Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu bilet lotniczy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące bilet lotniczy.
Odwołane loty i imprezy turystyczne z powodu pandemii - skargi konsumentów
Aktualizacja: 24.08.2020
Liczba skarg konsumentów w czasie pandemii wzrosła o 60 procent. Dotyczą one m.in. odwołanych lotów, imprez turystycznych czy noclegów. »
Rezerwacja biletu lotniczego u pośrednika - problemy ze zwrotem pieniędzy
Aktualizacja: 17.06.2020
Pasażerowie, którzy zarezerwowali bilety lotnicze u pośrednika mają problem z uzyskaniem zwrotu pieniędzy. Co mogą zrobić w takiej sytuacji? »
Konsument może żądać zwrotu pieniędzy - nie musi godzić się na vouchery
Aktualizacja: 13.05.2020
Podróżni w UE mają prawo do zwrotu pieniędzy za anulowane bilety i wycieczki z powodu pandemii. To od nich zależy, czy skorzystają z voucherów - informuje KE w przedstawionym pakiecie dotyczącym turystyki. KE rekomenduje, żeby vouchery były atrakcyjniejszą alternatywą dla zwrotu kosztów. »
Koronawirus a rezygnacja z wycieczki i zwrot biletu lotniczego
Aktualizacja: 03.03.2020
Czy z powodu koronawirusa konsument może zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy? Szczegółowe informacje zaprezentował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »
Zakup biletow lotniczych - bezpośrednio czy na stronie pośrednika?
Aktualizacja: 26.08.2019
Konsumenci mogą dokonać zakupu biletów bezpośrednio na stronie przewoźnika lub korzystając z wyszukiwarki pośrednika. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, który zakup jest bardziej opłacalny dla klienta. »
Prawa pasażera w przypadku opóźnionego albo odwołanego lotu
Aktualizacja: 18.07.2019
Większa dostępność połączeń lotniczych i atrakcyjne oferty tanich przewoźników powodują, że częściej jako środek transportu wybieramy samolot. Niestety czasami z różnych przyczyn lot jest opóźniony albo odwołany. Warto wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerowi i kiedy może ubiegać się o odszkodowanie. »
Problemy z linią lotniczą - co robić?
Aktualizacja: 18.07.2019
Konsumenci często nie wiedzą co robić w przypadku problemów z linią lotniczą. Kiedy można zrezygnować z lotu, a kiedy uzyskać odszkodowanie? »
Błędne dane w systemie rezerwacji lotu - jak temu zapobiec?
Aktualizacja: 13.05.2019
Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia. Europejskie Centrum Konsumenckie zaleca, aby zachować ostrożność już w procesie rezerwacji. »
Walentynki - poradnik dla konsumentów
Aktualizacja: 08.02.2019
Walentynki to dla wielu konsumentów okazja do kupna prezentu czy romantycznego wyjazdu. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie prawa przysługują klientom sklepów, serwisów randkowych i hoteli. »
Podróż z dronem - przewóz samolotem i bezpieczne loty za granicą
Aktualizacja: 24.08.2018
Jak zgodnie z prawem przewieźć drona samolotem? O czym pamiętać wykonując loty bezzałogowym statkiem powietrznym w kraju i za granicą? Urząd Lotnictwa Cywilnego przypomina o najważniejszych zasadach. »
Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?
Aktualizacja: 23.07.2018
Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. »
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) - Prezydent podpisał ustawę
Aktualizacja: 04.06.2018
W dniu 1 czerwca 2018 r. Prezydent podpisał ustawę o Centralnym Porcie Komunikacyjnym (CPK). Nowe przepisy zakładają budowę jednego z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą - wskazywany jest Stanisławów w gminie Baranów i jego budowa ma potrwać od końca 2019 r. do końca 2027 r. »
Długi weekend w europejskim mieście - jakie mamy prawa?
Aktualizacja: 29.05.2018
Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc? »
Reklamacje po powrocie z wycieczki
Aktualizacja: 24.09.2013
Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom. »
W jakim terminie można zwrócić bilet lotniczy zakupiony przez Internet?
Aktualizacja: 30.07.2013
Pasażer, który dokonuje zakupu biletu lotniczego przez Internet powinien pamiętać, że w tym zakresie nie obowiązuje 10 dniowy termin zwrotu. Czy można zwrócić bilet lotniczy? »
Powikłania po szczepieniach przeciwko COVID–19. Państwo wypłaci odszkodowanie