| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: pasażer

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pasażer. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pasażer.

Kto odpowiada za szkody wyrządzone przez pasażera?

Aktualizacja: 27.11.2018

Jak wygląda kwestia odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez pasażera? Trybunał Sprawiedliwości UE wydał ważne orzeczenie, z którego wynika, że osobą odpowiedzialną za szkodę wyrządzoną przez pasażera jest kierowca. Z sentencji wyroku wynika, że ubezpieczenie OC komunikacyjnego będzie obejmowało sytuacje, w których pasażer stojącego na parkingu pojazdu, przy otwieraniu drzwi tego pojazdu, uderzył i uszkodził stojący obok pojazd. »

Rzecznik Praw Pasażerów i wiele innych - zmiany w Prawie Lotnicznym

Aktualizacja: 05.11.2018

Nachodzą duże zmiany w Prawie Lotniczym - rząd w dniu 30 października 2018 r. przyjął projekt nowelizacji tej ustawy. Nowe przepisy zakładają m.in. powołanie rzecznika praw pasażerów - podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów między pasażerem a przewoźnikiem, organizatorem wycieczki lub sprzedawcą biletów. »

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Aktualizacja: 23.07.2018

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. »

Długi weekend w europejskim mieście - jakie mamy prawa?

Aktualizacja: 29.05.2018

Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc? »

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Aktualizacja: 17.07.2017

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze. »

Odszkodowania dla pasażerów samolotu w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu

Aktualizacja: 17.05.2017

Kwestie świadczeń dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub opóźnienia lotu reguluje Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. »

Odszkodowanie dla pasażera za odwołany lot

Aktualizacja: 12.05.2017

Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że to przewoźnik a nie biuro podróży powinno wypłacić pasażerowi odszkodowanie za odwołany lot jeśli nie poinformował ich o tym odpowiednio wcześnie. »

Ustawa o transporcie kolejowym dostosowana do prawa europejskiego

Aktualizacja: 24.11.2016

Ustawa o transporcie kolejowym została podpisana przez Prezydenta. Nowela ma dostosować polskie prawo kolejowe do dyrektywy Parlamentu Europejskiego. Ustawa ureguluje m.in. udostępnianie podróżnym oraz przewoźnikom kolejowym stacji oraz dworca kolejowego. »

Przewóz z grzeczności

Aktualizacja: 20.02.2014

Przewóz z grzeczności to nieodpłatne i dobrowolne świadczenie uregulowane na mocy ustawy – Kodeks cywilny. Polski ustawodawca zdecydował się na złagodzenie reżimu odpowiedzialności w sytuacji przewozu z grzeczności. Jak kształtują się relacje podmiotów biorących udział w przewozie grzecznościowym? »

Karta Warszawiaka – krok po kroku

Aktualizacja: 19.02.2014

Karta Warszawiaka to propozycja ze strony Urzędu Miasta Warszawy. Posiadanie Karty Warszawiaka uprawnia do wielu ulg i zniżek. Co zrobić by otrzymać i korzystać z Karty Warszawiaka? Poniżej prosty przewodnik po obowiązujących od 1 stycznia 2014 roku zasadach. »

Karta Warszawiaka

Aktualizacja: 13.03.2014

Karta Warszawiaka to rozwiązanie wprowadzone od 1 stycznia 2014 roku dla mieszkańców Warszawy. Posiadanie Karty Warszawiaka uprawnia m.in. do zakupu tańszych biletów okresowych. Co należy zrobić by korzystać z preferencyjnych cen? »

Nieuczciwe praktyki kolejowych przewoźników

Aktualizacja: 25.10.2012

We wzorcach stosowanych przez przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. Prezes UOKiK miała także wątpliwości do postanowienia, które mogło wydłużyć czas na rozpatrzenie reklamacji. »

Komisja Europejska mobilnie o prawach pasażerów

Aktualizacja: 05.07.2012

Komisja Europejska przygotowała aplikację na smartfony, wyjaśniającą podróżującym ich prawa w trudnych sytuacjach. To część kampanii "Prawa pasażera w zasięgu ręki". »

Bezpłatne porady prawne dla pasażerów linii lotniczych

Aktualizacja: 25.07.2012

4 lipca 2012 r. w na lotnisku Chopina bezpłatnych porad prawnych pasażerom linii lotniczych udzielą eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. »

Prawa pasażerów lotniczych w Unii Europejskiej

Aktualizacja: 25.07.2012

Pasażerom przysługuje wiele praw w przypadku zaniedbań ze strony linii lotniczych. Sprawdź, kiedy możesz liczyć na bezpłatny nocleg, a kiedy na stosowne odszkodowanie. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Piekarczyk

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »