REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
main image
Reklamacja jest żądaniem kupującego, wynikającym z zawartej ze sprzedawcą lub usługodawcą umowy. Jest to uprawnienie przysługujące z racji nieprawidłowego wykonania umowy przez drugą stronę.

Zobacz serwis: Reklamacje

Sama reklamacja może wynikać z nieprawidłowo wykonanej usługi (np. źle wykonana usługa dentystyczna) lub też z umowy sprzedaży i odpowiedzialności sprzedającego za sprzedaną rzecz.

Niezgodność towaru z umową

Reklamacja jest przede wszystkim instytucją prawa konsumenckiego i związana z zawieraniem umów sprzedaży konsumenckiej. Uprawnienia reklamacyjne powstają w przypadku stwierdzenia w kupiony towarze niezgodności towaru z umową, która istniała już w chwili wydania towaru.

Do uprawnień reklamacyjnych należy zaliczyć żądanie bezpłatnej naprawy lub wymiany produktu na nowy, wolny od wad. Uprawnienia te wynikają z art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Każda z tych czynności jest nieodpłatna, tzn., że sprzedawca musi zwrócić koszty jakie kupujący musiał ponieść dotyczące m.in. demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia towaru.

Reklamacja usług

Za żądania reklamacyjne należy również uznać uprawnienia jakie przysługują zamawiającemu, wynikające z zawarcia umowy o dzieło. Zgodnie z art. 637 Kodeksu cywilnego jeżeli dzieło ma wady, to konsument może żądać ich usunięcia. Powinien w tym celu wyznaczyć swojemu wykonawcy odpowiedni termin. Jeżeli wskazany przez zamawiającego termin bezskutecznie upłynie, to można nie odebrać naprawy.

Zobacz: Konsument - turystyka

Podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

REKLAMA

Encyklopedia prawa

D
K
P
R
S
U
W
Z

Niestety nic nie znaleziono
Spróbuj inne zapytanie

REKLAMA