Nowa ustawa o prawach konsumenta okiem konsumenta
Aktualizacja: 13.10.2014
25 grudnia 2014 r. wejdzie w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Poza uchyleniem dwóch podstawowych dotychczas ustaw regulujących zakupy konsumentów w Internecie wprowadzi ona szereg zmian, które znacząco zmienią sytuację konsumenta. Oto najistotniejsze zmiany, które warto poznać przed 25 grudnia. »
Upadłość konsumencka - nowelizacja ustawy
Aktualizacja: 24.09.2014
W dniu 19 września 2014 roku prezydent podpisał nowelizację ustawy dotyczącej upadłości dłużników - konsumentów. Jakie zmiany i nowe zasady wprowadza ustawa w zasadach upadłości konsumenckiej? »
Lepsza ochrona konsumentów - 25 grudnia 2014
Aktualizacja: 18.09.2014
Lepsza ochrona konsumentów i ich praw została wprowadzona na gruncie ustawy o prawach konsumenta. Zmiany wchodzą w życie już 25 grudnia 2014 roku. Lepsza ochrona konsumentów będzie polegała m.in. na wydłużeniu terminu zwrotu zakupionego towaru. »
Aktualizacja: 07.08.2014
Zmiany w prawie konsumenckim nastąpią na mocy wejścia w życia nowej ustawy regulującej prawa konsumenta. Zmiany będą dotyczyły ujednolicenia i doprecyzowania regulacji zarówno w przypadku umów zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz umów zawieranych na odległość np. przez Internet. »
Lepsza ochrona praw konsumentów już pod koniec roku
Aktualizacja: 07.08.2014
Sejm przełożył termin wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta. Ustawa nie wejdzie, jak zakładano w jej projekcie, 13 czerwca 2014 r., ale 6 miesięcy od jej ogłoszenia, czyli najprawdopodobniej pod koniec roku. Nowe przepisy nałożą dodatkowe obowiązki na przedsiębiorców zapewniając tym samym lepszą ochronę praw konsumentów. »
Aktualizacja: 07.08.2014
Nowa ustawa o prawach konsumenta (uchwalona na posiedzeniu sejmu nr 68 dnia 30.05.2014 r., obecnie przekazana Prezydentowi do podpisu) to efekt wdrożenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE oraz próba ujednolicenia i doprecyzowania przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, w zakresie obowiązków informacyjnych, jak również przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość. »
Aktualizacja: 07.08.2014
W dniu 30 maja 2014 roku Sejm, po rozpatrzeniu poprawek zaproponowanych przez Senat, przyjął ustawę o prawach konsumenta. Zmiany w prawach konsumenta wejdą w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia, czyli w styczniu 2015 roku. Jakie prawa będą przysługiwały konsumentom po zmianach? »
Historia pojazdu i Bezpieczny autobus - nowe e-usługi
Aktualizacja: 25.06.2014
Historia pojazdu i Bezpieczny autobus to dwie nowe e-usługi, wprowadzone na mocy ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym. Historia pojazdu i Bezpieczny autobus pozwalają bezpłatnie sprawdzić informacje o pojazdach oraz autobusach. »
Odstąpienie od umowy – zmiany w 2014 r.
Aktualizacja: 07.08.2014
W 2014 roku, na skutek wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta, zmianie ulegną zasady odstąpienia od umowy. Główna zmiana dotyczy wydłużenia terminu – do 14 dni, w niektórych przypadkach nawet do 12 miesięcy - na odstąpienie od umowy. »
UOKIK: Niedozwolone postanowienia umowne
Aktualizacja: 11.02.2013
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję dotyczącą stosowania niedozwolonych postanowień umownych i nieuczciwych praktyk rynkowych w treści umów, ulotek i instrukcji handlowych. »
Aktualizacja: 17.12.2012
Policja apeluje, aby kupując w sieci zachować zdrowy rozsądek i podstawowe środki ostrożności. W przypadku oszustwa powinniśmy niezwłocznie zadzwonić na Policję. »
Pozew zbiorowy za zakupy grupowe
Aktualizacja: 19.11.2012
Klienci jednego ze sklepów internetowych oferujących zniżki nawet do 80 procent szykują pozew zbiorowy. »
Polacy znają swoje prawa podczas zakupów w Europie
Aktualizacja: 19.11.2012
Polski konsument na zakupach w Europie coraz częściej ma świadomość swoich praw. Najwięcej problemów niosą kwestie związane z transportem. »
Nieuczciwe praktyki kolejowych przewoźników
Aktualizacja: 25.10.2012
We wzorcach stosowanych przez przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. Prezes UOKiK miała także wątpliwości do postanowienia, które mogło wydłużyć czas na rozpatrzenie reklamacji. »
Reklamy informujące o wygranej niezgodne z prawem
Aktualizacja: 22.10.2012
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, iż agresywne praktyki handlowe przedsiębiorstw, stwarzające u konsumenta fałszywe wrażenie, że wygrał on nagrodę, podczas gdy otrzymanie tej nagrody wiąże się z koniecznością poniesienia przez niego określonych kosztów, są zakazane. »
Powikłania po szczepieniach przeciwko COVID–19. Państwo wypłaci odszkodowanie
Producent biologicznie aktywnych oraz przyjaznych dla środowiska ekologicznych nawozów.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »