REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Sprzedaż konsumencka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji?

Czy wiesz kiedy jesteś konsumentem?

Bycie konsumentem to przywilej, z którym łączą się spore uprawnienia. W pewnych sytuacjach konsumenci mogą odstąpić od umowy bez powodu, czy doprowadzić do unieważnienia niekorzystnych postanowień umownych. Przekonaj się kiedy może skorzystać z tych uprawnień.

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Kiedy członek zarządu nie ponosi odpowiedzialności za niewypłacalną spółkę?

Członkowie zarządu mogą odpowiadać za długi niewypłacalnej spółki, jeżeli w porę nie zgłosili wniosku o upadłość. Nie dotyczy to byłego członka, który w tym czasie nie pełnił swojej funkcji, nawet jeżeli nadal był wpisany do KRS.

REKLAMA

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

Jak wygląda ochrona oznaczeń na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego?

Zakładając działalność gospodarczą, nawet jeżeli jest to jednoosobowa działalność gospodarcza oznaczamy ta działalność nazwą i logiem/logotypem lub samym nazwiskiem (firmą).  W związku z tym, pojawia się pytanie, czy musimy rejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym i ponosić w związku z tym dodatkowe koszty, aby mieć ochronę prawną na nasze oznaczenie?

Co zrobić, gdy kupiony samochód okazał się wadliwy?

Samochód, który kupiliśmy okazał się niesprawny, a sprzedawca mówi, że nic nie może z tym zrobić? Sprawdź, jakie masz uprawnienia w takiej sytuacji?

Zawiązanie spółki z o.o. w jeden dzień?

Od 1 stycznia 2012 roku osoby, które będą chciały zawiązać spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, będą mogły to zrobić w uproszczony sposób – poprzez zawarcie umowy w formie elektronicznej, a nie tylko, tak jak dotychczas, przed notariuszem.

REKLAMA

Wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące świadectw pracy

Od dziś firma nie musi wydawać pracownikowi świadectwa pracy po rozwiązaniu umowy terminowej, jeśli chce go ponownie zatrudnić po krótkiej przerwie.

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 3

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Czym jest niezgodność towaru z umową? Przeczytaj.

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 1

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Przeczytaj.

WieszJak radzi: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Wszystko znajdziesz w najnowszym cyklu Wieszjaka.

Światowy Dzień Konsumenta

15 marca przypada Światowy Dzień Konsumentów. Z tej okazji przypominamy krótką historię prawa konsumenckiego oraz podstawowe uprawnienia każdego z nas.

Firmy nie zwalniają starszych pracowników

Firmy więc nie tylko nie zwalniają osób powyżej 50. roku życia, ale inwestują w ich rozwój. Wysyłają je na szkolenia, kursy, a także powierzają naukę młodszych i mniej doświadczonych pracowników.

Czy można składać reklamację w innym sklepie?

Kupując rzecz w sklepie zawieramy umowę z przedsiębiorcą, który ten sklep prowadzi. Stwierdzenie to może być istotne z punktu widzenia sytuacji, kiedy to chcemy wnieść reklamację do innego sklepu, niż ten w którym rzecz kupiliśmy.

Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło

Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r.

Obowiązki sprzedawcy

W przypadku sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma szereg obowiązków względem kupującego. Wśród nich należy przede wszystkim wyróżnić obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji.

Firma

Firma służy oznaczeniu przedsiębiorcy. Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko, zaś firmą osoby prawnej – jej nazwa.

Sprzedaż konsumencka

Sprzedaż konsumencka dotyczy sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa rzeczy ruchomej (nie dotyczy energii elektrycznej i gazu), osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą [towar konsumpcyjny].

Spółka komandytowa

Spółka komandytowa to spółka mająca na celu prowadzenie przedsiębiorstwa pod własną firmą. Za zobowiązania spółki wobec wierzycieli co najmniej jeden wspólnik odpowiada w sposób nieograniczony (komplementariusz), a odpowiedzialność co najmniej jednego wspólnika jest ograniczona (komandytariusz).

Spółka jawna

Spółka jawna to spółka osobowa, która prowadzi przedsiębiorstwo pod własną firmą, a nie jest inną spółką handlową.

Czy konsument ma wpływ na treść umowy?

