| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Umowa kupno-sprzedaż

Nabycie ruchomości od nieuprawnionego w prawie niemieckim

Aktualizacja: 02.01.2012

Mamy tutaj do czynienia z konfliktem interesów właściciela rzeczy ruchomej i uczciwego nabywcy. nabywca nie uzyskuje własności, jeżeli rzecz została skradziona, zgubiona albo w inny sposób utracona przez właściciela. »

Jak korzystać z uprawnień rękojmi?

Aktualizacja: 12.12.2011

Przy umowie sprzedaży kupujący może korzystać ze specjalnych uprawnień, które gwarantują przepisy o rękojmi. Nie dotyczy to jednak sprzedaży konsumenckiej. »

Agresywne praktyki rynkowe ("czarna lista")

Aktualizacja: 30.12.2011

Katalog nieuczciwych praktyk rynkowych zawiera ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Poniżej przedstawiamy listę agresywnych praktyk rynkowych ("czarna lista"). »

Praktyki rynkowe wprowadzające w błąd - "czarna lista"

Aktualizacja: 30.12.2011

Poniżej przedstawiamy wykaz praktyk rynkowych, które w każdych okolicznościach będą uznane za wprowadzające w błąd („czarna lista”). »

Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców - ważne akty prawne

Aktualizacja: 30.12.2011

Przepisy konsumenckie dotyczą tylko i wyłącznie relacji między przedsiębiorcą a konsumentem. Polska, podobnie jak inne państwa Unii Europejskiej, przyjęła zwarty system aktów prawnych, które zabezpieczają interesy zdrowotne i ekonomiczne konsumentów. »

Odpowiedzialność przedsiębiorcy za naruszanie praw konsumentów

Aktualizacja: 30.12.2011

Co grozi, czyli kto chroni konsumentów i jaka odpowiedzialność wiąże się z nieprzestrzeganiem ich praw? Z przepisów prawa wynikają nie tylko obowiązki przedsiębiorcy względem konsumenta, lecz również konsekwencje ich niedotrzymywania. W przypadku naruszenia ekonomicznych interesów słabszych uczestników rynku należy się liczyć z odpowiedzialnością administracyjną, cywilną oraz karną. »

Polubowne rozwiązywanie sporów między sprzedawcą i klientem

Aktualizacja: 30.12.2011

Jeżeli strony nie mogą się porozumieć, sprawa na ogół trafia do sądu powszechnego, co wiąże się z dużymi kosztami i stratą czasu. W przypadku relacji przedsiębiorca – konsument, alternatywę stanowi mediacja Inspekcji Handlowej (IH) lub polubowny sąd konsumencki. »

Gwarancja a odpowiedzialność przedsiębiorcy z tytułu niezgodności towaru z umową

Aktualizacja: 29.12.2011

Przedsiębiorca może udzielić gwarancji na swój towar lub usługę. Nie ma jednak takiego obowiązku. »

Reklamacja - odpowiedzialność przedsiębiorcy wobec konsumenta

Aktualizacja: 29.12.2011

W momencie zawarcia z konsumentem umowy, przedsiębiorca przyjmuje odpowiedzialność za towar bądź usługę. Konsument ma prawo reklamować każdą rzecz ruchomą, którą przedsiębiorca mu sprzedał (w ramach sprzedaży konsumenckiej) bądź wykonał (w ramach umowy o dzieło) – o ile jest ona niezgodna z umową. »

Umowy z użyciem gotowych wzorców

Aktualizacja: 29.12.2011

Stosunkowo często w obrocie z udziałem konsumentów są stosowane gotowe wzorce umowne. Klient, podpisując umowę, jednocześnie akceptuje postanowienia zawarte w dodatkowym dokumencie, którego treści nie negocjuje. »

Umowa o dzieło i umowa zlecenie

Aktualizacja: 19.12.2011

Czym różnią się te umowy? Czy w odniesieniu do nich możemy stosować przepisy o sprzedaży konsumenckiej? »

Kiedy mamy do czynienia z umową sprzedaży konsumenckiej?

Aktualizacja: 14.12.2011

Umowa sprzedaży konsumenckiej dotyczy rzeczy ruchomych. W niektórych przypadkach warunki umowy powinny zostać potwierdzone na piśmie. »

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umów z konsumentami

Aktualizacja: 14.12.2011

W każdym obszarze obrotu gospodarczego z udziałem konsumentów, mamy do czynienia z umowami – niezależnie od przedmiotu transakcji i jej formy. Umowa konsumencka - jak każda inna - powinna zawierać pewne podstawowe informacje. »

Czym są agresywne praktyki rynkowe?

Aktualizacja: 12.12.2011

Niedozwolonym działaniem jest jakakolwiek forma nacisku, czy to psychicznego, czy też fizycznego na konsumenta. Dotyczy to każdego etapu zawierania transakcji. »

Informacje na etykiecie produktu

Aktualizacja: 12.12.2011

Do informacji, jakie muszą znaleźć się na produkcie lub etykiecie należy cena. Oprócz niej konsument powinien otrzymać jeszcze kilka innych wiadomości »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Szczygielski

 Ekspert rynku leasingowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »