| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: odpowiedzialność sprzedawcy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odpowiedzialność sprzedawcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odpowiedzialność sprzedawcy.

Kiedy sprzedawca nie odpowiada za wady z tytułu rękojmi?

Aktualizacja: 07.12.2017

Zasadą jest, że sprzedawca odpowiada za fizyczne i prawne wady sprzedanej rzeczy. W pewnych okolicznościach sprzedawca nie będzie odpowiedzialny za wady rzeczy. Sprawdź o jakie okoliczności chodzi. »

Czy można zareklamować towar kupiony na promocji?

Aktualizacja: 28.11.2017

Black Friday już minął, jednak towar zakupiony podczas ogromnych wyprzedaży pozostał. Czy towar zakupiony w promocji można zareklamować? Odpowiedź brzmi: tak, konsumentowi w trakcie wyprzedaży przysługują takie same prawa jak w zwykle, co oznacza, że przeceniony towar można reklamować, chyba że przyczyną obniżki była wada, o której został poinformowany.   »

Jak powinna wyglądać umowa kupna – sprzedaży auta

Aktualizacja: 31.07.2017

Sprzedaż samochodu dokonywana przez osobę fizyczną, musi zostać odpowiednio udokumentowana, najlepiej w formie umowy kupna – sprzedaży. Przepisy Kodeksu cywilnego (dalej: k.c.) nie określają konkretnej formy tej umowy jednak przyjmuje się, że powinna być sporządzona w formie pisemnej. »

Kiedy przedsiębiorca może odmówić sprzedaży towaru lub usługi?

Aktualizacja: 15.02.2012

Przedsiębiorcy, w nadziei na zarobek, tolerują najróżniejsze zachowania klientów. Czasem jednak, gdy zachowanie klienta jest wyjątkowo nieodpowiednie, zdarza im się odmówić takiemu klientowi sprzedaży towaru lub wykonania usługi. Czy wolno im tak robić? »

Co zrobić, gdy sprzedawca nas oszukał? cz. 2

Aktualizacja: 18.10.2011

Wprowadzenie konsumenta w błąd stanowi nieuczciwą praktykę rynkową . Co zrobić w sytuacji, gdy sprzedawca przedstawił nieprawdziwe informacje? Jakimi prawami dysponujemy i na co się powołać? »

Co zrobić, gdy sprzedawca nas oszukał? cz. 1

Aktualizacja: 18.10.2011

Przypadki oszukiwania przy sprzedaży są dość częste. Co zrobić w sytuacji, gdy sprzedawca przedstawił nieprawdziwe informacje? Jakimi prawami dysponujemy i na co się powołać? »

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 2

Aktualizacja: 02.08.2011

Zawierając umowę sprzedaży powinniśmy mieć świadomość jakie pułapki prawne mogą na nas czyhać. Warto wiedzieć kiedy sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność, a kiedy nie może. »

Czy sprzedawca odpowiada również wtedy, gdy nie ponosi winy?

Aktualizacja: 14.07.2011

Niedawno sprzedawca odmownie rozpatrzył moją reklamację. W uzasadnieniu stwierdził, iż nie ponosi on winy i poradził, bym z ewentualnymi roszczeniami zwrócił się do producenta. Co mam zrobić? »

Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?

Aktualizacja: 03.10.2011

Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji? »

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona. »

Gwarancja a odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy

Aktualizacja: 03.10.2011

Uprawnienia wynikające z ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy mogą być inne od tych wynikających z gwarancji. »

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta? »

Czy można dochodzić od sprzedawcy odszkodowania

Aktualizacja: 14.09.2011

Zakupiony przeze mnie system grzewczy szybko się popsuł. W odpowiedzi sprzedawca obiecał wymienić go na nowy. W międzyczasie jednak z powodu braku ogrzewania poniosłem straty materialne. Przedsiębiorca powiedział, że nie zapłaci odszkodowania bo nie ma takiego obowiązku. »

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota? »

Rękojmia za wady

Aktualizacja: 18.10.2011

Korzystając z atrakcyjnej ceny zakupiłam aparat fotograficzny na jednej z internetowych aukcji. Sprzedawcą nie był sklep. Poza ceną skusiła mnie opcja bezpośredniego druku w aparacie. Po otrzymaniu towaru okazało się, że niby wszystko jest bez zarzutu, jednak nie ma możliwości bezpośredniego druku, o czym sprzedawca zapewniał. Jakie prawne środki ochronne przysługują mi w tej sytuacji? Jeden ze znajomych wspomniał o rękojmi za wady. Na czym ona polega? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Monika Wolska-Bryńska

Radca prawny w Departamencie Kontroli Podatkowych w Kancelarii Prawno-Podatkowej Mariański Group

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »