Odwołanie od reklamacji
08 cze 2010
Dobrze napisane odwołanie od reklamacji często może zaoszczędzić nerwów, a przede wszystkim wywołać pożądany efekt. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to najlepiej.
Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna
24 maja 2010
Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna.
Reklamacja butów – cz. 3: reklamacja wkrótce po zakupie
24 maja 2010
Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Domniemanie odpowiedzialności sprzedawcy.
Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji
24 maja 2010
Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji.
Reklamacja obuwia – cz. 1
21 maja 2010
Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy.
Czy nieuczciwa reklama może być podstawą reklamacji
12 maja 2010
Nieposiadanie przez produkt właściwości, o których producent zapewnia w reklamie może być podstawą odpowiedzialności sprzedawcy.
Reklamacja niedoręczonej przesyłki
05 maja 2010
Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację?
Reklamacja obuwia zimowego może być skuteczna
18 mar 2010
Reklamacja obuwia zimowego może być często dla konsumenta trudnym zadaniem. Kupujemy je z nadzieją, że dzięki temu będziemy mogli przejść przez zimę suchą nogą. Co jednak w sytuacji, gdy buty zaczną przemakać?
Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru
03 mar 2010
Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny?
Kiedy kupujący musi udowodnić odpowiedzialność sprzedawcy
10 lut 2010
Sprzedawcy często starają się uniknąć odpowiedzialności poprzez stwierdzenie, że wada powstała z winy konsumenta. W postępowaniu sądowym będą musieli jednak swoje twierdzenia udowodnić.
W jakim czasie należy powiadomić sprzedawcę o wadzie
10 lut 2010
W sytuacji, gdy zauważymy niezgodność zakupionego przez towaru z umową powinniśmy zawiadomić o tym sprzedawcę w ciągu 2 miesięcy. Do zachowania tego terminu nie ma jednak znaczenia, kiedy otrzyma on nasze zawiadomienie.
Kiedy sprzedawca odmówi naprawy lub wymiany towaru
08 lut 2010
Dokonałem reklamacji towaru, który kupiłem w sklepie i zażądałem naprawy. Niestety sprzedawca powiedział mi, że naprawa nie jest możliwa. Co w takiej sytuacji mam zrobić?
Czy sprzedawca może żądać dodatkowej zapłaty przy wymianie towaru
04 lut 2010
Żądając wymiany wadliwego towaru sprzedawca nie może domagać się zapłaty dodatkowej ceny nawet wtedy, gdy produkt w międzyczasie podrożał. Uprawnienie konsumenta do wymiany towaru jest bezpłatne.
Nieodpłatna naprawa sprzętu kupionego na promocji
29 sty 2010
Chciałem zareklamować sprzęt, który kupiłem na przecenie w sklepie elektronicznym. Sprzedawca poinformował mnie, że kupowanie sprzętu w promocji oznacza, iż nie można domagać się później nieodpłatnej naprawy towaru. Co w tej kwestii mogę zrobić?
Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy
29 sty 2010
Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota?
Ile czasu powinna trwać naprawa telefonu
27 sty 2010
Kupiłem telefon komórkowy, którego przez wadliwe działanie baterii bardzo szybko się wyłączał. Sprzedawca miesiąc temu przyjął reklamację, jednak do tego czasu komórka nie została naprawiona. Nie dostałem też żadnej informacji, co się dzieje z tej sprawie. Co mogę w tej sytuacji zrobić?
Różne terminy gwarancji w dokumencie i w reklamie
26 sty 2010
Kupiłem niedawno sprzęt elektroniczny, na które sprzedawca wystawił mi gwarancję. W domu zauważyłem, że w dokumencie okres gwarancji został określony na 6 miesięcy. Tymczasem w reklamie producent przekonywał, że gwarancja trwa rok. Czy to jest zgodne z prawem?
Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji
05 cze 2009
Blisko 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów – uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom.
