Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?
Klient , nasz pan – te słowa od zawsze towarzyszyły każdemu szanującemu się przedsiębiorcy. I nieważne, czy dotyczy to małego straganu z warzywami, czy dużej firmy klient stanowił i będzie stanowić największą wartość, gdyż to on warunkuje popyt na sprzedawane przez nas dobro. Nietrudno się więc dziwić, że wymyślono szereg metod, działań mających głównie na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku w oczach odwiedzających nasz sklep.
Zastanawiając się nad platformą sklepową trzeba sobie uzmysłowić, że tak naprawdę nie ma idealnego przepisu gwarantującego dokonanie optymalnego wyboru. Wszystko zależy od rodzaju branży, w której zamierzamy handlować. W jednym sklepie wymaga się pewnych funkcjonalności, które w innym są całkowicie zbędne. W związki z tym, chcąc zapewnić sobie najlepsze rozwiązanie powinniśmy wynająć firmę, która stworzy nasz sklep od podstaw. Jest to jednak bardzo kosztowne rozwiązanie. W takim razie chcąc działać szybko i tanio powinniśmy się zdecydować na jedno z gotowych i o wiele tańszych rozwiązań. Co zatem wybrać?
Na podstawie umowy franchisingu organizator sieci zobowiązuje się do udostępnienia podmiotowi korzystającemu z franchisingu (uczestnikowi sieci) korzystania przez czas określony lub nieokreślony z oznaczenia jego firmy, godła, emblematu, symboli, patentów, wynalazków, znaków towarowych, wzorów użytkowych, zdobniczych, know-how, koncepcji i techniki prowadzenia określonej działalności gospodarczej.
Ulgi podatkowe to określone w przepisach prawa podatkowego różnego rodzaju preferencje podatkowe pozwalające zapłacić niższy podatek. Najczęściej są to odliczenia, obniżki, zmniejszenia. Czasem w języku potocznym do ulg podatkowych zalicza się także zwolnienia ale pamiętać trzeba, że zwolnienia podatkowe, to inna kategoria preferencji podatkowej niż ulga podatkowa. Zastosowanie ulgi podatkowej skutkuje z reguły zmniejszeniem podstawy opodatkowania lub samej kwoty podatku do zapłaty. Ulgą podatkową nie można natomiast nazwać obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług (VAT), oraz innych odliczeń stanowiących element konstrukcji tego podatku.