W umowach masowych sprzedawcy w odniesieniu do konsumenta często posługują się gotowymi wzorcami umownymi. Nie oznacza to jednak, że konsument nie ma nigdy wpływu na ich treść. Wszystko zależy od negocjacji ze sprzedawcą.

Jakie są zalety i wady chmury antywirusowej?

Chmura antywirusowa to jedna z alternatywnych metod wykrywania i blokowania dzisiejszych zagrożeń. Czy jest skuteczna? Jakie są jej wady? Przeczytaj poradę eksperta.

Jak rozliczyć dotacje otrzymane z urzędu pracy na wyposażenie stanowiska pracy?

Pracodawca, który zamierza wyposażyć lub doposażyć stanowisko pracy dla skierowanego bezrobotnego, może złożyć do starosty właściwego ze względu na miejsce położenia tego stanowiska pracy lub siedzibę pracodawcy, wniosek o refundację ze środków Funduszu Pracy, kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Vademecum konsumenta: kiedy sprzedawca nie ma racji?

„Reklamacji nie przyjmujemy”, „Szatnia nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy”, „Reklamacja tylko z paragonem” – taki świat dla konsumentów budują niekiedy sprzedawcy. Bardzo często nie ma to jednak nic wspólnego z przepisami prawa. Sprawdź mity, jakie najczęściej wmawiają konsumentom sprzedawcy.

Czy umowa pożyczki musi być zawarta na piśmie?

W podręcznikach ekonomicznych i prawniczych opisanych jest bardzo wiele, często nowatorskich sposobów pozyskiwania kapitału. Osoby fizyczne mogą w tym celu na przykład korzystać z hipoteki odwróconej czy sponsoringu. Źródłem finansowania firm mogą być fundusze venture capital, dotacje z UE itd. W praktyce jednak, wskazane wyżej źródła kapitału mają marginalne znaczenie w porównaniu z umową pożyczki.

Według jakich zasad prowadzić firmę w 2011 roku?

Na przełomie 2010 i 2011 roku stawiane jest pytanie o inwestycje, kredyty, oczekiwania wobec sprzedaży. Jakie kroki biznesowe warto podejmować, aby rok 2011 zakończył się dla firmy sukcesem? Zobacz, co radzi ekspert.

Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w 2011 roku?

Zmiany w legislacji, usunięcie barier administracyjnych, a może zmiany w zakresie podejścia ustawodawcy do sposobu w jaki stanowione jest prawo? Przeczytaj czego może spodziewać się mały przedsiębiorca w 2011 roku?

Kiedy poręczyciel musi spłacić dług?

Poręczenie jest najczęstszym sposobem zabezpieczenia pożyczek i kredytów udzielanych przez banki. Często jesteśmy proszeni o udzielenie poręczenia lub sami musimy znaleźć osoby, które zgodzą się w ten sposób zabezpieczyć, np. zaciąganą przez nas pożyczkę. Życie daje jednak wiele przykładów, które mogą stanowić przestrogę przed tego rodzaju uprzejmościami. Czym jest poręczenie? Przeczytaj, co radzi ekspert.

Jak można się bronić podczas kontroli w firmie?

Przepisy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej ograniczają czas trwania kontroli u przedsiębiorcy (w zależności od ilości zatrudnionych pracowników) do 12, 18, 24 lub 48 dni roboczych. Jakie są wyjątki od tych reguł? Przeczytaj co radzi ekspert.

Jakie są obowiązki sprzedawcy?

W polskim prawie konsument został uprzywilejowany w stosunku do sprzedawcy. Właściciele sklepów powinni pamiętać o dopełnieniu obowiązków, które ciąża na nich w związku ze sprzedażą konsumencką.

Czy zły rozmiar ubrania uprawnia do reklamacji?

Kupiłam córce kurtkę zimową na prezent. Niestety okazało się, że jest za mała. Udałyśmy się do sklepu w celu wymiany na odpowiedni rozmiar. Sprzedawca odmówił zamiany, chociaż kurtka jest nienoszona, a on posiada towar we właściwym rozmiarze. Wydaje mi się, że jest to bezprawne i złośliwe postępowanie sprzedawcy. Czy mogę się skutecznie domagać zamiany?

Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Zły rozmiar, czy źle dobrany kolor nie są przyczynami, które uprawniają konsumentów do reklamacji. Zwrot towar w określonym terminie od daty zakupu jest możliwy tylko wtedy, gdy takie uprawnienia przewiduje sam sprzedawca. Przeczytaj co możesz zrobić z nietrafionym prezentem.

Do kiedy przedsiębiorca musi przeprowadzić inwentaryzację?

Przedsiębiorca musi zakończyć inwentaryzację do 15 stycznia. W przypadku rozliczenia ujawnionych różnic termin upływa 25 marca.

Kiedy zarząd spółki z ograniczoną odpowiedzialnością odpowiada za naruszenie umowy spółki?

W niektórych sytuacjach członkowie zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością odpowiadają za naruszenie umowy spółki. Kiedy ma to miejsce i jak kształtuje się taka odpowiedzialność?

Kupno rzeczy na prezentacji w domu – jakie uprawnienia?

Kupując rzecz od akwizytora, który zawitał do naszego domu zawieramy tzw. umowę poza lokalem przedsiębiorstwa. To oznacza, że jako kupujący możemy skorzystać ze specjalnych uprawnień. Jakich?

Poradnik na święta: zakupy na kredyt

Święta to czas kiedy jesteśmy bardziej skorzy do zakupów na kredyt. Aby jednak uniknąć problemów warto najpierw dowiedzieć się kilku rzeczy o tzw. kredytach konsumenckich.

Niedozwolone klauzule w umowach ze sklepami internetowymi

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż elektroniczną mają obowiązek posługiwania się regulaminami przy zawieraniu umów. Te muszą być zgodne z wymogami kodeksu cywilnego i z ustawą o warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Na co zwrócić uwagę przy kredycie konsumenckim?

Święta to czas, w którym częściej niż zazwyczaj decydujemy się kupować na kredyt. Zanim jednak zwiążemy się taką umową z kredytodawcą, warto najpierw dowiedzieć się na co zwrócić uwagę.

Czy można odstąpić od umowy z akwizytorem?

Moja babcia została zaproszona na prezentację kołder w siedzibie lokalnej szkoły. Zachęcona przez akwizytora, kupiła kołdrę, która moim zdaniem kosztowała zbyt dużo. Kiedy następnego dnia, za moją namową, babcia próbowała zwrócić towar, akwizytor odmówił przyjęcia zwrotu, powołując się na zastrzeżenie w umowie. Czy jest to zgodne z prawem?

Reklamacja bez paragonu

Kilka miesięcy temu kupiłem buty, które teraz się popsuły. Niestety sprzedawca reklamacji nie chce przyjąć dopóki nie przedstawię paragonu, który mi się zagubił. Co zrobić?

Dlaczego warto zatrzymać paragon?

Robiąc zakupy powinniśmy upomnieć się o paragon. Może on stać się pomocny przy reklamacji. Z drugiej strony brak paragonu nie może być powodem odrzucenia reklamacji.

Poradnik na zimę: reklamacja butów

Za nami pierwszy atak zimy. Większość z nas czekała chwila prawdy: czy nasze buty wytrzymają zimowe warunki? Tym, którzy srodze się zawiedli polecamy zapoznać się z garścią praktycznych porad dotyczących reklamacji.

Rękojmia a gwarancja - uprawnienia konsumenta przy umowie sprzedaży

Umowa sprzedaży to jedna z częściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy. Jakie mamy wtedy prawa?

Poradnik na święta. Reklamacja krok po kroku.

Reklamacja to ostatnia rzecz o jakiej myślimy przy zakupie produktu. Wszak nie ma potrzeby, by reklamować nowy, ładnie opakowany i sprawny towar. Problem pojawia się wtedy, gdy okazuje się to nieprawdą. Tylko jak sporządzić reklamację?

Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?

Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie?

Zwrot towaru, czyli o czym wiedzieć zanim kupisz prezent?

Okres przygotowań do Świąt to także czas, kiedy gorączkowo poszukujemy prezentów dla bliskich. Nie zawsze jednak nasz wybór może przypaść do gustu obdarowanemu. Wtedy pojawia się podstawowe pytanie. Jak zwrócić towar?

Jakich dokumentów potrzebuję przy zakupach na raty?

Zamierzasz kupić jakiś produkt na raty, ale nie za bardzo wiesz, jakie dokumenty powinieneś przygotować? Nie musisz się już zamartwiać, postaramy się udzielić ci wszystkich najważniejszych informacji.

REKLAMA