłem u stolarza wykonanie mebli kuchennych. Jednak nie zostały one wykonane zgodnie z ustaleniami i nie da się ich w ogóle zamontować. Próbowano je poprawić, ale bezskutecznie. Czy mogę w takiej sytuacji zrezygnować z zamówionych mebli?

Czy można odstąpić od umowy

Kupiłem na aukcji internetowej („kup teraz”) narty. Sprzedawcą jest osoba prowadząca działalność gospodarczą. Kiedy je obejrzałem w domu, okazało się, że nie spełniają one kilku warunków, które są dla mnie istotne. Czy można odstąpić od umowy dotyczącej tego zakupu?

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni.

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji.

Czego można żądać od sprzedawcy

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności.

Wadliwy towar reklamowany u sprzedawcy internetowego

Każdy towar, który jest niezgodny z umową, czyli ujawniły się w nim jakieś wady,  podlega reklamacji. Dotyczy to również towarów zakupionych w sklepach internetowych. Podlegają one takim samym zasadom jak produkty zakupione w normalnym sklepie.

Źle wykonana usługa

Montaż mebli kuchennych, położenie płytek, wymiana okien czy drzwi, prace remontowe mogą stać się pasmem kłopotów i rozczarowań. Nawet jeśli wybierzemy bardzo dobrą ekipę fachowców, to wady w montażu albo usterki techniczne mogą nas nie ominąć. W takiej sytuacji trzeba wiedzieć jakie prawa nam przysługują.

Co zawrzeć w reklamacji usługi turystycznej

Wykupując wycieczkę w biurze podróży klient powinien mieć świadomość, że jest chroniony prawem w przypadku jej nie wykonania zgodnie z umową. W przypadku naruszenia postanowień umowy, gdy usługa turystyczna została wykonana w sposób nienależyty albo w ogóle niewykonana konsument ma prawo złożyć reklamacje.

Jak napisać reklamację na usługę pralni chemicznej

Często korzystamy usług pralni i pewnie niejednokrotnie zdarzyło się nam, że garnitur czy sukienka, które oddaliśmy do czyszczenia nie wracały do nas w stanie idealnym. Nie dość, że plamy nie zostały wyprane to jeszcze pojawiły się nowe. W takiej sytuacji mamy prawo złożyć reklamacje. Jednak nie każda pralnia posiada własny druk.

Tabela odszkodowań


Zmiana ceny przez dewelopera

Cena jaka została ustalona przez strony i wpisana do umowy zawartej z deweloperem powinna być sztywna. Jeżeli deweloper dokonuje jej podwyższenia, to kupujący powinien mieć zagwarantowane w umowie prawo do odstąpienia od umowy.

Naruszenia w umowach z biurami podróży

Podpisując umowę z biurem podróży należy dokładnie sprawdzić czy jest ona zgodna z wcześniejszymi uzgodnieniami oraz czy nasze prawa i obowiązki nie są w jakikolwiek sposób naruszone. Zdarza sie bowiem tak, że organizator turystyki ogranicza swoją odpowiedzialność za nienależyte wykonania umowy albo zmienia postanowienia dotyczące ceny i innych kosztów.

Odstąpienie od umowy ubezpieczenia zawartej przez Internet

Umowy, które są zawierane na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem Internetu są uprzywilejowane. Konsument może bowiem od nich odstąpić. Umowę uważa się wtedy za niezawartą.

Źle wykonane poprawki

Zamówiłem u stolarza wykonanie zabudowy kuchni. Niestety meble nie zostały wykonane zgodnie z zamówieniem. Uważam, że wady mebli nie dają się usunąć. Wprawdzie stolarz starał się je usunąć, ale moim zdaniem, nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu. Czy mogę zrezygnować z zamówionych mebli? 

Źle wykonane poprawki

Zamówiłem u stolarza wykonanie zabudowy kuchni. Niestety meble nie zostały wykonane zgodnie z zamówieniem. Uważam, że wady mebli nie dają się usunąć. Wprawdzie stolarz starał się je usunąć, ale moim zdaniem, nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu. Czy mogę zrezygnować z zamówionych mebli? 

Czy kupując na kredyt można odstąpić od umowy

Zakupy dokonane w Internecie często są przez konsumentów finalizowane za pomocą kredytu. Jest on przydatny, szczególnie w sytuacji, gdy nie posiadamy akurat odpowiedniej gotówki. Jeżeli jednak okazuje, że konsument chce zrezygnować z zawartej umowy i zwrócić towar pozostaje, to umowa o kredyt ulega automatycznie rozwiązaniu.

Kiedy można zmienić cenę za wycieczkę

Coraz częściej możemy spotkać się z taką praktyką biur podróży, zgodnie z którą tuż przed wyjazdem jesteśmy wzywani do dopłaty za wycieczkę. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? W jakim terminie cena wycieczki może ulec zmianie?

Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Brałem udział w wycieczce, jednak okazało się, że nie wszystko było zgodne z zawartą z biurem podróży umową. Nie mogłem uczestniczyć we wskazywanych wcześniej wycieczkach. Hotel był niższej klasy od wskazywanej w umowie. Trzy tygodnie po powrocie postanowiłem złożyć reklamację. W odpowiedzi usłyszałem, że nie może być ona przyjęta, bo termin na składanie reklamacji wynosi dwa tygodnie. Czy faktycznie reklamacja mi już nie przysługuje? 

Czy można zmienić uczestnika wycieczki?

Wykupiłam wycieczkę, jednakże z przyczyn zawodowych nie mogłam w niej uczestniczyć. Postanowiłam więc, że na moje miejsce pojedzie córka. Kiedy zgłosiłam ten fakt do biura podróży, otrzymałam informację, że zamiana nie jest możliwa, bo do wycieczki pozostały trzy dni, a umowa wyraźnie stanowi, że zmiana uczestnika może nastąpić nie później niż na dwa tygodnie przed rozpoczęciem wycieczki. Czy w takiej sytuacji biuro podróży mogło odmówić wyjazdu moje córce?

REKLAMA