REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacje

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?

Przy złożeniu reklamacji sprzedawca ma ustawowy obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 14 dni. W przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną.

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku.

Czy oświadczenie o odstąpieniu można wysłać faksem?

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone faksem. Dotyczy to jednak tych umów, dla których ustawa nie wymaga szczególnej formy.

Odwołanie od reklamacji

Dobrze napisane odwołanie od reklamacji często może zaoszczędzić nerwów, a przede wszystkim wywołać pożądany efekt. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to najlepiej.

REKLAMA

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna.

Reklamacja butów – cz. 3: reklamacja wkrótce po zakupie

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Domniemanie odpowiedzialności sprzedawcy.

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji.

Reklamacja obuwia – cz. 1

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy.

REKLAMA

Czy nieuczciwa reklama może być podstawą reklamacji

Nieposiadanie przez produkt właściwości, o których producent zapewnia w reklamie może być podstawą odpowiedzialności sprzedawcy.

Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację?

Reklamacja obuwia zimowego może być skuteczna

Reklamacja obuwia zimowego może być często dla konsumenta trudnym zadaniem. Kupujemy je z nadzieją, że dzięki temu będziemy mogli przejść przez zimę suchą nogą. Co jednak w sytuacji, gdy buty zaczną przemakać?

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny?

Kiedy kupujący musi udowodnić odpowiedzialność sprzedawcy


Sprzedawcy często starają się uniknąć odpowiedzialności poprzez stwierdzenie, że wada powstała z winy konsumenta. W postępowaniu sądowym będą musieli jednak swoje twierdzenia udowodnić.

W jakim czasie należy powiadomić sprzedawcę o wadzie

W sytuacji, gdy zauważymy niezgodność zakupionego przez towaru z umową powinniśmy zawiadomić o tym sprzedawcę w ciągu 2 miesięcy. Do zachowania tego terminu nie ma jednak znaczenia, kiedy otrzyma on nasze zawiadomienie.

Kiedy sprzedawca odmówi naprawy lub wymiany towaru

Dokonałem reklamacji towaru, który kupiłem w sklepie i zażądałem naprawy. Niestety sprzedawca powiedział mi, że naprawa nie jest możliwa. Co w takiej sytuacji mam zrobić?

Czy sprzedawca może żądać dodatkowej zapłaty przy wymianie towaru

Żądając wymiany wadliwego towaru sprzedawca nie może domagać się zapłaty dodatkowej ceny nawet wtedy, gdy produkt w międzyczasie podrożał. Uprawnienie konsumenta do wymiany towaru jest bezpłatne.

Nieodpłatna naprawa sprzętu kupionego na promocji


Chciałem zareklamować sprzęt, który kupiłem na przecenie w sklepie elektronicznym. Sprzedawca poinformował mnie, że kupowanie sprzętu w promocji oznacza, iż nie można domagać się później nieodpłatnej naprawy towaru. Co w tej kwestii mogę zrobić?

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota?

Ile czasu powinna trwać naprawa telefonu


Kupiłem telefon komórkowy, którego przez wadliwe działanie baterii bardzo szybko się wyłączał. Sprzedawca miesiąc temu przyjął reklamację, jednak do tego czasu komórka nie została naprawiona. Nie dostałem też żadnej informacji, co się dzieje z tej sprawie. Co mogę w tej sytuacji zrobić?

Różne terminy gwarancji w dokumencie i w reklamie

Kupiłem niedawno sprzęt elektroniczny, na które sprzedawca wystawił mi gwarancję. W domu zauważyłem, że w dokumencie okres gwarancji został określony na 6 miesięcy. Tymczasem w reklamie producent przekonywał, że gwarancja trwa rok. Czy to jest zgodne z prawem?

Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji

Blisko 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów – uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom.

Co napisać w reklamacji

Niezależnie do tego czy reklamujemy popsutą rzecz czy źle wykonaną usługę powinniśmy wiedzieć jak poprawnie sporządzić pismo reklamacyjne.

Czy można reklamować wyroby srebrne

Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra?

Naprawa gwarancyjna nie pomogła

Zareklamowałeś sprzęt w serwisie i czekasz długo na jego naprawę? Przede wszystkim sprawdź jaki termin naprawy jest wpisany w karcie gwarancyjnej. Dowiedz się również czy nie przysługują Ci inne uprawnienia.

Co zrobić jeśli lot zostanie odwołany

Parę dni temu miałam odbyć bardzo ważną podróż służbową samolotem. Jak się okazało na miejscu lot został odwołany. Zaproponowano mi nowe połączenie, jednak było mi ono kompletnie nie na rękę. Tak naprawdę nie wiedziałam jakie prawa mi przysługują, co pasażer może zrobić w takiej sytuacji?

Oznakowanie obuwia

Każdy towar konsumpcyjny podlega pewnym rygorom dotyczącym m.in. oznaczeń. Dotyczy to również obuwia. Dzięki informacjom zamieszczonym na produkcie mamy pewność, że nasze wymarzone pantofelki na pewno są skórzane.

Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową jest możliwe

Codziennie konsumenci mają kłopoty z produktami, które albo są wadliwe, albo nie mają właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca, czy są niekompletne. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z tego co kupiliśmy, zanosimy rzecz z powrotem do sklepu, żądając od razu zwrotu gotówki, jednak nie zawsze będzie to możliwe.

Czy można wstrzymać dostawę gazu

Przedsiębiorstwo gazownicze zawiesiło dostawy gazu mojemu znajomemu. Stwierdzono nieszczelności w wewnętrznej instalacji gazowej położonej wewnątrz budynku. Oceny dokonała jakaś firma zajmująca się kontrolą i remontami instalacji gazowych. Czy mieli do tego prawo? Złożona został reklamacja w tej sprawie, czekamy na odpowiedź.

Czy wycieczkę trzeba reklamować u pilota

Wróciliśmy właśnie z Włoch, gdzie byliśmy całą rodziną na nartach. Niestety wycieczka nie była tak wspaniała jak nas o tym zapewniano. Hotel był położony w innym miejscu, o gorszym standardzie, a cały pobyt został nam skrócony. Po powrocie do domu złożyliśmy reklamacje do biura podróży. Powiedziano nam, że reklamacje można składać tylko u pilota wycieczki. Czy to prawda?

Rękojmia przy wadach mieszkania

Zawarliśmy z deweloperem umowę sprzedaży mieszkania. Jeżeli okaże się, że będzie ono miało wady, to czy można żądać naprawienia ich na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Czy konieczne jest sporządzenie protokołu odbioru? Czy po sporządzeniu takiego protokołu nie będzie można już zgłaszać żadnych wad?

Reklamacja perfum

Tydzień temu kupiłam perfumy, jednak była to pochopna decyzja i po paru dniach stwierdziłam, że zapach ten kompletnie mi się nie podoba. Dodam, że perfumy te kosztowały całkiem sporo. Czy mam prawo do zwrotu pieniędzy lub do wymiany na inne perfumy?

Czy można zareklamować usługę kosmetyczną

Po ostatniej wizycie u kosmetyczki zaczęłam mieć problemy z cerą. Był to zabieg oczyszczania twarzy, który według mnie był wykonany nieprawidłowo. Czy można złożyć reklamację na usługę kosmetyczną?

Czy można reklamować produkt niebezpieczny

Na każdym kroku konsument narażony jest na wprowadzające w błąd reklamy, promocje, a także, choć mało się o tym mówi na produkt niebezpieczny. Czym on właściwie jest? Jak reagować, gdy taki produkt zakupimy? Warto znać odpowiedzi na te pytania chociażby po to by ochronić swoich bliskich lub zapobiec szkodom, jakie może wyrządzić produkt niebezpieczny.

Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup

W minionym tygodniu kupiłam skórzaną torebkę. Jednak już przy pierwszej próbie jej założenia oberwał się od niej pasek. Według mnie pasek do torebki został umocowany wadliwie. Nie sądzę, aby naprawa zlikwidowała wadę raz na zawsze, problem będzie powracał. Dlatego też chciałabym złożyć reklamację, z tą uwagą, iż nie jestem zainteresowana naprawą bądź wymianą rzeczy. Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny?

Skarga z tytułu opóźnionego doręczenia listu zwykłego

Miesiąc temu wysłałem mojej kuzynce list z życzeniami urodzinowymi. Z tego co wiem, do tej pory nie dotarły one do niej. Czy mogę takiej sytuacji złożyć reklamacje do Poczty? Jaki jest termin na doręczenia listu zwykłego?

Przedawnienie roszczeń

Moja sprawa trwa dość długo. Półtora roku temu kupiłem drukarkę. Po roku ujawniła się w niej wada. Złożyłem od razu reklamacje do sklepu i zażądałem jej naprawienia. Po 3 tygodniach otrzymałem odpowiedź, że mojej reklamacji nie uznano, bez żądnego uzasadnienia. Ponieważ zaraz po tym fakcie musiałem wyjechać na pół roku do Irlandii, to niestety nie mogłem zająć się tą sprawą. Po powrocie dowiedziałem się, że wówczas moja sprawa powinna być pozytywnie rozpatrzona. Czy nie minęło już za dużo czasu i czy mogę coś jeszcze w tej kwestii zrobić?

Prawo do reklamacji w przypadku zakupu od osoby fizycznej

Bardzo często kupujemy za pośrednictwem internetu. Zawsze należy sprawdzić czy nasz kontrahent prowadzi działalność gospdarczą czy nie. Od tego zależy jakie roszczenia możemy do niego skierować.

Produkt zastępczy

Oddałeś rzecz do naprawy i nie wiesz czy należy ci się na jej czas produkt zastępczy? Przeczytaj i dowiedz się czy masz do tego prawo.

Odpowiedź na reklamację po 14 dniach

Kupiłam kurtkę w jednym ze sklepów firmowych. Po 6 miesiącach noszenia jej podszewka wytarła się i wyglądało to bardzo nieładnie. Złożyłam reklamacje i zażądałam wymiany na nową.  Reklamacja została odrzucana. Nie otrzymałam jednak żadnej odpowiedzi. Poznałam decyzje dopiero kiedy sama poszłam do sklepu. Było to 16 dnia od momentu złożenia reklamacji. Czy nie jest to za długi okres na rozpatrzenie reklamacji?

Źle wywołane zdjęcia

Wywołałam negatyw zdjęć w jednym z punktów fotograficznych. Jednakże klisza była prześwietlona. Czy powinnam zareklamować tę usługę? Zapłaciłam za kolorowy negatyw. A jestem stratna kilka złotych co zrobić, ponieważ nie mam wszystkich zdjęć.

Jaki jest czas naprawy

Jeżeli reklamujemy rzecz u sprzedawcy bardzo często zastanawiamy się jak długo będziemy musieli czekać na jego naprawę bądź wymianę. Problemtyczna jest również kwestia dotycząca uznania samego żądania reklamacyjnego, ale nie wykonywania go. Zobacz czy istnieją ustawowe terminy.

Za co odpowiada przewoźnik

Wysłałeś przesyłkę firmą kurierską i nie dotarła na czas? A może otrzymałeś paczkę, która okazał się uszkodzona? Zobacz o czym należy pamiętać przy korzystaniu z usług kurierskich oraz jakie masz prawa z tytułu nienależytego wykonania umowy.

Nieistniejący model

Niecałe 2 lata temu zakupiłem pralkę. W tej chwili popsuła mi się. Chciałem złożyć reklamacje i zażądać wymiany wadliwej części, ale podobno już nie produkują tego modelu i takiej części nie posiadają. Czy mogę w takiej sytuacji zażądać zwrotu pieniędzy?

Zagubiony, opóźniony lub zniszczony bagaż

Co zrobić jeżeli podczas lotu samolotem zniszczono lub zgubiono nasz bagaż? Czy można w tej sprawie składać reklamacje i do kogo? Czego możemy żądać? Sprawdź.

Czy możliwy jest zwrot do sklepu

Dostałem na urodziny łańcuszek. Okazał się on jednak za mały. Chciałbym go zwrócić do sklepu albo chociaż wymieć na inny, nawet za dopłatą. Wiem, że zakup miał miejsce tydzień temu w zwykłym sklepie, a nie internetowym. Czy mogę z takim żądaniem zwrócić się do sprzedawcy. Nadmienię tylko, że mam paragon.

Co zrobić jeśli kurier nie dostarczy przesyłki

Przewoźnik ponosi odpowiedzialność zarówno za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od momentu przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania adresatowi, oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. Opóźnienie wynika z niedotrzymana terminu, jaki miał być przeznaczony na odebranie przesyłki od nadawcy i doręczenie je do adresata.

Dwa tygodnie na odpowiedź

Złożyłeś do sprzedawcy reklamację i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? Słyszałeś, że sprzedawca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi? Sprawdź czy jest to prawda.

W jakim terminie żądania konsumenta powinny być spełnione

Termin wykonania żądania jest dość problematyczną kwestią. Chociażby dlatego, że nie jest dokładnie określona w przepisach prawa. Powoduje to często nadużycia ze strony sprzedawcy, który czas ten traktuje jako nieograniczony. Tak jednak nie jest.

W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje

Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca  powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Umawiając się z fryzjerem na wykonanie pięknej fryzury, modelowanie, strzyżenie albo zakupując preparaty kosmetyczne zawieramy umowę. Jak dochodzić swoich praw jeżeli nie jest ona wykonana w sposób należyty?

REKLAMA