Co napisać w reklamacji
27 kwi 2009
Niezależnie do tego czy reklamujemy popsutą rzecz czy źle wykonaną usługę powinniśmy wiedzieć jak poprawnie sporządzić pismo reklamacyjne.
Czy można reklamować wyroby srebrne
12 mar 2009
Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra?
Naprawa gwarancyjna nie pomogła
12 mar 2009
Zareklamowałeś sprzęt w serwisie i czekasz długo na jego naprawę? Przede wszystkim sprawdź jaki termin naprawy jest wpisany w karcie gwarancyjnej. Dowiedz się również czy nie przysługują Ci inne uprawnienia.
Co zrobić jeśli lot zostanie odwołany
24 lut 2009
Parę dni temu miałam odbyć bardzo ważną podróż służbową samolotem. Jak się okazało na miejscu lot został odwołany. Zaproponowano mi nowe połączenie, jednak było mi ono kompletnie nie na rękę. Tak naprawdę nie wiedziałam jakie prawa mi przysługują, co pasażer może zrobić w takiej sytuacji?
Oznakowanie obuwia
19 lut 2009
Każdy towar konsumpcyjny podlega pewnym rygorom dotyczącym m.in. oznaczeń. Dotyczy to również obuwia. Dzięki informacjom zamieszczonym na produkcie mamy pewność, że nasze wymarzone pantofelki na pewno są skórzane.
Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową jest możliwe
05 lut 2009
Codziennie konsumenci mają kłopoty z produktami, które albo są wadliwe, albo nie mają właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca, czy są niekompletne. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z tego co kupiliśmy, zanosimy rzecz z powrotem do sklepu, żądając od razu zwrotu gotówki, jednak nie zawsze będzie to możliwe.
Czy można wstrzymać dostawę gazu
29 sty 2009
Przedsiębiorstwo gazownicze zawiesiło dostawy gazu mojemu znajomemu. Stwierdzono nieszczelności w wewnętrznej instalacji gazowej położonej wewnątrz budynku. Oceny dokonała jakaś firma zajmująca się kontrolą i remontami instalacji gazowych. Czy mieli do tego prawo? Złożona został reklamacja w tej sprawie, czekamy na odpowiedź.
Czy wycieczkę trzeba reklamować u pilota
21 sty 2009
Wróciliśmy właśnie z Włoch, gdzie byliśmy całą rodziną na nartach. Niestety wycieczka nie była tak wspaniała jak nas o tym zapewniano. Hotel był położony w innym miejscu, o gorszym standardzie, a cały pobyt został nam skrócony. Po powrocie do domu złożyliśmy reklamacje do biura podróży. Powiedziano nam, że reklamacje można składać tylko u pilota wycieczki. Czy to prawda?
Rękojmia przy wadach mieszkania
20 sty 2009
Zawarliśmy z deweloperem umowę sprzedaży mieszkania. Jeżeli okaże się, że będzie ono miało wady, to czy można żądać naprawienia ich na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Czy konieczne jest sporządzenie protokołu odbioru? Czy po sporządzeniu takiego protokołu nie będzie można już zgłaszać żadnych wad?
Reklamacja perfum
12 sty 2009
Tydzień temu kupiłam perfumy, jednak była to pochopna decyzja i po paru dniach stwierdziłam, że zapach ten kompletnie mi się nie podoba. Dodam, że perfumy te kosztowały całkiem sporo. Czy mam prawo do zwrotu pieniędzy lub do wymiany na inne perfumy?
Czy można zareklamować usługę kosmetyczną
12 sty 2009
Po ostatniej wizycie u kosmetyczki zaczęłam mieć problemy z cerą. Był to zabieg oczyszczania twarzy, który według mnie był wykonany nieprawidłowo. Czy można złożyć reklamację na usługę kosmetyczną?
Czy można reklamować produkt niebezpieczny
09 sty 2009
Na każdym kroku konsument narażony jest na wprowadzające w błąd reklamy, promocje, a także, choć mało się o tym mówi na produkt niebezpieczny. Czym on właściwie jest? Jak reagować, gdy taki produkt zakupimy? Warto znać odpowiedzi na te pytania chociażby po to by ochronić swoich bliskich lub zapobiec szkodom, jakie może wyrządzić produkt niebezpieczny.
Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup
08 sty 2009
W minionym tygodniu kupiłam skórzaną torebkę. Jednak już przy pierwszej próbie jej założenia oberwał się od niej pasek. Według mnie pasek do torebki został umocowany wadliwie. Nie sądzę, aby naprawa zlikwidowała wadę raz na zawsze, problem będzie powracał. Dlatego też chciałabym złożyć reklamację, z tą uwagą, iż nie jestem zainteresowana naprawą bądź wymianą rzeczy. Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny?
Skarga z tytułu opóźnionego doręczenia listu zwykłego
29 gru 2008
Miesiąc temu wysłałem mojej kuzynce list z życzeniami urodzinowymi. Z tego co wiem, do tej pory nie dotarły one do niej. Czy mogę takiej sytuacji złożyć reklamacje do Poczty? Jaki jest termin na doręczenia listu zwykłego?
Przedawnienie roszczeń
22 gru 2008
Moja sprawa trwa dość długo. Półtora roku temu kupiłem drukarkę. Po roku ujawniła się w niej wada. Złożyłem od razu reklamacje do sklepu i zażądałem jej naprawienia. Po 3 tygodniach otrzymałem odpowiedź, że mojej reklamacji nie uznano, bez żądnego uzasadnienia. Ponieważ zaraz po tym fakcie musiałem wyjechać na pół roku do Irlandii, to niestety nie mogłem zająć się tą sprawą. Po powrocie dowiedziałem się, że wówczas moja sprawa powinna być pozytywnie rozpatrzona. Czy nie minęło już za dużo czasu i czy mogę coś jeszcze w tej kwestii zrobić?
Prawo do reklamacji w przypadku zakupu od osoby fizycznej
22 gru 2008
Bardzo często kupujemy za pośrednictwem internetu. Zawsze należy sprawdzić czy nasz kontrahent prowadzi działalność gospdarczą czy nie. Od tego zależy jakie roszczenia możemy do niego skierować.
Produkt zastępczy
10 gru 2008
Oddałeś rzecz do naprawy i nie wiesz czy należy ci się na jej czas produkt zastępczy? Przeczytaj i dowiedz się czy masz do tego prawo.
Odpowiedź na reklamację po 14 dniach
10 gru 2008
Kupiłam kurtkę w jednym ze sklepów firmowych. Po 6 miesiącach noszenia jej podszewka wytarła się i wyglądało to bardzo nieładnie. Złożyłam reklamacje i zażądałam wymiany na nową. Reklamacja została odrzucana. Nie otrzymałam jednak żadnej odpowiedzi. Poznałam decyzje dopiero kiedy sama poszłam do sklepu. Było to 16 dnia od momentu złożenia reklamacji. Czy nie jest to za długi okres na rozpatrzenie reklamacji?
Źle wywołane zdjęcia
27 lis 2008
Wywołałam negatyw zdjęć w jednym z punktów fotograficznych. Jednakże klisza była prześwietlona. Czy powinnam zareklamować tę usługę? Zapłaciłam za kolorowy negatyw. A jestem stratna kilka złotych co zrobić, ponieważ nie mam wszystkich zdjęć.
Jaki jest czas naprawy
27 lis 2008
Jeżeli reklamujemy rzecz u sprzedawcy bardzo często zastanawiamy się jak długo będziemy musieli czekać na jego naprawę bądź wymianę. Problemtyczna jest również kwestia dotycząca uznania samego żądania reklamacyjnego, ale nie wykonywania go. Zobacz czy istnieją ustawowe terminy.
