| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: pasażer

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pasażer. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pasażer.

Długi weekend w europejskim mieście - jakie mamy prawa?

Aktualizacja: 29.05.2018

Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc? »

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Aktualizacja: 17.07.2017

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze. »

Odszkodowania dla pasażerów samolotu w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu

Aktualizacja: 17.05.2017

Kwestie świadczeń dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub opóźnienia lotu reguluje Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. »

Odszkodowanie dla pasażera za odwołany lot

Aktualizacja: 12.05.2017

Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że to przewoźnik a nie biuro podróży powinno wypłacić pasażerowi odszkodowanie za odwołany lot jeśli nie poinformował ich o tym odpowiednio wcześnie. »

Ustawa o transporcie kolejowym dostosowana do prawa europejskiego

Aktualizacja: 24.11.2016

Ustawa o transporcie kolejowym została podpisana przez Prezydenta. Nowela ma dostosować polskie prawo kolejowe do dyrektywy Parlamentu Europejskiego. Ustawa ureguluje m.in. udostępnianie podróżnym oraz przewoźnikom kolejowym stacji oraz dworca kolejowego. »

Przewóz z grzeczności

Aktualizacja: 20.02.2014

Przewóz z grzeczności to nieodpłatne i dobrowolne świadczenie uregulowane na mocy ustawy – Kodeks cywilny. Polski ustawodawca zdecydował się na złagodzenie reżimu odpowiedzialności w sytuacji przewozu z grzeczności. Jak kształtują się relacje podmiotów biorących udział w przewozie grzecznościowym? »

Karta Warszawiaka – krok po kroku

Aktualizacja: 19.02.2014

Karta Warszawiaka to propozycja ze strony Urzędu Miasta Warszawy. Posiadanie Karty Warszawiaka uprawnia do wielu ulg i zniżek. Co zrobić by otrzymać i korzystać z Karty Warszawiaka? Poniżej prosty przewodnik po obowiązujących od 1 stycznia 2014 roku zasadach. »

Karta Warszawiaka

Aktualizacja: 13.03.2014

Karta Warszawiaka to rozwiązanie wprowadzone od 1 stycznia 2014 roku dla mieszkańców Warszawy. Posiadanie Karty Warszawiaka uprawnia m.in. do zakupu tańszych biletów okresowych. Co należy zrobić by korzystać z preferencyjnych cen? »

Nieuczciwe praktyki kolejowych przewoźników

Aktualizacja: 25.10.2012

We wzorcach stosowanych przez przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. Prezes UOKiK miała także wątpliwości do postanowienia, które mogło wydłużyć czas na rozpatrzenie reklamacji. »

Komisja Europejska mobilnie o prawach pasażerów

Aktualizacja: 05.07.2012

Komisja Europejska przygotowała aplikację na smartfony, wyjaśniającą podróżującym ich prawa w trudnych sytuacjach. To część kampanii "Prawa pasażera w zasięgu ręki". »

Bezpłatne porady prawne dla pasażerów linii lotniczych

Aktualizacja: 25.07.2012

4 lipca 2012 r. w na lotnisku Chopina bezpłatnych porad prawnych pasażerom linii lotniczych udzielą eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. »

Prawa pasażerów lotniczych w Unii Europejskiej

Aktualizacja: 25.07.2012

Pasażerom przysługuje wiele praw w przypadku zaniedbań ze strony linii lotniczych. Sprawdź, kiedy możesz liczyć na bezpłatny nocleg, a kiedy na stosowne odszkodowanie. »

Dwie kary za brak biletu

Aktualizacja: 16.02.2012

Gapowicze muszą liczyć się z wysokimi karami za brak ważnego biletu na przejazd. Osoba jadąca bez biletu może w pewnych sytuacjach zostać ukarana dodatkową karą grzywny. Kiedy jest to możliwe? »

Podróż koleją a prawa pasażera

Aktualizacja: 02.11.2011

Rozporządzenie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym weszło w życie w 2009 roku i dotyczy wszystkich pasażerów. Jednak państwa członkowskie Unii Europejskiej mogły udzielić czasowego zwolnienia dotyczącego pasażerskich przewozów krajowych na okres nie dłuższy niż pięć lat (z możliwością dwukrotnego przedłużenia) oraz stałego odstępstwa w odniesieniu do miejskich, podmiejskich i regionalnych przewozów kolejowych. Polska skorzystała z tej możliwości. »

Jakie są prawa pasażera komunikacji miejskiej?

Aktualizacja: 01.08.2011

Z komunikacji miejskiej korzystają miliony Polaków. Obok samochodów to główny środek transportu. Główny obowiązkiem pasażera komunikacji miejskiej jest uiszczenie opłaty za przejazd, nie mniej jednak nie można zapominać o tym, że swoje obowiązki posiadają również kontrolerzy biletów. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

TAXWISE Michał Zdyb

TAXWISE Michał Zdyb jest nowoczesną kancelarią doradztwa podatkowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK