REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odstąpienie od umowy, Sprzedaż konsumencka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.

Zwrot rozpakowanego towaru

Kupiłeś coś przez internet ale chciałbyś to zwrócić? Każdy konsument ma prawo dokonać zwrotu towaru zakupionego przez internet w ciągu 10 dni. W pewnych sytuacjach taki zwrot nie będzie jednak możliwy.

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?

Co zrobić, gdy kupiony samochód okazał się wadliwy?

Samochód, który kupiliśmy okazał się niesprawny, a sprzedawca mówi, że nic nie może z tym zrobić? Sprawdź, jakie masz uprawnienia w takiej sytuacji?

REKLAMA

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 3

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji?

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Czym jest niezgodność towaru z umową? Przeczytaj.

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 1

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Przeczytaj.

REKLAMA

WieszJak radzi: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów?

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Wszystko znajdziesz w najnowszym cyklu Wieszjaka.

Światowy Dzień Konsumenta

15 marca przypada Światowy Dzień Konsumentów. Z tej okazji przypominamy krótką historię prawa konsumenckiego oraz podstawowe uprawnienia każdego z nas.

Czy można składać reklamację w innym sklepie?

Kupując rzecz w sklepie zawieramy umowę z przedsiębiorcą, który ten sklep prowadzi. Stwierdzenie to może być istotne z punktu widzenia sytuacji, kiedy to chcemy wnieść reklamację do innego sklepu, niż ten w którym rzecz kupiliśmy.

Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło

Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r.

Obowiązki sprzedawcy

W przypadku sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma szereg obowiązków względem kupującego. Wśród nich należy przede wszystkim wyróżnić obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji.

Sprzedaż konsumencka

Sprzedaż konsumencka dotyczy sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa rzeczy ruchomej (nie dotyczy energii elektrycznej i gazu), osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą [towar konsumpcyjny].

Czy konsument ma wpływ na treść umowy?

W umowach masowych sprzedawcy w odniesieniu do konsumenta często posługują się gotowymi wzorcami umownymi. Nie oznacza to jednak, że konsument nie ma nigdy wpływu na ich treść. Wszystko zależy od negocjacji ze sprzedawcą.

Vademecum konsumenta: kiedy sprzedawca nie ma racji?

„Reklamacji nie przyjmujemy”, „Szatnia nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy”, „Reklamacja tylko z paragonem” – taki świat dla konsumentów budują niekiedy sprzedawcy. Bardzo często nie ma to jednak nic wspólnego z przepisami prawa. Sprawdź mity, jakie najczęściej wmawiają konsumentom sprzedawcy.

Jak rozwiązać umowę z serwisem internetowym?

Rejestracja w serwisie internetowym to zawarcie umowy. Jest to umowa zawierana na odległość, co oznacza, że można od niej odstąpić w terminie 10 dni od daty zawarcia. Jeżeli przedsiębiorca nie przekaże nam określonych informacji, okres ten może się wydłużyć nawet do 3 miesięcy.

Czy prywatny sprzedawca odpowiada za sprzedaną rzecz?

Sprzedawca ma obowiązek prawidłowego wykonania umowy sprzedaży, co oznacza, że w przypadku wystąpienia wad sprzedanej rzeczy, może zostać on pociągnięty przez kupującego do odpowiedzialności. Dotyczy to zarówno sprzedawców – przedsiębiorców jak i osób prywatnych.

Jakie są obowiązki sprzedawcy?

W polskim prawie konsument został uprzywilejowany w stosunku do sprzedawcy. Właściciele sklepów powinni pamiętać o dopełnieniu obowiązków, które ciąża na nich w związku ze sprzedażą konsumencką.

Czy zły rozmiar ubrania uprawnia do reklamacji?

Kupiłam córce kurtkę zimową na prezent. Niestety okazało się, że jest za mała. Udałyśmy się do sklepu w celu wymiany na odpowiedni rozmiar. Sprzedawca odmówił zamiany, chociaż kurtka jest nienoszona, a on posiada towar we właściwym rozmiarze. Wydaje mi się, że jest to bezprawne i złośliwe postępowanie sprzedawcy. Czy mogę się skutecznie domagać zamiany?

Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

Zły rozmiar, czy źle dobrany kolor nie są przyczynami, które uprawniają konsumentów do reklamacji. Zwrot towar w określonym terminie od daty zakupu jest możliwy tylko wtedy, gdy takie uprawnienia przewiduje sam sprzedawca. Przeczytaj co możesz zrobić z nietrafionym prezentem.

Kupno rzeczy na prezentacji w domu – jakie uprawnienia?

Kupując rzecz od akwizytora, który zawitał do naszego domu zawieramy tzw. umowę poza lokalem przedsiębiorstwa. To oznacza, że jako kupujący możemy skorzystać ze specjalnych uprawnień. Jakich?

Reklamacja: zwrot pieniędzy a obniżenie ceny

Zwrot zapłaconej ceny to dodatkowe uprawnienia konsumenta przy reklamacji, które jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. W pewnych przypadkach można jednak żądać wyłącznie obniżenia ceny.

Reklamacja: kiedy zwrot pieniędzy

Poradnik na święta: zakupy na kredyt

Święta to czas kiedy jesteśmy bardziej skorzy do zakupów na kredyt. Aby jednak uniknąć problemów warto najpierw dowiedzieć się kilku rzeczy o tzw. kredytach konsumenckich.

Jakie problemy mogą wyniknąć z odstąpienia od umowy?

Porada omawia podstawowe problemy pojawiające się w związku z odstąpieniem od umowy, wskazuje również warunki, po spełnieniu których z prawa odstąpienia można skorzystać.

Jakie są skutki odstąpienia od umowy?

Odstąpienie od umowy oznacza, że traktuje się ją, jakby nie była zawarta. Konsekwencją tego jest konieczność zwrotu przez strony tego, co sobie wzajemnie świadczyły. Co jednak z rzeczami, których zwrócić nie sposób?

Niedozwolone klauzule w umowach ze sklepami internetowymi

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż elektroniczną mają obowiązek posługiwania się regulaminami przy zawieraniu umów. Te muszą być zgodne z wymogami kodeksu cywilnego i z ustawą o warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Na co zwrócić uwagę przy kredycie konsumenckim?

Święta to czas, w którym częściej niż zazwyczaj decydujemy się kupować na kredyt. Zanim jednak zwiążemy się taką umową z kredytodawcą, warto najpierw dowiedzieć się na co zwrócić uwagę.

Czy można odstąpić od umowy z akwizytorem?

Moja babcia została zaproszona na prezentację kołder w siedzibie lokalnej szkoły. Zachęcona przez akwizytora, kupiła kołdrę, która moim zdaniem kosztowała zbyt dużo. Kiedy następnego dnia, za moją namową, babcia próbowała zwrócić towar, akwizytor odmówił przyjęcia zwrotu, powołując się na zastrzeżenie w umowie. Czy jest to zgodne z prawem?

Reklamacja bez paragonu

Kilka miesięcy temu kupiłem buty, które teraz się popsuły. Niestety sprzedawca reklamacji nie chce przyjąć dopóki nie przedstawię paragonu, który mi się zagubił. Co zrobić?

Dlaczego warto zatrzymać paragon?

Robiąc zakupy powinniśmy upomnieć się o paragon. Może on stać się pomocny przy reklamacji. Z drugiej strony brak paragonu nie może być powodem odrzucenia reklamacji.

E-zakupy: konsument nie ponosi kosztów wysyłki

Przy odstąpieniu od umowy zawartej przez Internet sprzedawca nie może żądać zwrotu poniesionych przez niego kosztów wysyłki. Jednak za odesłanie towaru musi zapłacić konsument.

Poradnik na zimę: reklamacja butów

Za nami pierwszy atak zimy. Większość z nas czekała chwila prawdy: czy nasze buty wytrzymają zimowe warunki? Tym, którzy srodze się zawiedli polecamy zapoznać się z garścią praktycznych porad dotyczących reklamacji.

Rękojmia a gwarancja - uprawnienia konsumenta przy umowie sprzedaży

Umowa sprzedaży to jedna z częściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy. Jakie mamy wtedy prawa?

Poradnik na święta: zakupy w internecie

E-handel to coraz powszechniejsza forma zakupów. W sklepie wirtualnym konsumenci mają o wiele większe prawa, niż przy tradycyjnej sprzedaży. Czy jednak chronią one nas dostatecznie?

Poradnik na święta. Reklamacja krok po kroku.

Reklamacja to ostatnia rzecz o jakiej myślimy przy zakupie produktu. Wszak nie ma potrzeby, by reklamować nowy, ładnie opakowany i sprawny towar. Problem pojawia się wtedy, gdy okazuje się to nieprawdą. Tylko jak sporządzić reklamację?

Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?

Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie?

Zwrot towaru, czyli o czym wiedzieć zanim kupisz prezent?

Okres przygotowań do Świąt to także czas, kiedy gorączkowo poszukujemy prezentów dla bliskich. Nie zawsze jednak nasz wybór może przypaść do gustu obdarowanemu. Wtedy pojawia się podstawowe pytanie. Jak zwrócić towar?

Kiedy można odstąpić od umowy o dzieło?

Przepisy kodeksu cywilnego przewidują sytuację kiedy zarówno zamawiający jak i przyjmujący zamówienie może odstąpić od umowy.

Jakich dokumentów potrzebuję przy zakupach na raty?

Zamierzasz kupić jakiś produkt na raty, ale nie za bardzo wiesz, jakie dokumenty powinieneś przygotować? Nie musisz się już zamartwiać, postaramy się udzielić ci wszystkich najważniejszych informacji.

Czy z małymi dochodami mam szansę na zakupy na raty?

Marzysz o nowym komputerze albo lodówce, ale nie stać cię na nią, a twoje dochody nie upoważniają cię do zakupienia tego produktu na raty? Nie martw się, na rynku pożyczek szykuje się rewolucja.

Jakie prawa ma konsument, gdy kupuje towar w sklepie internetowym?

Konsument, który nabywa towar w sklepie internetowym objęty jest szczególnymi regulacjami ochronnymi, które są rezultatem implementacji do polskiego systemu prawnego dyrektywy unijnej.

Kto najbardziej zawodzi oczekiwania konsumentów?

Wysoko oceniamy rynek książki i czasopism. W transporcie najwyższe notowania mają linie lotnicze. Z drugiej strony najgorzej oceniamy emerytury, nieruchomości, czy usługi internetowe. Sprawdź, które segmenty rynku nie spełniają oczekiwań konsumentów.

Kto i kiedy jest konsumentem?

Głównym celem przepisów regulujących obrót konsumencki jest ochrona i zabezpieczenie interesów konsumenta. Nie zawsze jednak będziemy konsumentem.

Zwrot towaru. Czy można oddać zbyt ciasny garnitur?

Niedawno w jednym ze sklepów kupiłem garnitur. Niestety podczas mierzenia w domu okazało się, że jest zbyt ciasny. Sprzedawca nie chce jednak przyjąć zwrotu. Czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy?

Timesharing: czy to dobry pomysł na urlop?

Jeżeli po powrocie z udanego urlopu stwierdzisz, że w takie miejsce chciałbyś jeździć co roku, to zastanów się nad timesharingiem.

Co można zawrzeć w umowie sprzedaży?

To jakie postanowienia znajdą się w umowie sprzedaży zależy głównie od sprzedawcy i kupującego. Jeżeli masz sprecyzowane oczekiwania, zadbaj o umieszczenie ich w umowie.

Jak prawidłowo oznaczyć produkt ceną?

Wywieszki na których znajduje się cena za określony produkt powinny zawierać również niebudzącą wątpliwości informację umożliwiającą identyfikację produktu i ceny. Jest to jednak często zaniedbywane przez sprzedawców.

Zakupy w sieci: dlaczego opcja "kup teraz" jest lepsza niż licytacja?

Przy dokonaniu zakupów na licytacji konsument nie będzie miał prawa do odstąpienia od umowy. Jeżeli jednak zawrze umowę za pomocą opcji „kup teraz” takie prawo zachowa. Dlaczego?

REKLAMA