Za co odpowiada przewoźnik
25 lis 2008
Wysłałeś przesyłkę firmą kurierską i nie dotarła na czas? A może otrzymałeś paczkę, która okazał się uszkodzona? Zobacz o czym należy pamiętać przy korzystaniu z usług kurierskich oraz jakie masz prawa z tytułu nienależytego wykonania umowy.
Nieistniejący model
14 lis 2008
Niecałe 2 lata temu zakupiłem pralkę. W tej chwili popsuła mi się. Chciałem złożyć reklamacje i zażądać wymiany wadliwej części, ale podobno już nie produkują tego modelu i takiej części nie posiadają. Czy mogę w takiej sytuacji zażądać zwrotu pieniędzy?
Zagubiony, opóźniony lub zniszczony bagaż
05 lis 2008
Co zrobić jeżeli podczas lotu samolotem zniszczono lub zgubiono nasz bagaż? Czy można w tej sprawie składać reklamacje i do kogo? Czego możemy żądać? Sprawdź.
Czy możliwy jest zwrot do sklepu
05 lis 2008
Dostałem na urodziny łańcuszek. Okazał się on jednak za mały. Chciałbym go zwrócić do sklepu albo chociaż wymieć na inny, nawet za dopłatą. Wiem, że zakup miał miejsce tydzień temu w zwykłym sklepie, a nie internetowym. Czy mogę z takim żądaniem zwrócić się do sprzedawcy. Nadmienię tylko, że mam paragon.
Co zrobić jeśli kurier nie dostarczy przesyłki
28 paź 2008
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność zarówno za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od momentu przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania adresatowi, oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. Opóźnienie wynika z niedotrzymana terminu, jaki miał być przeznaczony na odebranie przesyłki od nadawcy i doręczenie je do adresata.
Dwa tygodnie na odpowiedź
24 paź 2008
Złożyłeś do sprzedawcy reklamację i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? Słyszałeś, że sprzedawca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi? Sprawdź czy jest to prawda.
W jakim terminie żądania konsumenta powinny być spełnione
21 paź 2008
Termin wykonania żądania jest dość problematyczną kwestią. Chociażby dlatego, że nie jest dokładnie określona w przepisach prawa. Powoduje to często nadużycia ze strony sprzedawcy, który czas ten traktuje jako nieograniczony. Tak jednak nie jest.
W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje
17 paź 2008
Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego.
Reklamacja usługi fryzjerskiej
09 paź 2008
Umawiając się z fryzjerem na wykonanie pięknej fryzury, modelowanie, strzyżenie albo zakupując preparaty kosmetyczne zawieramy umowę. Jak dochodzić swoich praw jeżeli nie jest ona wykonana w sposób należyty?
Usługi dentystyczne też można reklamować
06 paź 2008
Kiedy korzystamy z odpłatnej usługi dentysty, to zawieramy umowę cywilnoprawną. Dentysta ma obowiązek wykonać usługę w sposób należyty, a klient musi za nią zapłacić. Niekiedy jednak umowa nie jest wykonana w sposób prawidłowy. Wówczas konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji.
Odpowiedzialność dewelopera za niewykonanie umowy
25 wrz 2008
Strony zawierając umowę zobowiązują się do jej wykonania zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Jeżeli deweloper nie przestrzega warunków umowy, to ponosi za to odpowiedzialność odszkodowawczą. Kupujący musi mieć pewność, że otrzyma nieruchomość, taką na jaką się umawiał.
Jakie prawa przysługują pasażerowi
25 wrz 2008
Jedną z najczęstszych form przemieszczania się jest korzystanie z transport lądowego. Jeździmy pociągami, autokarami, komunikacją miejską. Czy jednak na pewno wiemy jakie prawa przysługują nam od przewoźnika? Czy mamy świadomość, że możemy składać reklamacje, jeżeli przewóz został opóźniony?