| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Encyklopedia prawa
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Agencje ratingowe

Agencje ratingowe

Mianem agencji ratingowych (credit rating agency) określamy instytucje prywatne, które dokonują oceny wiarygodności różnego rodzaju podmiotów gospodarczych pożyczających pieniądze, tzn. spółek, funduszy, banków, organizacji i rządów państw, analizując stopień prawdopodobieństwa spłacenia przez podmioty wyżej wymienione w terminie należności wraz z odsetkami. Analiza obejmuje swoim zakresem zarówno ocenę wiarygodności podmiotów jako kredytobiorców, jak również jako emitentów papierów wartościowych długo- oraz krótkoterminowych.

Zobacz też: Rodzaje funduszy

Sposób dokonywania oceny

W wyniku oceny podmiotom gospodarczym przyznawany jest rating, który stanowi miarę ryzyka związanego z inwestycją w oceniane papiery dłużne. Tworzy się go poprzez przypisanie określonych ilości punktów istotnym z punktu widzenia ryzyka czynnikom ekonomicznym, politycznym i społecznym. Rating przedstawia klasę ryzyka, do której w wyniku analizy zostaje zaklasyfikowany dany kraj. Za pomocą tej metody można dokonać porównania ryzyka między różnymi krajami (ponieważ ryzyka krajowe są klasyfikowane według jednolitych standardów). Łączna ocena podmiotów pozwala na określenie wysokości ryzyka krajowego oraz podjęcie decyzji o przyszłym zaangażowaniu finansowym. Dzięki niezależności od rządów analizowanych krajów ocena dokonywana przez agencje ratingowe ma charakter obiektywny. Nie ulega wątpliwości, że dużą zaletą sporządzonych raportów jest ciągłe i systematyczne aktualizowanie danych.

Zobacz serwis: Spółki

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Centrum Promocji Miedzi (PCPM)

(PCPM)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »