reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Usługi dla seniorów

Godziny dla seniorów – czy będą zmiany?

Aktualizacja: 19.11.2020

Godziny dla seniorów obowiązują od 10:00 do 12:00. Czy rząd planuje przesunąć je na inną porę? Do kiedy obowiązują godziny dla seniorów? »

Godziny dla seniorów – pytania i odpowiedzi

Aktualizacja: 15.10.2020

Godziny dla seniorów ponownie obowiązują od 15 października 2020 r. Kogo dotyczą? Jakie sklepy zostały nimi objęte i w które dni tygodnia? Prezentujemy odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące tzw. godzin dla seniorów. »

Przeprowadzanie prezentacji handlowych pod pretekstem badań lekarskich - nieuczciwe praktyki

Aktualizacja: 24.07.2020

Osoby starsze są szczególnie podatne na możliwość wprowadzenia w błąd ze strony nieuczciwych firm, które pod płaszczem dbania o zdrowie namawiają do zakupu swoich produktów, prezentując je jako wyroby medyczne (które w rzeczywistości takimi nie są). Takie działanie jest nielegalne i niezbędna jest edukacja prawna w tym zakresie. »

Prawa seniora-konsumenta

Aktualizacja: 30.10.2019

Seniorzy często padają ofiarą nadużyć ze strony sprzedawców czy telemarketerów. W kontakcie z nieuczciwymi firmami są słabszą stroną. Z tego powodu ważna jest odpowiednia edukacja w zakresie praw, jakie przysługują seniorom-konsumentom. »

,,Senior+'' - 2018

Aktualizacja: 29.11.2017

W dniu 28 listopada 2017 r. ruszyła kolejna edycja (2018) skierowanego do seniorów programu ,,Senior+''. W najnowszej edycji programu do rozdysponowania jest 80 mln zł - ta kwota zostanie przeznaczona na utworzenie ok. 310 nowych placówek, w tym 60 dziennych domów i 250 klubów seniora. Nabór ofert potrwa do 22 grudnia 2017 r. »

Zabezpieczenie starości poprzez polisę na życie

Aktualizacja: 20.05.2015

W pierwszej kolejność należy zaznaczyć, ze w przypadku ubezpieczenia na życie konieczne jest wskazanie przez ubezpieczającego w umowie ubezpieczenia tzw. uposażonego, a więc osoby która będzie uprawniona do otrzymania świadczenia wypłacanego na skutek śmierci ubezpieczonego. Przy czym brak jest przeszkód do wskazania więcej niż cennego uposażonego, a także późniejsza ich zmiana. Zgodnie z art. 831 § 2 Kodeksu cywilnego w przypadku wskazania więcej niż jednego uposażonego bez oznaczenia ich udziału w sumie ubezpieczenia, osoby te są uprawnione do sumy ubezpieczenia w równych częściach. »

Ważność umów zawieranych przez telefon przez osoby starsze i niedołężne

Aktualizacja: 20.05.2015

Wskazać należy, iż nie ma szczególnych przepisów regulujących kwestię zawierania umów na odległość, w tym w formie telefonicznej lub elektronicznej, przez osoby starsze i niedołężne. »

Konsument III wieku i jego prawa

Aktualizacja: 30.10.2019

Konsument III wieku, czyli senior rzadko walczy o swoje prawa, niechętnie składa reklamację, przeważnie nie czyta zawieranych umów. Światowy Dzień Praw Osób Starszych obchodzony jest 15 czerwca. W związku z tym warto przypomnieć o prawach Konsumenta III wieku. »

Senior i usługi: Nie dajmy się złapać na marketingowe chwyty

Aktualizacja: 26.08.2011

Jakie zabiegi stosują producenci i sprzedawcy, by skusić nas do zakupu konkretnych produktów? Podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy codziennych zakupach. »

Senior i usługi: Zlecenie usługi

Aktualizacja: 26.08.2011

Konsumentem jest każdy z nas, również wtedy gdy zamawia/zleca usługę. Może to być oddanie spodni do pralni albo telewizora do naprawy. Konsumentami jesteśmy także u fryzjera i dentysty. »

Senior i usługi: Zakupy z katalogu (na odległość)

Aktualizacja: 26.08.2011

Zawarcie umowy nie zawsze odbywa się przy jednoczesnej obecności sprzedawcy i kupującego. Możliwe są także inne formy sprzedaży, jak na przykład zamówienie na podstawie katalogu wysyłkowego, zamówienie złożone drogą mailową lub na formularzu wydrukowanym w reklamie prasowej. »

Senior i usługi: Oferty składane przez telefon

Aktualizacja: 26.08.2011

Konsumenci są, niestety, narażeni na wiele nieuczciwych praktyk. Jednym z przykładów jest informowanie o rzekomej wygranej: może to być wycieczka albo luksusowy towar czy duża kwota pieniędzy. Do każdej informacji o wygranej należy podchodzić sceptycznie i przede wszystkim przypomnieć sobie, czy aby na pewno zgłaszaliśmy swój udział w jakimś konkursie. »

Senior i usługi: Zaliczka i zadatek

Aktualizacja: 26.08.2011

Kiedy jednym z warunków umowy jest dokonanie przedpłaty lub wpłaty części ustalonej ceny, konsument powinien mieć pewność, czy ta przedpłata to zaliczka, czy może zadatek. Różnica między zadatkiem i zaliczką jest poważna, zwłaszcza, jeśli chodzi o skutki ewentualnego niedotrzymania warunków umowy. »

Senior w sklepie: Oznakowanie żywności

Aktualizacja: 26.08.2011

Etykiety produktów spożywczych zawierają bardzo dużo cennych informacji. Zanim produkt wyląduje w koszyku, warto sprawdzić czy przypadkiem nie zawiera zbyt dużo soli, cukru czy tłuszczu. »

Senior w sklepie: Oznakowanie wyrobów włókienniczych

Aktualizacja: 02.01.2012

Wyroby włókiennicze produkowane są z różnych materiałów (uwaga alergicy!), dlatego trzeba je prać, suszyć i prasować w różny sposób. Instrukcję zawiera etykieta lub wszywka. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama